פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות.

מסעדת רג'ינה היא סיפור טוב, עוד לפני שמתיישבים בה לאכול אוכל טוב. הכשרה היחידה במתחם התחנה (מבנה 10), מול הדולפינריום בתל אביב, היא ממוקמת בבניין עתיק המשדר ניחוח מנדטורי אם לא עותומני. החדרים נחפרו מתוך ערמת ההריסות הענקית שהייתה פעם מנשייה, על הגבול שבין יפו לתל אביב, והם נשארו כשהיו מחוספסים, אפלוליים, עם חלונות מקושתים במרומיהם, סמוך לתקרה, ביניהם ניצבים שולחנות וכיסאות עץ שוותיקי תל אביב הקטנה שעוד זוכרים את שנות ה-40 – ראו בבית סבא. יש שירגישו בגלל כל אלה קלאוסטרופוביה. אנחנו הרגשנו נוסטלגיה.

ריהוט מימי "אנו באנו"

ריהוט מימי "אנו באנו"

ציפי, אחת משני הבעלים (יחד עם ניר), היא דמות תמירה וחיננית, בת לאב שחור ואם יהודייה פולנית, ובעצמה אם לילדים גדולים ונראית כמו אחותם. עניין של גנטיקה בת מזל כנראה.

רג'ינה. לחם הבית וסלט איקרה

רג'ינה. לחם הבית וסלט איקרה

השף חסן, הוא ערבי מיפו שמפליא במאכלי עדות ישראל. ושימו לב – חסן הוא זה שהציע לציפי להכין לקראת תשעת הימים תפריט שכולו על טהרת הדגים. יהודים דתיים לא אוכלים עד תשעה באב מאכלי בשר, הזכיר לה חסן. וכך, למרות שכבר הגעתי לא פעם וכתבתי לא פעם על רג'ינה הממוקמת באתר יפהפה מוקפת פסי רכבת ישנים וקרונות שהפכו למוזיאון, באתי שוב ערב תשעת הימים להתנסות בתפריט הדגים.

 סלמון, מטיאס וסלט פלמידה

סלמון, מטיאס וסלט פלמידה

התפריט השבוע עתיר כאמור מנות ללא בשר, חלקן צמחוניות, חלקן דגים. התמקדתי בדגים, ולפניהם במגש לחמי הבית עם שמן זית, קונפי שום ומטבל סלסה. מנה סבירה ולא יותר (19 שקלים). לידה הונח על השולחן סלט איקרה מלוח מדי (33 שקלים), וזו ההזדמנות להזכיר למסעדנים בארץ, לא להיסחף אחרי החך הישראלי הרוצה מלוח, ולהצטרף למגמת הבריאות של הפחתת סוכר ומלח בכל התבשילים והמנות. אחרי זה הגיעה צלחת של פרוסות סלמון מעושן, פרוסות מטיאס וסלט פלמידה, והיא השכיחה ממני את הצדקנות הבריאותנית. כן מלוח, לא מלוח – העיקר שטעים. 56 שקלים.

קציצות דגים ברוטב עגבניות

קציצות דגים ברוטב עגבניות

אפשר לצאת שבעים כבר עכשיו, אבל מי יכול לוותר על מנות עיקריות? ואלה היו שלוש: קציצות דג (79 שקלים), דניס בסגנון מרוקאי מסורתי ברוטב פיקנטי עם ירקות (96 שקלים) וכוכב האירוע- דניס אורגני שלם חתוך לשניים ופרוס על הצלחת עם קונפי עגבניות שרי, שום עלי תרד, וגבעה של אורז לבן (112 שקלים).

דניס שלם אורגני, קונפי עגבניות שרי, עלי תרד וגבעונת של אורז

דניס שלם אורגני, קונפי עגבניות שרי, עלי תרד וגבעונת של אורז

כבר אמרתי שהיה טעים ? אם כי לא זול. מצד שני, לא מוכרחים להזמין כל כך הרבה. מה שמחייב שליחי ציבור הבאים להתרשם ממקסימום ההיצע של מסעדה, לא מחייב את מי שמגיע פשוט לשבוע מאוכל טוב. מנת הפתיחה פלוס הדניס, יספיקו לשני סועדים לא יותר מדי רעבים, ויעלה לשניהם מאה שקלים בלבד. אנחנו על כל פנים לא היינו מסוגלים בתום סעודת הדגים המפוארת הזו לטעום אפילו פירור מתפריט הקינוחים. מלאים ומסופקים הסתפקנו בתה ונענע.

תבשיל דניס בסגנון מרוקאי

תבשיל דניס בסגנון מרוקאי

ביציאה התפעלנו מהחצר הרומנטית ששווה לסעוד דווקא בה בערבים נעימים, שטפנו את העיניים בכחול של הים התיכון ממול והבטחנו שנגיע שוב, הפעם בלי לוותר על הקינוחים.

הכניסה לחצר מסעדת רג'ינה במתחם התחנה

הכניסה לחצר מסעדת רג'ינה במתחם התחנה

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.