פורסם by & קטגוריה הצגות וסרטים, ילדים, פנאי.

הסתיימה הקייטנה – מה עושים עכשיו עם הקטנים שצעירים מכדי להישאר לבד בבית? מגייסים סבים וסבתות? שמרטפיות תיכוניסטיות המקיימות קייטנות בלובי של חדרי המדרגות? יוצאים לחופשת "בין הזמנים" או לחופשה המשפחתית השנתית? כל האופציות פתוחות.

תערוכת יום הולדת באגף הנוער של מוזיאון ישראל בירושלים

תערוכת יום הולדת באגף הנוער של מוזיאון ישראל בירושלים

מילת אזהרה: רוב התערוכות, הלונה-פארקים, ההצגות והסרטים, פוערים חור עמוק בתקציב החודשי. יש אפילו שמגזימים מאוד במחיר הכניסה ומנסים לגזור קופון מהיר על חשבון ההורים המגיעים אל סף ייאוש מתלונות הילדים שמשעמם להם. מצד שני יש צדיקים (ספורים), בסדום הלוהטת של הקיץ הישראלי: למוזיאון ישראל בירושלים הילדים נכנסים חינם במשך כל אוגוסט. הכי מומלץ: אגף הנוער עם תערוכת יום הולדת מגניבה ומשעשעת.

היעד: לראות את הילדים עייפים אבל מרוצים וישנים עמוק בדרך הביתה מעוד יום של חופשה. צילום: גליה שיזף

היעד: לראות את הילדים עייפים אבל מרוצים וישנים עמוק בדרך הביתה מעוד יום של חופשה. צילום: גליה שיזף

 

בחלק מהערים יש יוזמות להעסקת ילדים ללא תשלום כמו בנמל תל-אביב ובגנים הציבוריים של ראשון לציון, ותמיד קיימים הקניונים שברובם יש פעילויות חינמיות בשעות אחרי הצהריים. בעיקר חלטורות לשחקנים מובטלים מליגה גימל, אבל הקטנים מרוצים ונרדמים "הרוגים" בדרך הביתה (ראו בתמונה).

ההצגה "טובים השניים" של תיאטרון לילדים ווער על שם אורנה פורת. צילם כפיר בולוטין

ההצגה "טובים השניים" של תיאטרון לילדים ווער על שם אורנה פורת. צילם כפיר בולוטין

המלצה חמה: הצגות הילדים בתיאטרון לילדים ולנוער על שם אורנה פורת. הן מושקעות, משוחקות היטב, מלוות מוסיקה חיה ויחס רציני מצד העושים במלאכה. אחת החדשות שבהן היא המחזמר רווי ההומור והמוסיקה "טובים השניים" שביימה וגם כתבה שירילי דשא (הכתיבה בשיתוף בן זיידמן). ולצד המסר של הכוח שבשיתוף פעולה לעומת ההרס שבמריבות, המחזה עתיר כוריאוגרפיה, תלבושות, סלפסטיק ובקיצור, מצחיק, מבדר וגם, סליחה על המילה, חינוכי. צל"ש מיוחד מגיע לאחראי על הנגינה והפעלולים המוסיקליים תמיר ליבוביץ. מתאים לגילאי 6-9 בלי לייגע גם את הבוגרים המלווים אותם. ההצגה מתוכננת לעלות ב-28 באוגוסט, כך שיש מספיק זמן לתכנן הגעה.

 

 כדור הליום פורח בשמי תל-אביב בגני יהושע. צילום מול הלונה פארק: נ. גולן

כדור הליום פורח בשמי תל-אביב בגני יהושע. צילום מול הלונה פארק: נ. גולן

ראשונית בסוגה היא אטרקציית ה-TLV Balloon, שבגני יהושע בתל-אביב. כדור פורח ענק ממולא הליום המסוגל לשאת עד 30 אנשים, עולה לגובה של 100 מטרים ומאפשר תצפית של 360 מעלות על תל אביב וכל גוש דן במשך כ-12 דקות. מאושר על ידי כל הרשויות הרלוונטיות ומתאים גם לפעוטים. 50 שקלים לילד ו-75 למבוגר. באנגליה, משם נלקח הרעיון, הכדור עולה לגובה 160 מטרים. המלצה ליזם הפרויקט: עשה את כל הנדרש כדי שגם בארץ יינתן רישיון לגובה הזה. כי ממאה מטרים לא רואים מספיק רחוק. המלצה למבקרים: עלו למעלה בשעת בין ערביים כדי לצפות בשקיעת השמש מלמעלה, חוויה מיוחדת, או אחרי השקיעה (הפעילות נמשכת מתשע בבוקר עד תשע בערב), כדי לראות את גוש דן כפסיפס אורות ענק.

