פורסם by & קטגוריה בית, כלי בית, עיצוב, ריהוט.

שעיצוב מכתיב כל פרט ופריט בחיינו, זו קלישאה. אבל לפעמים עיצוב חדש גורם לנו לראות אפילו אביזר הכי שגרתי, בעיניים חדשות.

 בקבוקי אלכסנדר וואנג לחברת אוויאן

בקבוקי אלכסנדר וואנג לחברת אוויאן

קחו למשל נושא כמו בקבוק מים. מתי בפעם האחרונה הסתכלתם בו? ואם כבר הסתכלתם, זה בטח רק כדי לראות כמה מים נשארו בו. אז קבלו תיקון: כאשר מעצב הבקבוק הוא מעצב אופנת העל הניו-יורקי אלכסנדר וונג, בקבוק הוא לא סתם בקבוק. הוא יפה כמו אגרטל או חפץ נוי שמניחים על המזנון בסלון. חברת המים המינרליים האלפיניים אויאן (evian), הייתה היוזמת, ואלכסנדר ואנג נענה עם מהדורה מוגבלת לשנת 2016 באמצעות שני בקבוקים עליהם טבוע הברקוד המפורסם המייחד את המותג שלו, האחד בשחור והשני בלבן. שימו לב למשחק הקווים על הבקבוק והגרפיקה הנקייה שאמורה לייצג את טוהר המים המינרליים.

הבקבוקים המעוצבים נמכרים במהלך 2016 ב-55 מדינות והם הושקו בארץ באירוע לציון חמש שנות הקמתו של בוטיק ורנר התל אביבי הנחשב לסמל האופנה האורבנית המקומית, ובו משווקת גם קולקציית מיני של אופנת וונג. בקבוקים כאלה ניתן לרכוש גם בחלק מהמרכולים וחנויות היין ב-59 שקלים לאחד. פרטים נוספים בטלפון .09-7411774

 ספר המיטות המעוצבות בשיתוף עמינח. צילומים של גלעד רדט ושי אדם

<ספר המיטות המעוצבות בשיתוף עמינח. צילומים של גלעד רדט ושי אדם

דוגמה אחרת לגיוס מעצבים מקצועיים לשדרוג פריט ביתי, היא זו של חברת עמינח בשיתוף אורלי רובינזון, מחברת ספרי עיצוב ואדריכלות. שני הגורמים האלה פנו לכמה יוצרים מוכרים והשיקו ביחד ספר בשם "מעצבים חדרי שינה" וגם קולקציה של מיטות המייצגות את חלום השינה והמנוחה האולטימטיביים של כל אחד מהמעצבים. הספר כמו המיטות, יהיו זמינים בחנויות של רשת עמינח.

מיטת עמינח של דנה אוברזון

מיטת עמינח של דנה אוברזון. דוגמנית: נעמה שיזף. צילום: נ. גולן

דנה אוברזון, אדריכלית פנים עצבה מיטה עם בסיס מרופד נמוך בעל דפנות מעוגלות ורגליים מעץ מרופדת בבד אפור כהה. גב המיטה רחב מאוד (2.40 מ') ומקיף אותה כסוג של כרית ענקית: "יש לי קשר לכרית שלי. אני נוסעת איתה לא משנה לאן", מנמקת אוברזון.

מיטת עמינח של רונית יודקביץ

מיטת עמינח של רונית יודקביץ

המיטה של השחקנית והדוגמנית רונית יודקביץ ניצבת על רגלי מתכת וראש המיטה"לבוש" ציפה נשלפת עם הדפס שניתן לכבס.מיטת החלומות של האדריכל עדי סמט, גם היא נמוכת בסיס מרופד, וכאילו מנותקת מהרצפה ומרחפת מעליה. גב המיטה מעוצב בחצאי עיגולים וצבע בד הריפוד שלה הוא ג'ינס סגלגל.

