פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות.

יפה לה למודיעין, עיר יפה ומתוכננת נכון של שכונות, גנים ושדרות, עם אוכלוסייה צעירה ומשכילה של מעמד בינוני גבוה ומקצועות חופשיים, שמרכז האירועים והשמחות הגדול שלה קורא לעצמו: "יפיוף" או בספרדית "הרמוזו". טהרני שפה יכולים לתרגם את השם הזה גם ל-"בחור יפה" ואוהבי סלנג יתרגמו אותו ל"חתיך", אבל לא משנה התרגום, משנה במקרה הזה מראה המבנה, בעל הסגנון האקלקטי, שיש בו יסודות של מקדש יווני (עמודים), ובנייה מזרח תיכונית (גג כיפה ולובי עגול דמוי חצר פנימית), ולא פחות מכך מראה הסביצ'ה, הקרפצ'יו, הסלטים והמנות העיקריות המוגשות לשולחן ועד הקינוחים שאפילו מרחוק רואים כי הם סוגה עילית.

הרמוזו. ארכיטקטורה אקלקטית של מזרח ומערב

הרמוזו. ארכיטקטורה אקלקטית של מזרח ומערב

התרגלנו כבר לעיצוב אמנותי של אוכל על צלחת שאפילו זכה למושג משלו: צילחות. אבל קובי אדזיאשוילי, השף הצעיר, הוא כנראה צייר או סטייליסט בנשמתו, ובמקום בצבעי גואש, אקריל או שמן, מצייר באמצעות מחית של שעועית שחורה ועגבניות שרי ויוצר פסים, נקודות ומסגרות סביב המנות.

ציור על צלחת במחית שעועית שחורה ועגבניות. במרכז, תרמיל פילו במילוי בשר קצוץ

ציור על צלחת במחית שעועית שחורה ועגבניות. במרכז, תרמיל פילו במילוי בשר קצוץ

אלא שעם כל הכבוד ליופי, כשמדובר באוכל, הטעם קובע. על זה הרי מדברים האורחים בדרך כלל בנסיעה הביתה, או בסמסים למחרת השמחה. מתוך ניסיון ארוך שנים בחתונות, בריתות ובר מצוות של חברים, מכרים, עמיתים לעבודה ובני משפחה, יש לי נטייה להמעיט בציפיות קולינרית באולמות. אולם זה לא מסעדת גורמה. לכן הופתעתי כבר מהביס הראשון של פרוסות הדגים הדקות, סלמון, בורי, טונה אדומה, בפרמטרים של טריות ואיכות המרינדות. זה יצר כמובן ציפיות להמשך, ואלה לא נכזבו גם במנות הבקר וצלעות הטלה.

שולחן מנות הפתיחה

שולחן מנות הפתיחה

בשיחה עם בעלי הרמוזו התברר שהם אכן מכוונים גבוה ולא נרתעים מלהצהיר שהאוכל אצלם מצליח להתחרות עם המסעדות הכי איכותיות ואופנתיות בארץ. כששאלתי בחשש, האם זה אומר גם מחירים גבוהים, כמקובל באותן מסעדות, התשובה הייתה שמנה אופיינית עולה 200-300 שקלים. כמובן שאם רוצים, אפשר להפליג עד התקרה, והשמים הם הגבול. מי שרוצה להזמין את חומרי הגלם הכי יקרים ומיוחדים שניתן להשיג, כולל פטריות נדירות ויינות תוצרת חוץ, ימצא אצלם מענה הולם.

עלי פילאס במילוי שבבי עוף

עלי פילאס במילוי שבבי עוף

נראה לי מיותר בנקודה הזו לתאר כל מנה מעשרות המנות שהשף קובי יודע להתמודד איתן, כולל היצע מרשים לצמחונים וטבעונים, אבל בחרתי כמה דוגמאות שילמדו על הכיוון.

צילחות ביד אמן

צילחות ביד אמן

למשל, במזנון קבלת הפנים, יש בקלאווה של כבדי תרנגולות, המוגשת עם טחינה גולמית, דבש תמרים (סילאן), קוקוס קלוי, פירות יער ופיצוחים. או סלמון כבוש ממוסגר כמו תמונה עם שמנת טופו. גם במנות הפתיחה האישיות מצאתי דוגמה מדהימה: פטיפור כבד אווז בציפוי שוקולד לבן ופיסטוק, כולל ברנדי… במקביל, צמחונים וטבעונים יכולים להזמין קרפצ'יו סלק במרינדת אגסים.

צלעות עגל ופילה בקר

צלעות עגל ופילה בקר

במנות הביניים עורר את סקרנותי צינור פילו במילוי בשר עגל מונח על בטטה וסירופ פיצוחים. נשמע כמו הבטחה לטעם מקורי במיוחד.

כריך דניס

כריך דניס

רשימת הדגים כוללת בס, בורי, לוקוס, לברק, אמנון וסלמון. במנות העיקריות לצד הסטייקים של פילה בקר, הצפויים ממקום ברמה כזו, מעוררים תיאבון לא פחות צלעות עגל חלב עם עצם, או פרגית מגולגלת במילוי פטריות.

קרפצ'יו דג

קרפצ'יו דג

נשארתם עד הקינוחים? – אז יש כצפוי סורבטים שונים של פירות, אבל הדובדבן שבקצפת הם סופלה שוקולד בספל קפה חם ועוגת 3 שכבות שוקולד. כל זה פרווה ולגמרי כשר, אבל מרגיש בפה כמו שמנת וקצפת. לא שהרשיתי לעצמי להשתכנע בכך אישית, יש גבול לקיבולת שלי, אבל קיבלתי את עדותן של שותפותי לשולחן.

השף קובי אדזיאשוילי מגיש קינוח: עוגת פאדג' שוקולד וכיפת קרם בצורת קרמבו גורמה

השף קובי אדזיאשוילי מגיש קינוח: עוגת פאדג' שוקולד וכיפת קרם בצורת קרמבו גורמה

לצד האוכל, אחד היתרונות הבולטים של הרמוזו הוא המיקום: יער בן שמן בפאתי מודיעין. זה מאפשר לחגוג עד אחת בלילה, ובלילות חמים, גם ליהנות מהחורש הטבעי והגן המקיף בן 25 הדונמים. אגב, לא מדובר במיקום נידח אלא בנקודת מפגש של ארבעה כבישים ראשיים: 6,431, 443 ו-1.

לבעלי רשימת אורחים גדולה, אספר שבאולם הכנסים אפשר להושיב עד 800 סועדים, ובאולם קטן יותר עד 400. כמו במרכזי שמחה משוכללים, יש כאן מערכות סאונד, מולטימדיה, תאורה ופירוטכניקה כולל מסכי לד המוקרנים גם מהתקרה. אז מה שנשאר זה לדאוג לסיבה למסיבה, לחתן, לכלה, לילודים חדשים, לחתני בר ובת מצווה, ולחשבון בנק מתאים כמובן, והנהלת המקום תספק את כל היתר.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.