פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד, ביגוד ילדים, הנעלה.

הטרנד הצבאי היה הזוי גם בגלגול הראשון שלו בשנות ה-80 של המאה שעברה, כשהופיע עם בגדים מכוסים טלאי הסוואה, מדליות גבורה מזויפות לקישוט ז'קטים וכומתות חאקי

מתגעגעים למילואים 2

תיק נשי דמוי קיטבג חאקי. כיסים. צילום: יח"צ

ההסבר של סוציו-פסיכולוגים אז היה שהנוער המערבי כבר עשרות שנים לא השתתף במלחמות או התגייס לצבא, ונוהה אחרי הסגנון הזה כמשהו רומנטי-מדליק. אבל הקאמבק שעושה הסגנון הצבאי השנה, כבר לא עומד בקריטריון הפסבדו-מדעי הזה. הרי לא חסרות למערב מלחמות, מאפגניסטאן ועד עירק. ואם כשמדובר בצעירים של לונדון או פריז, התופעה מעוררת תמיהה, בתל-אביב ובנותיה, זה משונה שבעתיים. מי לא רואה חיילים בחאקי מדי יום? האם יעלה על הדעת שבתעשיית האופנה מתגעגעים למילואים? ובכל זאת, עם עובדות קשה להתווכח. כך למשל רשת האופנה הבינלאומית MANGO  מציגה את קולקציית החורף שלה במראה צבאי וטוענת שזה הטרנד החם העכשווי. חולצות טי בגווני חאקי ובהדפסי הסוואה (קמופלאז'), ז'קטים ומעילים צבאיים, שמלות חאקי ומגפיים צבאיות, ואפילו תיקים בחאקי.

מתגעגעים למילואים 3

סוויטשרט חאקי. מנגו. צילום: ליה רובירס

מנגו לא לבד. מותג התיקים כיסים, מציע תיק דמוי קיטבג המצולם על הדוגמנית הדומה לנער חן יאני, רשת SIMPLE LIFE  מציעה מכנסי נשים מכוסות בהדפס דמוי הסוואה וחולצת טי בחאקי המזכירה גופיות חיילים חורפיות, ורשת הבוטיקים  SACK'S מעניקה פרשנות חדשה לטרנד הצבאי והקרבי ומשיקה קולקציה הנקראת בפשטות: צבא (COLLECTION ARMY).

בדברי ההסבר לביגוד הזה נאמר שהכי צבאי הוא הכי נשי, וגם הכי נכון לימי החורף הסוערים והקרביים. בין פריטי הקולקציה ניתן למצוא מכנסי כותנה רכים עם כיסים, מכנסי משי בשילוב קטיפה, שמלת מקסי וחולצת טי בגווני חאקי וזית. למתעניינות ברכישה, כמה מחירים לדוגמה: חולצות: 500 עד 700 שקלים. חצאיות: 388-558 שקלים. שמלות: 580-900 שקלים. ז'קטים: 750-1230 שקלים.

מתגעגעים למילואים 4

מכנסי נשים בהדפס הסוואה. סימפל לייף. צילום: יח"צ

לבוש פסבדו-צבאי מוכתב אופנה יש עכשיו גם ברשת 'HOODIES' עם מעילי בייקרים ומכנסי סקיני, ועליוניות פוטר עם קפושון. המבחר הזה מיועד לגברים, נשים וילדים. שימו לב לעובדה שאת קמפיין החורף של HOODIES,  מובילה הדוגמנית בר רפאלי שלמיטב זכרוני התחמקה משירות צבאי. על האופנה הצבאית בצבעי זית אומרים ברשת HOODIES (טווח מחיריה נע בין כ-50 לכ-200 שקלים), שהיא נועדה להעניק מראה "קשוח", הודות לאלמנטים כמו כותפות, צווארון וכפתורים כחלק מעיצוב הדגם.אגב, אם אופנה צבאית לנשים באזרחות גורמת להרמת גבה, כשמדובר בילדים מורמות שתי הגבות. הם הרי ילבשו מדים וינעלו נעליים צבאיות בבוא היום, אז למה להקדים את המאוחר. ובכל זאת לראשונה בישראל וברשת Originals ניתן להשיג עכשיו נעלי שרוכים גבוהות במותג ד"ר מרטינס לגילאי 8-15 מכוסים בטלאי הסוואה (מידות: 32-36), ונעלי שרוכים גבוהות של דה צ'ילדרנס פלייס עם הדפס הסוואה בחאקי, אבל שרוכים לבנים.

מתגעגעים למילואים 6

נעלי ילדים בצבעי הסוואה, שרוכים לבנים וסוליות אדומות. דה צ'ילדרנס פלייס. צילום: יח"צ

מתגעגעים למילואים 1

נעל גבוהה במראה צבאי. ד"ר מרטינס ברשת אוריג'ינל. צילום: קמילה סימון

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.