פורסם by & קטגוריה אביזרים ותכשיטים, אופנה, ביגוד, ביגוד ילדים, ילדים, כלי בית, עיצוב.

למרות שכאשר דגל ישראל מתנופף לצד דגלים של אומות אחרות, שיש בהם כמעט תמיד אדום, הוא נראה צנוע ונחבא אל הכלים, לצמד הצבעים הזה יש השפעה פסיכולוגית, רגשית ונפשית, שבדרך כלל לא מנתחים את סיבותיה.

 

איפור ליום העצמאות של בועז שטיין. צילם ניסים פרץ

איפור ליום העצמאות של בועז שטיין. צילם ניסים פרץ

 

כוחו של הלבן, די ברור. הוא מבטא אור, טוהר, ניקיון, כפרה (כמו ביום הכיפורים), חגיגיות (כמו בלבוש שבת וחג), אבל מה עושה לנו הכחול? ניבה יחיאל, מנהל עיצוב בחברת טמבור יצרנית צבעים בכל הגוונים, אומרת שלאורך ההיסטוריה נחשב הגוון הכחול לצבע מלכותי, משום שהפיגמנטים מהם מופק הגוון הכחול (אבני טורקיז וכחל), נדירים בטבע, והיו בעבר נגישים רק ליחידי סגולה, רמי דרג או בעלי ייחוס מלכותי. מכאן גם המושג: בעלי "דם כחול". ואולי גם מדוע במסורת של אגן הים התיכון, צבעו בתים או תריסים וחלונות בכחול משום ששייכו לו סגולה של הגנה מפני "עין רעה", וכוח לגרש שדים ורוחות. הכי חשובה והכי קרובה אלינו, היא מצוות פתיל התכלת שהצטוו היהודים לקבוע בציציות בגדם. מהיכן הושג הצבע התכול, על כך יש ויכוח ארוך שנים. הדעה המקובלת היא שחילזון התכלת, לא ברור לגמרי עד היום מיהו ומהו, שימש למטרה הזו.

חדר בגווני חול ולבן צבוע בצבעי טמבור

חדר בגווני חול ולבן צבוע בצבעי טמבור

 

בימינו לא צריכים להיות בני אצולה בעלי דם כחול, כדי ללוות את דגלי הכחול והלבן המונפים בשבוע העצמאות בבגדים וחפצים הצבועים כחול ולבן. ואפשר גם להשתעשע באיפור, כמו שעושה גורו המייקאפ בועז שטיין שכיסה פנים של דוגמנית בצללית כחולה משובצת באבני קריסטל נוצצות בצורת מגן דוד.

גולף קידס וגולף בייבי. צילום גיא כושי ויריב פיין

גולף קידס וגולף בייבי. צילום גיא כושי ויריב פיין

 

את השמלה המתוקה שלובשת פעוטה, חלקה העליון לבן, וחלקה התחתון בתכלת, אפשר להשיג ברשת גולף קידס וגולף בייבי. יש שם גם שמלה לבנה עם רקמה בכחול, חצאית תכלת עם רקמה לבנה, חולצות פסים של בנים בכחול ולבן ועוד. החל מכ-50 שקלים.

 

דה צ'ילדרנס פלייס. צילום יח"צ

דה צ'ילדרנס פלייס. צילום יח"צ

 

 

סרפן בפסי רוחב כחולים לבנים עם חגורת סרט אדומה, ושמלה שחלקה העליון לבן עם הדפס לבבות כחולים וחלקה התחתון כחול, שמלה בפסי רוחב כחולים לבנים עם חגורה אדומה ושמלה שחלקה העליון לבן ועליו לבבות כחולים וחלקה התחתון כחול, שייכות לקולקציית הקיץ של מותג אופנת הילדים האמריקאיTHE CHILDREN'S PLACE במידות 0-14. ועוד משהו לתינוקות, חליפת 2 חלקים, עליונית ותחתון, בפסי אורך צפופים של כחול ולבן של קדס קידס, עם חגורה צהובה רחבה. טווח המידות בקולקציות האביב והקיץ של שתי הרשתות הוא מגיל 0 עד מידה 16 וטווח המחירים נע בין כ-30 לכ-200 שקלים.

 קדס קידס. צילום ירון וינברג

קדס קידס. צילום ירון וינברג

 

נערות ונשים יכולות להתהדר בצמיד של המעצבים ASAF & TOMER מעור צבוע בכחול ולבן, עם שלושה תליוני מגני דוד. ניתן למצוא רק בקומת הכניסה של דיזנגוף סנטר בתל אביב מול שער 5, במחיר 120 שקלים. מקסימה גם חולצת התכלת הקצרה של FOREVER 21  עם גדילים בשוליה ועיטור לבן סביב מפתח הצוואר העגול.

 צמיד "אסף ותומר". 120 שקלים. צילם תומר בן יוסף

צמיד "אסף ותומר". 120 שקלים. צילם תומר בן יוסף

FOREVER 21 צילום שי נייבורג

forever young. צילום שי נייבורג

 

ולמה לא לקשט את הבית בפריטי הדגל? ברשת הרמוניה לבית יש בין היתר כורסה מרופדת בכחול עם נקודות לבנות, כאלף שקלים, או קופסת עוגיות תכולה ועליה בלבן המילים: הפתעות של אימא שמחירה כ-50 שקלים. וגם ל"שמרת הזורע" יש כורסה מרופדת בפסי כחול, תכלת ולבן, החל מ-3050 שקלים.

הרמוניה לבית. כ-80 שקלים . צילום אסף לוי

הרמוניה לבית. כ-80 שקלים . צילום אסף לוי

 שמרת הזורע. דגם קולורדו. צילם עדי מזן

שמרת הזורע. דגם קולורדו. צילם עדי מזן

 

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.