תערוכת כרישים בביתן 2 בגני התערוכה בתל אביב.  צילום: נ. גולן

תערוכת כרישים בביתן 2 בגני התערוכה בתל אביב. צילום: נ. גולן

תערוכות זו מילה לא מושכת כשמדובר בילדים, ובינינו, גם חלק מהמבוגרים, אבל כשמצטרפת אליהם הכותרת כרישים, זה כבר דבר אחר. "עולם הכרישים – טורפים מן המעמקים" הוא שמה של תערוכה שהגיעה מאוסטרליה וממוקמת בביתן 2 בגני התערוכה בתל אביב, שתישאר פתוחה עד סוף אוגוסט. אם כרישים מעוררים בכם צמרמורת בגלל הסרט של שפילברג "מלתעות", מן התערוכה הזו תצאו משוכנעים שהשד הימי הזה לא כל כך נורא, בעצם הוא כמעט לא מסוכן לבני אדם אלא להיפך, בני אדם הם אלה המסכנים אותו, בגלל דייג קטלני וסיקור מוטעה מצד המדיה. החלק הכי מרתק בתערוכה הם האולמות המספקים חוויה קולנועית באמצעות מסכי ענק הפרושים על הקירות, התקרה ואפילו הרצפה ויוצרים אשליה של מעמקי האוקיינוס, עם דגים וכרישים שוחים סביב, קולות מן המצולות וקריינות על הסיפור המופלא אך גם העצוב של הכרישים הנמצאים בסכנת הכחדה. כרטיס משפחתי (זוג הורים ושני ילדים) – 280 שקלים.

תערוכת "טריק ארט" בביתן 2 גני התערוכה בתל אביב. הילד אמיתי. הכדור מצויר. צילום נ. גולן

תערוכת "טריק ארט" בביתן 2 גני התערוכה בתל אביב. הילד אמיתי. הכדור מצויר. צילום נ. גולן

בצמוד לתערוכת הכרישים שוכנת גם תערוכת התעתועים הוויזואליים "טריק ארט", המאפשרת לצלם את הילדים כאילו הם מעופפים בשמיים, נלחמים בדרקונים, מטפסים על בניין בן 3 קומות, מהלכים על חבל ועוד. הרבה פעלולים קולנועיים נחשפים כאן במערומיהם. מרתק. פתוח עד סוף אוגוסט. 280 שקלים לכרטיס משפחתי (זוג הורים וזוג ילדים).

תערוכת "טריק ארט" בגני התערוכה בתל אביב. הילד אמיתי המים מצוירים. צילום: נ. גולן

תערוכת "טריק ארט" בגני התערוכה בתל אביב. הילד אמיתי המים מצוירים. צילום: נ. גולן

לממלכת הדינוזאורים בגן הבוטני בירושלים מולמלץ להגיע בשעות הערב, כאשר יצורי הבראשית הללו מוארים בתאורה צבעונית שהופכת אותם למרשימים שבעתיים. פתוח עד סוף אוגוסט מעשר בבוקר עד עשר בלילה. כרטיס משפחתי – 220 שקלים.

 

הדינוזאורים מוארים בלילות. הגן הבוטני ירושלים. צילום  עפר אידלשטיין

הדינוזאורים מוארים בלילות. הגן הבוטני ירושלים. צילום עפר אידלשטיין

אם תלבישו ילדים בצהרי חום אוגוסט הכבד בסוודרים וגרביים זה לא כי נפלתם על הראש אלא כי הגעתם להיכל הקרח בפארק פרס חולון. החוויה הכי מפשירה ושמחה שמציע הקיץ הישראלי. גם מי שלא החליק אפילו על סקטים, יכול לנוע על הקרח תוך כדי אחיזה במעקה. הכיף נמשך 45 או 90 דקות שגם אחריהן יהיה קשה לנתק משם את הילדים. ראו הוזהרתם. ויש הגרלה בין רוכשי הכרטיסים על פרסים כמו אייפון 6, או נעלי החלקה מקצועיות שתתקיים ב-2 באוגוסט.

היכל הקרח בפארק פרס חולון. צילום: גליה שיזף

היכל הקרח בפארק פרס חולון. צילום: גליה שיזף

פארק קיפצובה הוא המיני-לונה פארק היחיד באזור ירושלים, ומביקור חוזר התרשמנו שהוא זכה לשיפור, שיפוץ והרחבה.

קרוסלה בפארק קיפצובה. צילום: יהודית גולן

קרוסלה בפארק קיפצובה. צילום: יהודית גולן

ילדים מגיל שנתיים עד 14 מוצאים כר נרחב לפעילויות: מתנפחים, ג'ימבורי, מתקן ומרושת לטיפוס בשלוש קומות, רכבת צעצוע, פינת חי ומכוניות מתנגשות, משחקי םחשב, ועוד. כרטיס ל-11 נכנסים ("קבוצת רכישה") עולה 530 שקלים. כניסה בודדת: 53-78 שקלים תלוי בגיל. למידע נוסף: 02-5347952   www.kiftzuba.co.il

הפסטיבל הבינלאומי ה-24 לתיאטרוני בובות בירושלים. 12-9 באוגוסט .

