פורסם by & קטגוריה הצגות וסרטים, חגים, טיולים, ילדים, פנאי.

מאות הצעות לבילוי משפחתי בפסח קוראות לציבור הגדול שנשאר בארץ (גם אם מאות אלפים טסו לחו"ל, רוב העם עושה את "הסדר" כאן), להגיע בהרכב מלא, טף וזקן, לסייר, להשתעשע, להתרשם. אין אתר, פארק, רובע עתיק, קניון, שמורה או נחל ואגם, המוותרים על אטרקציות ומסלולים. להמליץ או לספר על כולם, תקצר היריעה. ההצעה שלי היא לבחור נושא, ולדבוק בו. אפשר להחליט שאת חול-המועד השנה מקדישים לגני חיות ופינות ליטוף ברחבי הארץ. או אתרי פיקניק. מסלולי מים, או מוזיאונים. קטעים משביל חוצה ישראל, או להבדיל בסרטים חדשים בבתי הקולנוע. הנושא שבחרתי מתקשר למצוות "והגדת לבניך": מקומות ותצוגות הקשורים לתולדות העם או הארץ.

תערוכת "פרעה בכנען" במוזיאון ישראל בירושלים

תערוכת "פרעה בכנען" במוזיאון ישראל בירושלים

תערוכת "פרעה בכנען", במוזיאון ישראל בירושלים מציגה בבכורה עולמית את תקופת שלטונה של האימפריה המצרית ושל הפרעה תחותמס השלישי, בארץ ישראל. תכשיטים, פסלים, כלי אבן וחרס וכתובות בסגנון הפרעוני, נחשפו בחפירות ארכיאולוגיות בארץ ומוצגים במוזיאון. וגם מצבות ניצחון מצריות, מראות, ארונות קבורה, בקבוקי בושם וסרט שהופק במיוחד עבורה, שבמרכזו עומדת "יציאת מצרים".

סיור חותם המלך חזקיהו ברובע היהודי. צילום אלקנה שטיינמיץ

סיור חותם המלך חזקיהו ברובע היהודי. צילום אלקנה שטיינמיץ

אין טבעי מלעלות לירושלים בפסח, אחד משלושת הרגלים, והעיר מציעה למבקריה את מופע המולטימדיה 'אני ירושלים' במתחם ממילא שאורכו כ – 25 דקות, עם במות נעות, מסכי לד היקפיים, ריחות ומשבי רוח. 25 שקלים לכרטיס. מסלול מודרך כולל שחקנים בלבוש היסטורי בעקבות חזקיהו המלך ברובע היהודי (160 שקלים לכרטיס משפחתי).

מוזיאון המדע בירושלים סדנת בנייה. צילום אבי חיון

מוזיאון המדע בירושלים סדנת בנייה. צילום אבי חיון

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים, במסגרת תערוכת "כאן בונים!" תיערך סדנת בניית פירמידה. המבקרים יקבלו מגזרות קרטון צבעוניות אותן יקפלו לכדי משושים אשר "יתלבשו" ויצטרפו כל העת לפירמידה גדולה שתשנה את צורתה ותצמח מדי יום ככול שהמבקרים יוסיפו ויבנו עליה. 220 שקלים לכרטיס משפחתי של הורים, ילדים וסבים. עד גיל 5 הכניסה חינם.

