פורסם by & קטגוריה הצגות וסרטים, פנאי.

 

לא רק רמי לוי מציע שחרור מהעלויות המטורפות של מופעי הפסטיגל בחנוכה, עם המחזמר לילדים שיזם, "פנטזיה", העולה 20 שקלים לכרטיס – גם עשרות אתרים, מוזיאונים, גני שעשועים ואתרי טבע, מציעים אלטרנטיבות במחירים שפויים, ואטרקציות בעלות ערכים בידוריים וחינוכיים למבוגרים לא פחות מאשר לילדים. כדי להתכונן כיאות לחופשת חג האורים המתקרבת, רשמו לפניכם את האופציות הבאות.

הר הכרמל בחורף. פסטיבל "טיול במגפיים". צילום: תיירות כרמלים

הר הכרמל בחורף. פסטיבל "טיול במגפיים". צילום: תיירות כרמלים

טיול במגפיים במרומי הכרמל

המלצות על טיול בנופי הכרמל מיותר לתת, אבל מה שחדש על "ההר הירוק תמיד" זה שבחנוכה יתקיימו שם סיורי עששיות מיוחדים לחג, סדנאות, הצגות ופעילויות חורפיות באתרי התיירות שבאזור. מדובר בפסטיבל חורף ראשון מסוגו, שיתקיים במהלך כל דצמבר ויאפשר ליהנות מיופיו של הטבע המתעורר לחיים, מזרימת הנחלים ומניצני הפריחה, כולל הדרכה ללא תשלום, מפגש עם שחקנים ביער, כתבי חידה, הדגמות של בישול עם צמחי תבלין הגדלים על ההר, ועוד.
לוח מפורט של כל אירועי פסטיבל "מטיילים במגפיים", ניתן למצוא באתר כרמלים: www.carmelim.org.il ובטלפון – 04-9841114.

ממריאים לחלל. טכנודע גבעת אולגה. צילום: תיירות כרמלים

ממריאים לחלל. טכנודע גבעת אולגה. צילום: תיירות כרמלים

 ממריאים לחלל

ב"טכנודע" בגבעת אולגה יחגגו את החנוכה (ימים א‘- ג', 1-23/12/14 בשעות 9:00-16:00) עם סביבון מערכת השמש במוזיאון המדע, סרט אסטרונומי בתלת מימד, הדמיית שמי הלילה בפלנטריום וסדנה לגילאי 4-7 בשם טסים לירח. יעסקו בה בשאלות כמו מה לוקחים לטיסה לירח. או במה שונים חיי האסטרונאוטים בחלל מהחיים על פני כדור הארץ. לילדים בני 8 ומעלה תתקיים בחנוכה סדנה בשם הישרדות בכוכב קריפטון. המשתתפים יקבלו משימה למצוא מים ראויים לשתייה על גבי הכוכב העוין עבור אסטרונאוטים שנלכדו עליו. לעוד פרטים:

www.technoda.org.il

"מה זה מצחיק"

חולון "עיר הילדים", תהיה גדושה באירועי חנוכה. למשל תערוכה אינטראקטיבית חדשה במרכז "בגובה העיניים" שתעסוק בשאלה מה מצחיק אותנו ולמה אנחנו צוחקים.
לצד הצגה המשלבת מיומנויות של ליצנות, סלפסטיק וקומדיה (גם המבקרים יתנסו בטכניקות ליצנות), תתקיים סדנת מולטימדיה שבמסגרתה הילדים ייפיקו קומיקס באמצעות תוכנת מחשב, ובגלריה ייערך מפגש עם יצירות אמנות העוסקות בהומור בתחומי פיסול, וידאו ארט, צילום, קריקטורה ועוד.
משך הפעילות: כשעתיים. הגילאים המתאימים: 4 עד 8. מחיר כרטיס: 62 ש"ח. חייבים הזמנת כרטיסים בתיאום מראש בטלפון: 03-6503000 ובאתר האינטרנט: http://www.childrensmuseum.org.il

