פורסם by & קטגוריה בית, עיצוב, פנאי, ריהוט.

כיסאות אמורפיים. רוזטו

כיסאות אמורפיים. רוזטו

איך נראית כורסה שאפשר להפוך לשולחן? מהי צורתו של מקרר שהדלת שלו מכוסה בציור נוף? מי קיבל השראה מהסרט "נער החידות מבומביי" למטבח שעיצב? מה עושה בטון בתוך הבית? כל התשובות ממתינות בתערוכת "ריהוטים 2016" במרכז הירידים בתל אביב שהכניסה אליה היא ללא תשלום ויוזם אותה איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים בישראל.

סגנון הבטון ביתילי. צילום עופר עמיר

סגנון הבטון ביתילי. צילום עופר עמיר

בסמליות מובנית בתוך התאריך, דווקא בשבוע בו עם ישראל מצווה לשכון בבית ארעי, בסוכה, נערכת ב-38 השנים האחרונות תערוכת הרהיטים הגדולה ביותר בישראל. למעלה מ-120 מציגים את החידושים, ההפתעות והפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים, תחת הכותרת: כַחֹמֶר בְּיַד הַיּוֹצֵר. לאחת ההפתעות אחראית חברת מטבחי  זיו היא הזמינה את מעצב הבגדים גדעון אוברזון לעצב עבורה מטבחים. בהשקת הבכורה הסביר אוברזון שהיו לו ארבעה מקורות השראה: הסרט "זיכרונות מאפריקה", במטבח שכולו חום ובז'. הסרט "נער החידות מבומביי" עם מטבח בגווני תבלינים. המראה האורבני, עם מטבח שכולו שחור וכסוף. והמראה הלבן הכולל גוון של קליפת ביצה. אוברזון מכנה את ארבעת הסגנונות האלה: טבע ירוק, אדום תבלינים, שחור אורבני ולבן קלאסי. במטבח הכפרי יש שולחן אוכל מעץ אגוז במרכז. במטבח האדום חזית מזכוכית ועליה ציור מופשט בגווני כתום ואפור ופלטת בטון צרה. במטבח השחור ארון גבוה שבתוכו משולבים תנור, מגירת חימום, מיקרו, ובצדדים כחלק ממנו גם מקרר ומקפיא בצורה שאינה גלויה לעין. ובמטבח הלבן משטח דק מקוריאן צחור ממנו בוקע משטח מרחף המשמש כשולחן אוכל ויש גם ארון גבוה עם חזיתות דמויי אבן חול וידיות אלומיניום. במטבחי זיו מסבירים שצבע הבטון וחומר הבטון, הם המילה האחרונה ברצפות, כתלי ואריחים בתוך הבית, למי שאוהב את המראה האורבני.

אסימטריה בפעולה

אסימטריה בפעולה

 

מקור עניין אחר היא התחרות בין הסטודנטים מהמחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפה על עיצוב שרפרף. התוצאה, תערוכת "שרפרפים", מוצגת בריהוטים לצד תצוגת "עיצוב בר-השגה" עם מחירים נגישים לעיצובים מיוחדים. כ- 20 מציגים יופיעו במסגרת הזו, מחוץ לאולמות הביתנים ותחת כיפת השמים. לאחדים מהם זו ההזדמנות הראשונה להציג ולמכור את יצירותיהם.

 כיסא מרחף בית הנגאובר

כיסא מרחף בית הנגאובר

 

בין האטרקציות של שוק העיצוב (DEZIGN MARKET), חפשו גוף תאורה ממסגרות אלומיניום עטופות בבד קנבס של חברה בשם MODULIGHT שהוקמה בשנה שעברה על ידי שני מעצבים ישראלים צעירים, גיא דניאל לוי ודודי בן נון. גוף התאורה הזה תוכנן לשליטה, בין היתר, ע"י אפליקציות סמארטפון. שווה לבחון גם את ההמצאות של הדס חזנובסקי, שעיצבה מתלים לחדר ילדים, תחתיות לקפה וסירים עתירי דמיון. ואת גורסי הפלפל והמלח שמייבאת חברת BPATENT. מעוררי עניין גם שלטים והמתלים המשלבים ניקיון צורני והשראה מעולמות תוכן שונים של מירב רינגל, לחברת "GLYPS", וכמובן היוגי דאבל של חברת מילגה, המאחד שני פופים לאחד ומאפשר לכסות אותם כך שהם הופכים למיטה זוגית. מילגה מציגה לראשונה גם כרית ילדים הבנויה שכבות ומותאמת לגילאים שונים. ואם ילדים, אז גם תינוקות שישמחו להירדם ולהירגע ב"קנגו" של חברת HANGOVER שהמציאה פטנט בשם "הכיסא המרחף", ערסלים לתינוקות ומבוגרים בשלושה מצבי ישיבה.

המקרר הוא גם תמונה.  פאנקי דור דיזיין מרקט

המקרר הוא גם תמונה. פאנקי דור דיזיין מרקט

 

קשה לעבור בלי להתעכב בתערוכה על הדלתות המגניבות הנראות כמו תמונה של חברת FUNKYDOOR או על המיטה היחידה בעולם, של חברת הולנדיה, היורדת כלפי הרצפה, כלומר מתחת לקו הישר של 180 מעלות. למיטה הזו יש שלושה מנגנוני הרמה נפרדים, לגב, לרגליים ולירכיים, והיא מצוידת בחמש תנוחות שונות ומערכת עיסוי, וכן במקרן קול היוצר סאונד תלת ממדי. אם קשה בגלל כל אלה לצאת ממנה וללכת לעבודה, לא אשמתי. קשה גם למצות את כל העושר המסחרר של תערוכת ענק שכזו ברשימה קצרה, אך אין ספק שזה המקום לעשות השוואות מחירים וסגנונות ולקבל מושג כולל של ענף הרהיטים לפני שרוכשים פריט חדש הביתה, או גם אם אין כוונה להצטייד במשהו חדש.

פטנט עולמי: המיטה מתכווננת כלפי מטה, לא רק כלפי מעלה. הולנדיה

פטנט עולמי: המיטה מתכווננת כלפי מטה, לא רק כלפי מעלה. הולנדיה

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.