 מרכז מורשת רבין

מרכז מורשת בגין

אפשר להתחבר לתולדות עמנו גם בתקופות מאוחרות יותר. למשל במרכז הרצל בירושלים, שבין היתר יש בו קיר אינטראקטיבי ציוני, כניסה חינם עד גיל 8 ו-35 שקלים מחיר כניסה. או להגיע למרכז מורשת בגין, המלווה את חייו של מנחם בגין מילדות, דרך המחתרות, האופוזיציה ועד משכן ראש הממשלה. ויש שם גם תערוכה חדשה על סיפור חייו של יצחק שמיר, מימיו במחתרת לח"י עד כס ראש הממשלה. המקום מציע גם את "אפיקומן על הזמן": המבקרים יושבים סביב שולחן הסדר ואז באים לביקור כמה דמויות מההיסטוריה היהודית מומחשות על ידי שחקנים ואת "מסע אל העבר"  משחק מטמון משפחתי. הכניסה חינם אבל חייבים להתקשר ולהזמין ביקור.ושא הבנייה מתקשר לפסח דרך הפירמידות, אבל אפשר להקפיץ אותו במכונת הזמן אלפי שנים קדימה, ולחוות עם הילדים, להבדיל, בנייה של עיר החדשה בישראל. הכוונה לעיר חריש הנמצאת עכשיו ערב אכלוסה בוחול המועד מזמינה להפנינג חינמי הכולל טיול אופניים, סיור באוטובוס פתוח, תצפית נוף ועוד. יש עמדות מים, מיצים טבעיים וארטיקים, גם הם ללא תשלום. טלפון לבירורים 04-6186019.

 מוזיאון הרכבת בחיפה

מוזיאון הרכבת בחיפה

היו ימים בהם תושבי הארץ יכלו לנסוע ברכבת מתל אביב לביירות ודמשק בצפון, קהיר בדרום. תערוכה המשחזרת אותם שוכנת במוזיאון הרכבת בבנייני האבן של תחנת הרכבת חיפה מזרח. רואים שם קטרים וקרונות מכל התקופות. הבניין הראשי של המוזיאון שוכן במוסך הקטרים המשופץ של הרכבת החִג'אזית, שנסללה עבור עולי-רגל מוסלמים מדמשק למדינה ולמכה שבערב הסעודית. 15-30 שקלים. עד גיל 5 הכניסה חינם. לעוד פרטים: Museum.rail.co.il.

פסטיבל הקרפיון במעיין צבי

פסטיבל הקרפיון במעיין צבי

חיבור אחר לחג, יותר קולינארי, מציע פסטיבל הקרפיון בפארק הדיג מעיין צבי. הקרפיון נחשב לדג הטרי הנצרך ביותר בחגי ישראל ואוכלי מצה שרויה לא מוותרים על געפילטע פיש בארוחת "הסדר". במסגרת הפסטיבל יתקיים דיג בחכות, תהיה הרצאה על גידול דגי בריכות, ניתן יהיה להנות מעיסוי דגים בכפות הרגליים, וזאת לצד מתנפחים ומתקנים אחרים לילדים. 50 שקלים מחיר כניסה.

משתתפי המחזמר תיבת נח

משתתפי המחזמר תיבת נח

ונקנח בעוד נושא מימי, לא קריעת ים סוף וטביעת המצרים בתוכו, אלא ימי המבול. הכי רחוק לאחור: המחזמר "תיבת נח" בכיכובם של אבי קושניר, ציפי שביט, שלישיית מה קשור, אגם רודברג, דנה פרידר ותומש. ניתן יהיה לראות אותו בחול המועד בקרית מוצקין, ב"היכל הקונגרסים" חיפה, ב"דרייב אין" בתל אביב וב"משכן" בבאר שבע.

היכל הקרח ICE PEAK בחולון

היכל הקרח ICE PEAK בחולון

אחרי שנסענו, סיירנו ולמדנו כל כך הרבה, נוכל להרשות לעצמנו צו'פר הקשור לקרח. לפי כל התחזיות פסח השנה יהיה חם מאוד. החלקה על קרח היא לכן אופציה מענגת במיוחד. בהיכל הקרח Ice Peaks בחולון לצד האטרקציה של החלקה באולם צונן, כשבחוץ לוהט, נוסף מופע של קולנוע רב-חושי בתלת ממד, ונבנה גם קיר באנג'י שגובהו 5 מטרים.פרטים נוספים באתר: www.icepeaks.co.il או בפייסבוק: 'Ice Peaks'

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.