מה זה מצחיק. מרכז בגובה העיניים. צילום: טל קירשנבאום

מה זה מצחיק. מרכז בגובה העיניים. צילום: טל קירשנבאום

פסטיבל המכבים

שלושה ימים של חגיגות במקומות בהם התרחשו סיפורי החנוכה מציעים חבל בנימין וחבל מודיעין, כולל הצגות מסיפורי חנוכה,  תחפושות מכבים לילדים, סיורים מודרכים, הדלקת נרות עם חסידי הרב קרליבך, במקום המשכן בשילה ועם יוצאי חבאן במושב ברקת ועוד הרבה. את הבילוי כדאי להתחיל באחת מתחנות המידע, במצפה מודיעין או בתחנת הדלק פסגות. חשוב:  רוב הפעילויות חינם. במצפה מודיעין יתקיים מופע בשם "אחרוני המכבים" שחייבים לשריין אליו מקום מראש (1800-34-54-54), אך גם הוא חינם. בתל חדיד ניתן יהיה להשתתף ביצירת חנוכיית פסיפס, בשילה הקדומה יהיה סיור מודרך, וכך גם במצפור מתת בבית חורון. פרטים נוספים במרכז המידע של הפסטיבל: 1800-34-54-54, באתרי האינטרנט: www.gobinyamin.org.il/ www.thm.org.il ובדף הפייסבוק: "פסטיבל המכבים".

 קברות המכבים צילום : שמואל לישע

קברות המכבים צילום :שמואל לישע

שווה להתעדכן גם באירועי חנוכה באתר תיירות בנימין www.gobinyamin.org.il, בטלפון 1-800-34-54-54 ובדף הפייסבוק: "תיירות חבל בנימין".

זיתים ושמן

מה טבעי בחנוכה יותר מאשר בילוי בכרמי זיתים ובבתי בד? בכפר רות יוכלו הילדים לאסוף זיתים שנשרו ולראות בבית הבד איך מפיקים מהם שמן. 35 שקלים לילד, 25 למבוגר. לפרטים והרשמה: 054-3141822/4. ובפארק נאות קדומים, ייערך סיור פעיל בשם "מן הזית ובית הבד אל אורות המנורה" ותתקיים ההצגה " מונולוג של לוחמת מכבית". 40 שקלים לאדם. לפרטים נוספים : 08-9770777 / http://www.n-k.org.il/. הפקת שמן תתרחש במהלך חנוכה גם בכפר חשמונאי בשילת, בנוסף להצגת "מתתיהו מספר". 35 שקלים לילד ו-30 למבוגר. לפרטים והרשמה: 054-4480463 / kfarhash@012.net.il

אור ואש

מוזיאון המדע בירושלים יעלה בחנוכה יצירות אינטראקטיביות סביב טכנולוגיות אור, ומיצגי אור בשילוב מוזיקה כולל הקרנת אור צבעוני דרך סוגי נוזלים שונים. ילדים עד גיל 5 חינם. לאחר מכן, כניסה עולה 60 שקלים ויש גם כרטיס משפחתי והנחות שונות. לפרטים: www.mada.org.il טל': 02-6544888.

 מיצגי אור. מוזיאון המדע בירושלים

מיצגי אור. מוזיאון המדע בירושלים

גנים וטבע

 רשות הטבע והגנים סיור עששיות . צילום יחצ

רשות הטבע והגנים סיור עששיות . צילום יחצ

בין פעילויות חנוכה שמציעה רשות הטבע והגנים לכל המשפחה חלקן ללא תשלום, אחרות חינם למנויים, אחת המומלצות היא רכיבת אופניים  לאורך 3.5 ק"מ במכתש רמון בנגב. יוצאים מ"חאן בארות" בשעה 09:00 או בשעה 14:00 ביום שני 22.12. חייבים הרשמה מראש בטלפון 3639*  טיול נוסף, בתשלום (35-50 שקלים), הוא סיור מומחז  בעקבות שיירת יחיעם ולוחמי תש"ח, בשעות חשיכה ולאור עששיות, המסתיים בהדלקת נרות ובכיבוד קל. הרשמה מראש בטלפון 3639* חובבי עששיות יכולים להגיע גם למערת הקולומבריום בבית גוברין במהלך החג, שבסיומו תה חם עם צמחי תבלין. מתאים לילדים מגיל 8. תשלום והרשמה מראש בטלפון 3639*

