פורסם by & קטגוריה חגים, טיולים, תרבות.

חיבור מעניין בין ל"ג בעומר ליום ירושלים מתקיים בפתיחת פסטיבל האור בעיר העתיקה בירושלים ביום רביעי בערב השבוע, ה-25 במאי: האמן ההולדני איוו שופס, יציג "טורנדו של אש", מדורה בגובה 12 מטרים, הגדולה ביותר בישראל, עם להבה בוערת בסיוע 36 מאווררי ענק. ללא ספק פתיחה מרהיבה לפסטיבל האור הירושלמי המתקיים זו השנה השמינית, ויימשך עד ה-2 ביוני.

 המדורה הגבוהה ביותר בארץ

המדורה הגבוהה ביותר בארץ

הפסטיבל הזה רצוף אטרקציות חד פעמיות כמו מיצג מגדל אייפל בכיכר ספרא במרכז העיר. את אייפל של אור המציאו האמנים האיטלקיים "לומינרי דה-קניה" והוא רק אחד מעשרות סיבות לעלות בערבים הקרובים לבירה ולצפות בנפלאותיה.

מגדל אייפל בירושלים

מגדל אייפל בירושלים

ברחבה החיצונית של שער יפו למשל, מעלים דוד לסור וארמאן ז'ירו פיטאיה הצרפתים, קשתות אור דינמיות. בשער יפו עצמו יש מופע מהפנט של מזרקות אור צבעוניות המתנשאות לגובה ומרקדות לצלילי מוסיקה, של האמן מלטביה גונדגה צ'קולה. מפינת הפטריארכיה הארמנית תצא להלוכה של קבוצת פירומניה בסגנון תזמורת קרקס סוריאליסטית מוארת עם חמישה נגנים שתזמין את הקהל לרקוד איתה עד לנקודת העצירה הבאה.

להקת פירומניה

להקת פירומניה

פסטיבל האור בירושלים, רכש לו שם בינלאומי ונחשב המוערכים בעולם, והודות לכך מציגים בו כמה מאמני האור המרתקים ביותר בעולם כמו פיליפ ארטוס, דאמיין פונטיין, דוד לסור ורבים אחרים. במסגרת הפסטיבל חולקו סמטאות העיר העתיקה לארבעה מסלולים עם שילוט הדרכה: לבן, אדום, כחול וירוק, המוביל את המבקרים מאתר לאתר ומיצירה ליצירה. במסלול הלבן חפשו את "הנסיך הקטן": מייצג וידאו ארט של דאמיין פונטיין, שיוקרן על חזית בניין ואת האוריגמי הצבעוני של האמנים גלוריה רונצ'י וקלאודיו בנגי מבריטניה המוצג בפטריארכיה הארמנית ומורכב מעשרות קיפולי אוריגמי שבתוכם אורות LED משתנים היוצרים אפקטים של תאורה בצורת גלים וקשתות. וגם פסל קינטי של אלסנדרו לופי מגרמניה, בגב שער ציון המתנשא לגובה 9 מטרים ומשתנה עם האור.

מיצגי אור מרהיבי עיניים

מיצגי אור מרהיבים

וברחבת בית הכנסת החורבה יש "תמונה בתנועה": תצוגה של ארבע עונות השנה המוקרנות על קיר בית הכנסת עם רובוט הנע כרקדן בתזמון מדויק לתמונה.

במסלול האדום עורך האמן הישראלי גיל טייכמן קונצרט אור מוסיקלי על כניסיית הדורמיציון. כולל תמונות אור וצבע שיוקרנו על מגדל הפעמונים הסמוך. ואילו האמנים עידו ספיר ונועה קרסל, גם הם מישראל, יציגו בגן הבונים בועות מוארות, מתנפחות ומתפוצצות בתוך קערה באמצעים אלקטרוניים המופעלים במגע ותנועה. בגן הבונים תציג גם האמנית השוודית אלכסנדרה סטרימירוביץ את "זוהר הצפון" (אורורה בוריאליס).

מיצג הנסיך הקטן

מיצג הנסיך הקטן

יקצר המצע מלתאר את כל האטרקציות של המסלול האדום ולכן אזכיר עוד רק את שני האהילים הוויקטוריאנים הענקיים שיאירו את כיכר המוריסטן של האמנים הישראלים עלי קפלן-וילדמן וטליה תומר, ואת הפסל האורקולי "גביש" של ג'ונתן ריצ'ר ודיויד צ'אנל-תיאוריז מצרפת, בקרדו המקורה.

ראיתי עיר לובשת אור

ראיתי עיר לובשת אור

במסלול הירוק מוצג "פקק תנועה וורטיקאלי" הומוריסטי על מירב איתן וגסטון זהר מישראל, בכיכר צה"ל. וסביונים – 90 פרחי ענק בגדלים שונים עשויים מכ-9,000 בקבוקי מים ממוחזרים. את "טורנדו של אש" כבר הזכרתי, ועוד במסלול הזה עץ החיים בטכניקות וידיאו המוצג בשער שכם ומיוצר על ידי שישה אמנים שונים. אסור לשכוח גם את הגלובוסקופ במערת צדקיהו, עם מספר רב של גופי אור מוצבים בחלל והופכים אותו לחוויה רב-חושית.

הכניסה לפסטיבל, המתאים לכל הגילים, חופשית. הוא יופעל בימים רביעי עד חמישי, בין השעות 20:00-23:00 ובמוצאי שבת עד שעה 24:00.

לפרטים נוספים: http://lightinjerusalem.org.il

ירושלים של אש ושל אור

ירושלים של אש ושל אור

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.