פורסם by & קטגוריה בית, עיצוב.

נא להכיר: זכוכית הופכת מאטומה לשקופה ומשקופה לאטומה  בלחיצה על שלט. סוד הפטנט החדש: קריסטל נוזלי, כמו זה של מסכי ה-LCD (ליקוויד קריסטל דיימנשן),

 שבירו לייט. רגע זה אטום...

שבירו לייט. רגע זה אטום…

חברת "שבירו חולון" החלה לשווק את פטנט הזכוכית האטומה-שקופה הנקראת "שבירו לייט" ששתול בה קריסטל נוזלי באמצעות יריעות פי. וי. סי. אפשר להדביק את היריעות האלה על הזכוכית מבפנים או מבחוץ, וכאשר מחברים אותן למתח חשמל נמוך הן הופכות מאטומות לשקופות. לא שקיפות גמורה של זכוכית, אבל כ-80% שקיפות שמעבירה היטב את האור וגם משקופות לאטומות.

יאיר שבירו מנכ"ל "שבירו חולון" משוכנע שבתוך זמן לא ארוך תחליף ההמצאה את רוב התריסים והווילונות ורק מי שמעוניין בהחשכה מלאה בשעות האור, יתקין גם תריס. לדבריו, יריעות הפי. וי. סי. הללו, שאפשר להדביק על חלונות קיימים או לייצר מראש בתוך זכוכית, לא יוצרות קרינה (מעבירים דרכן חשמל נמוך ב-W48 אמפר בלבד), מסננות קרינת שמש, ומחירן סביר. בתחילת דרכה של ההמצאה עלה מטר מרובע שלה 3000 דולרים, היום זה עולה 3000 שקלים.

שבירו לייט. ובלחיצת כפתור ...זה שקוף

שבירו לייט. ובלחיצת כפתור …זה שקוף

סקרנים לגלות איך זה נראה? חזית הזכוכית המעוגלת של תיאטרון הבימה בתל-אביב עשויה היא אחת הדוגמאות הראשונות בארץ. כך גם חדרי אמבטיה ושירותים בבתי מלון מפוארים, למשל ההילטון במדרחוב ממילא בירושלים.

עכשיו השירותים שקופים...

עכשיו השירותים שקופים…

יאיר שבירו מבטיח אגב, שבניגוד למסכי LCD בהם מופיעים לאחר זמן מה "פיקסלים שרופים", בזכוכית השבירו לייט לא יכולה להופיע תופעה דומה מכיוון שהמוצר לא משדר תמונה אלא מעביר זרם במתח נמוך ברגע שיש חשמל. ואפרופו תמונה, כאשר הזכוכית היא במצב אטום, ניתן להקרין עליה תמונות וסרטונים כמו על מסך טלוויזיה. על חלונות ראווה של חנויות אופנה למשל, בשעות הלילה, ניתן יהיה להקרין תצוגה של הבגדים הנמכרים בתוכן. וכך גם חנויות אחרות.

 ...ועכשיו הם אטומים

…ועכשיו הם אטומים

שימוש צפוי נוסף הוא במשטחים פתוחים של משרדים וחברות, שבמרכזן יש בועת זכוכית של חדר המנהל או חדר ישיבות. כאשר תיערך ישיבה שמשתתפיה לא רוצים להיחשף לעיני שאר העובדים, תהפוך הזכוכית לאטומה. בגמר הישיבה, באמצעות לחיצה, היא שוב שקופה. הוא הדין בחדרי ניתוח וחדרי טיפולים.

זה הבסיס לפטנט: 2 יריעת פי. וי. סי. וביניהן קריסטל נוזלי

זה הבסיס לפטנט: 2 יריעת פי. וי. סי. וביניהן קריסטל נוזלי

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.