גן המדע

 

בגן המדע ע"ש קלור במכון ויצמן, יתקיימו בחופשת חנוכה הדגמות והפעלות אינטראקטיביות בדגש על התגליות, הממציאים והמדענים של העת העתיקה, כולל סדנת מטבעות בשיטות של פעם ובניית בליסטראות יווניות ממקלות ארטיק וגומיות. חינם עד גיל 5. למבוגרים: 60 שקלים. לילדים: 50 שקלים לפרטים.

http://davidson.weizmann.ac.il/science-garden

08-9344401

 

מעורבות. תיאטרון "אספקלריא"

 

מעורבות. תיאטרון "אספקלריא". צילום רחלי אייזדורפר

מעורבות. תיאטרון "אספקלריא". צילום רחלי אייזדורפר

המלצה מיוחדת לחנוכה, לא לכל המשפחה, אבל לאוהבי תיאטרון המסוגלים להתמודד עם הנושא הטעון של נישואי תערובת בין יהודיות ומוסלמים, מעלה עכשיו תיאטרון "אספקלריא". המחבר, דביר שרייבר, עיתונאי "מקור ראשון", ביסס את העלילה על סיפורים אמתיים של נשים ונערות שנישאו למוסלמים וחולצו ע"י ארגון 'יד לאחים'. האם קשר משפחתי יחזיק מעמד בתוך קונפליקט החוצה משפחות ולבבות? מה קורה לצעירים הגדלים במציאות מורכבת, בעייתית ומעורבת של בלבול וזהות חצויה ולא ברורה? ואיך מתמודד תיאטרון יהודי כמו 'אספקלריא' ששם לו כמטרה לחשוף את הקהל הישראלי על מגזריו השונים, ליצירות בעלות מאפיינים יהודיים, כולל לקהלים שאינם שוחרי תיאטרון, כדוגמת הקהל החרדי, עם השאלה העדינה והקשה הזו?

במרכז העלילה עומד מעצרה של אמל, צעירה עזתית, בידי אנשי השב"כ. אמה היהודייה שרית, שעשר שנים קודם לכן ברחה עם בתה יסמין מבעלה המוסלמי, נאלצה אז להשאיר מאחור בת אחרת שלה, אמל. עכשיו היא מקווה, בעקבות המעצר, להחזיר אליה את אמל. אחרי שנים של חיים קרועים בין יהדות לאיסלאם, בין ישראל לעזה, בין אהבת נעורים מהעבר למציאות מייסרת בהווה, יש לה 24 שעות בלבד לגשר על התהום בינה לבין בתה המוסלמית. האם תצליח לאחות את הקרעים? האם אפשר לחיות במשפחה דו לאומית, בה בת אחת היא יהודייה שומרת מצוות, בעוד בת אחרת דבקה במצוות האסלאם? ואיך חשות בנות שיש להן אב מוסלמי ואם יהודייה?

את התשובה תוכלנה לקבל רק נשים, גברים לא יכולים להיכנס לצפות בהצגה, במוצ"ש הקרוב, כ"א בכסלו, 13 בדצמבר, ובמוצ"ש של שבת חנוכה, כ"ח בכסלו באולם ירון ירושלמי, מרכז סוזן דלאל בשכונת נווה צדק בתל אביב. מחירי הכרטיסים נעים בין 25 שקלים לגימלאיות, 30 לבנות שירות, 40 במכירה מוקדמת ו-50 במוצ"ש בקופה. לפרטים ורכישה:

02-6511936  www.aspaklaria.org ו-http://www.suzannedellal.org.il/ .

