פורסם by & קטגוריה אופנה, הנעלה, עיצוב.

אף אחד לא באמת יודע איך נראו הסנדלים שנעל נמרוד התנ"כי, או להבדיל, דוד המלך וגיבורי תנ"ך אחרים, אבל את אלה שנעלו לוחמיו של בר-כוכבא יודעים גם יודעים: הם מוצגים בהיכל-הספר במוזיאון ישראל בירושלים, אחרי ששרידיהם נמצאו במערות קומראן. מה מתאים יותר, לקראת ל"ג בעומר ("איש היה בישראל בר-כוכבא שמו / הוא היה גיבור, הוא קרא לדרור"), מאשר לשחזר את אותם סנדלים מיתולוגיים בחנות מיתולוגית לא פחות, נמרוד ברחוב דיזנגוף בתל-אביב.

נמרוד. גרסת החיילות

נמרוד. גרסת החיילות

המותג נמרוד נולד לפני כ-80 שנה על ידי הסנדלר ההולנדי צבי רוזנבליט שהושפע מהתגליות הארכאולוגיות ועיצב חיקויים מדויקים של סנדלי תקופת המרד ברומאים. בנו קלמן עלה לארץ עם ששת ילדיו, ופתח במה שהיה אי אז בשנות הארבעים, רחוב נידח, דיזנגוף כאמור, מרוחק על ידי דיונות חול ממרכז היישוב התל אביבי בתל אביב-יפו, מפעל ראשון בישראל ליצור סנדלים, בחזיתו חנות בה הם נמכרו, ומעליה הדירה בה גר עם משפחתו.

חנות נמרוד המשוחזרת. צילום גלית לוינסקי

חנות נמרוד המשוחזרת. צילום גלית לוינסקי

בימים אלה, ובהשראת טרנד הרטרו האופנתי, השיקו צאציו, דור רביעי לסבא צבי, קולקציה נוסטלגית, במהדורה מוגבלת לקיץ 2016, של אותם סנדלים שזכו לכינוי המחייב "סנדלים תנ"כיות". הם גם נודעו כסנדלי חיילות צה"ל, עם שתי רצועות כהות, רצועת קרסול ואבזם. מפעל נמרוד צמח בינתיים לרשת עם 65 סניפים בקניונים ו-100 נקודות מכירה מקריית שמונה ועד אילת. הוא גם עבר מיתוג מחדש תחת השם nimrod&more – הזדמנות מעולה להביט אחורה בגאווה.

. סנדלי אצבע. צילום רון קדמי

. סנדלי אצבע. צילום רון קדמי

בחנות שתיהיה פתוחה רק עד סוף הקיץ, ושחזרו בה את מראה המדפים וקופסאות הנעליים המטפסים מרצפה ועד תקרה כמו שנראו חנויות כאלה בעבר, מציעים עכשיו דגמים לגברים, נשים וילדים, בסגנון תנ"כי אבל מיוצרים בטכנולוגיה מודרנית של הזרקה ישירה של פוליאוריטן – חומר גמיש, קל ועמיד.

 סנדלי "כלוב". צילום רון קדמי

סנדלי "כלוב". צילום רון קדמי

בקולקציה המשוחזרת יש דגמים לא רק בחום או שחור כמו בקלאסיקה "התנ"כית", אלא גם בלבן וורוד. אחד המלהיבים שבהם לטעמי, הוא "שבטי ישראל", סנדל אצבע שטוח מעור, עם רצועה רחבה ועליה הטבעת זהב של שבטי ישראל וסמליהם. לסוליה שלו תיפורים בעבודת יד. וכמובן יש סנדלי רצועות בשחור, חום ולבן. סנדל ה"חיילות" האייקוני מעור שחור ואבזם מוזהב. סנדלים תנכ"יים לילדים בגזרת יוניסקס בלבן, חום או ורוד, סנדלי "כלוב" הסוגרים על כף הרגל מאחור ומלפנים. וכפכפי אצבע.

. דגמי עבר מקולקציית הקפסולה של נמרוד. צילום גלית לוינסקי

. דגמי עבר מקולקציית הקפסולה של נמרוד. צילום גלית לוינסקי

טווח המידות לנשים: 36-41. לגברים: 41-46. לילדים: 27-35. והמחירים נעים בין כ-240 לכ-250 שקלים.

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.