הפסטיבל הבינלאומי ה-24 לתיאטרוני בובות בירושלים. 12-9 באוגוסט .

 

בובות זה לא רק לילדים. גם מבוגרים ימצאו הנאה רבה בהצגות של הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות ה-24, היוצא לדרך בירושלים ב-9 באוגוסט ועד 13 באוגוסט. 38 הצגות מ-7 מדינות, ברבות מהן שילוב בין קולנוע לבובות תיאטרון. למבוגרים מומלצת ההצגה הצ'כית "אמן האשליות". לילדים מומלצת ההצגה "רכבת החיות" המזמינה את הילדים לשבת במרכז הבמה, כשסיפור עם בובות חיות מתרחש סביבם. "על שלוש פנדות וזהבה אחת", היא הצגת בכורה של תיאטרון הקרון המפיק את הפסטיבל. בכנס "תיאטרון בובות לקטנטנים – איך עושים את זה?" ידונו בובנאים, מחנכים וחוקרים עם הורים, מטפלות, גננות, סבים וסבתות בייחודן של בובות. מחירי הכרטיסים בפסטיבל נעים בין 30 ל-80 שקלים.

"כוכב המינימיקים".סרט אנימציה ישראלי מוצלח ומרשים

"המסע לכוכב המינימיקים".סרט אנימציה ישראלי מוצלח ומרשים

ילדים אוהבים סרטי אנימציה. רובם עתירי טכנולוגיה ודלי תוכן. מבחינה זו אני שמחה להמליץ על סרט ישראלי מפתיע ברמת הביצוע, העושר הוויזואלי והפלגות הדמיון: "המסע לכוכב המינימיקים". גם הדיבוב מעולה (חנה לסלאו, עידו מוסרי, יוסי פולק, ועוד), חלק מהסצנות עוצרות נשימה ביופיין, אחרות מפחידות למדי ילדים רכים. הקולנוע הישראלי מוכיח יכולת גם בתחום המורכב של אנימציה לילדים.

מופיע "פסטיפאן" לגילאי 2-8. צילום אלון מצקין

מופיע "פסטיפאן" לגילאי 2-8. צילום אלון מצקין

לילדים רכים (גילאי 2-8) מגיע מארצות הברית לראשונה המופע "פסטיפאן – המסע אל הכל יכול", בהשתתפות שחקנים ישראלים. מעשה במורה למדעים היוצא לחלל למציאת כדור על בעזרתו הוא מתכנן להשתלט על כדור הארץ. מסכלים את המזימה רוי בוי ילד הטבע, ותותי גיבורת העל. לא העלילה עיקר אלא התפאורה, התלבושות, המוסיקה, הכוריאוגרפיה. חוויה רב-חושית. 75-100 שקלים.

 

נסיכות "פרוזן" בפסטיבל דיסני בדרייב-אין בתל אביב

נסיכות "פרוזן" בפסטיבל דיסני בדרייב-אין בתל אביב

עולמו של דיסני קם לתחייה במתחם ה"דרייב אין" בתל אביב (בצמוד למרכז הירידים), מה-30 ביולי עד סוף אוגוסט עם סרטי אנימציה ("לשבור את הקרח" ו"מכוניות"), משחקים ופעילויות סביב הסרטים (למשל תחרות משפחתית בהחלפת צמיגים), וחנות עם מחירים מוזלים למוצרי דיסני. 139 שקלים כרטיס כניסה לפני הוזלות ומבצעים.

הפעלות חינם בגינות של ראשון לציון. עיריות אחרות מוזמנות לחקות

הפעלות חינם בגינות של ראשון לציון. עיריות אחרות מוזמנות לחקות

סיימתם את תקציב בילויי החופש הגדול ועייפתם מקניונים? ב-17 גינות הציבוריות של ראשון לציון, ועיריות אחרות מוזמנות להעתיק, יתקיימו עשרות מסיבות גן פתוחות לציבור בשעות הערב המוקדמות עם הופעות, סדנאות יצירה, מתנפחים, ג'ימבורי, שעת סיפור ועוד. כאמור, ללא תשלום.

 האקדמיה לבישול בולטהאופ - סדנת ילדים בהנחיית שפים מפורסמים. צילום אנטולי מיכאלי

האקדמיה לבישול בולטהאופ – סדנת ילדים בהנחיית שפים מפורסמים. צילום אנטולי מיכאלי

אסיים בסדנאות בישול למאסטר שפים הקטנים. רשת BBB מקיימת בין 27 ביולי ל-27 באוגוסט סדנאות בישול לגילאי 4-11 ב-69 שקלים לילד, וב"בולטאוס אקדמי" בנמל תל אביב יילמדו השפים אבנר לסקין ואריק ברגר במהלך חודש אוגוסט, ילדים גילאי 8-12, בישול איטלקי כולל פיצה ופסטה, אוכל רחוב אמריקאי כולל המבורג וצ'יפס, קינוחים כמו שוקוצ'יפס ועוד. 250 שקלים לילד.

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.