 

 שבט אחים

ילדים חובבי מחזמר, ישמחו לצפות בחנוכה ב"שבט אחים","מבית א. ריפס הפקות ובימות קידס" הצגה מוזיקלית קומית מותאמת למגזר הדתי על ארבעה ילדים לבית שמואלי שדמות מסתורית מובילה אותם אל הרפתקאות ביער קסום שבסופן יחזרו הביתה אמיצים, חכמים ומגובשים יותר. מדובר בהצגה מושקעת בהרבה מאשר היה מקובל במגזר בשנים קודמות. כתב אסף אשתר, עיצב את הריקודים קלוד דדיה, ביים ירון כפכפי, ובין המשתתפים אסי צובל ואבישי שטרית. 89 שקלים לפני הנחות.

ארבעה ממשתתפי המחזמר "שבט אחים". צילום: יח"צ

ארבעה ממשתתפי המחזמר "שבט אחים". צילום: יח"צ

 

כל העולם במה

הצגת היידי בת ההרים. תיאטרון המדיטק חולון. צילום: בני גם זו לטובה

הצגת היידי בת ההרים. תיאטרון המדיטק חולון. צילום: בני גם זו לטובה

גם תיאטרון המדיטק בחולון יציע בחנוכה את הצגות הילדים הנבחרות שלו, ובהם "אריה הספרייה" לגילאי 4 ומעלה. 90 שקלים. "היידי בת ההרים" לגילאי 8 ומעלה. 90 שקלים.
"פרפרים בבטן" לגילאי שנתיים ומעלה. 40 שקלים. "רוח היער" לגילאי 3-6.40שקלים. כרטיס זוגי להצגה מקנה כניסה זוגית גם למוזיאון העיצוב החולוני באותו היום. לפרטים נוספים:
www.mediatheque.org.il ו- facebook.com/theatre4children

אגוזים ומחולות

מפצח האגוזים. להקת הבלט הישראלי. צילום: עמנואל אוגדן

מפצח האגוזים. להקת הבלט הישראלי. צילום: עמנואל אוגדן

ילדים והורים חובבי בלט יכולים ליהנות בגדול בחנוכה מהעיבוד המחודש ליצירת המופת "מפצח האגוזים" של צייקובסקי שיעלו רקדני להקת הבלט הישראלי בהשתתפות תלמידים נבחרים. הבלט מספר על ילדה המקבלת במתנה לחג המולד מפצח אגוזים דמוי חייל ובחלומה, היא והמפצח נקלעים לקרב עם מלך העכברים וחייליו, חווים את מחול פיית השזיף, ריקוד הפרחים, ומחולות עמים שונים (סיני, רוסי, ערבי ועוד), ולבסוף כמו באגדות, המפצח הופך לנסיך יפה. לפרטים נוספים: 03-6046610 או www.iballet.co.il.

סופגנייה במילוי גלידה

סופגנייה עם גלידה וילדה עם גלידה. רשת ג'לה- מותק של גלידה. צילום: יח"צ

סופגנייה עם גלידה וילדה עם גלידה. רשת ג'לה- מותק של גלידה. צילום: יח"צ

חנוכה סדנת גלידה

חנוכה סדנת גלידה

קשה לדמיין ילדים שיעמדו בפני קסם הסדנה שתציע בחנוכה רשת גלידריות הבוטיק ג'לה. במהלך שבוע החג יעביר השף של הרשת גיא טשקנט, סדנאות חינם בסניף הרשת ברחובות, בהן ילמדו הקטנים איך מכינים גלידה בבית, מה זה סורבה, איך ממלאים סופגנייה בגלידה, איך מכינים ביצת הפתעה, איזה טעם יש לגלידה כחולה ולגלידת חטיף סניקרס ועוד. כל סדנה תימשך כשעה. הגילאים המתאימים: 5-10. וחייבים הרשמה מראש: https://www.facebook.com/gelaicecream?fref=ts

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.