מיטת עמינח של חוה ביטרמן

מיטת עמינח של חוה ביטרמן

מעצבת הפנים חוה ביטרמן ריפדה את מיטת האפיריון שעיצבה בבד קנבס בצבע טבעי, ולפפה אותה בזרדים וענפי זית, כחיבור לטבע.

מיטת עמינח של נועה ברלב דוידור

מיטת עמינח של נועה ברלב דוידור

עוד מעצבת שבחרה בבד לא מקובל בעיצוב מיטות, פשתן, היא נועה בר לב דוידור, בוגרת שנקר והיום בעלת מותג משלה. היא מאמינה לדבריה באריגים טבעיים ונושמים, שמספקים מראה מרושל ונינוח. צבעים נויטרליים ומונוכרומטיים מאפיינים גם את המיטה של מעצבת הפנים עמית גלאור.

מיטת עמינח של עודד שטרן מירז. דוגמנית: נעמה שיזף. צילום: נ. גולן

מיטת עמינח של עודד שטרן מירז. דוגמנית: נעמה שיזף. צילום: נ. גולן

לא אתאר את כל מיטות החלום של המעצבים שהשתתפו בפרויקט, הן מופיעות כולן בספר, עם צילומים של גלעד רדט ושי אדם, אבל כן אצביע על מכנה משותף כמעט לכולן: צבעוניות שקטה של בז' ואוף וייט וחום בהיר מאוד. כדי ליצור הרפיה, ואווירה שמזמינה מנוחה.

ארונות הראל. לדלת הזכוכית מדבקת מגן מסיליקון

ארונות הראל. בגב דלת הזכוכית שכבת מגן מסיליקון

ממיטות נבצע מעבר טבעי לארונות. בחברת ארונות הראל, הממוקמת בראשון לציון ופתחה לאחרונה חנות גדולה בצומת סגולה בפתח תקווה, מוצגים כמה עיצובים חדשניים, בסיסמה: "החידושים של הראל יוצאים מהארון". בין החידושים האלה: הדלתות נעות על גלגלי אוקלון, סוג של פלסטיק קשיח שאינו מתכלה (שלא כמו ברוב הארונות בארץ המצוידים בגלגלי סיליקון שמתפורר עם הזמן). בנוסף יש לארונות תושבת אלומיניום, גם הוא חומר בעל עמידות גבוהה. מעניינת שם במיוחד העובדה שאם דלת הארון עשויה מחומר שביר (זכוכית או מראה), בהראל מוסיפים לה גב הגנה משולש בעובי 12 מ"מ לכל אורך הדלת המחובר לזכוכית על ידי שכבת סיליקון כך שבמקרה של תאונה, הזכוכית רק נסדקת ולא מתפזרת ברסיסים לכל עבר, דבר מסוכן ממש בבית עם ילדים קטנים. בחברה הזו טוענים שהם היחידים בארץ המקפידים על גב הגנה משולש מאחורי דלתות הזכוכית של הארונות, . לארונות יש גם חלק קדמי תחתון מאלומיניום להגנה מפני מים. חידוש נוסף: בכל דלת יש 5 צירים (בארץ נהוג לחבר דלתות לארונות רק עם 4 צירים). הציר הנוסף מונע מצב בו הדלת מקבלת "בטן" וגם מונע לחץ על הצירים שגורם לפיצוצים בדלת ולהתרופפות. לפרטים נוספים: www.aron.co.il

שחור זה יפה. נירלט

שחור זה יפה. נירלט

אלמנט עיצובי מרכזי בבית הוא צבע הקירות והריפודים. הדס כהן מנהלת תחום אדריכלים והשראה בצבע בחברת נירלט אומרת שהצבע של שנת 2016 בחברה שלה הוא שחור עמוק (Extra Black). לדבריה, קיר אחד צבוע בשחור יוצר מהפך בחלל, מחזק מראה מודרני וחד לחדר, ובכל מקרה התוצאה היא דרמטית ומעוצבת. אבל לא חייבים לצבוע את כל הקיר, אפשר ליצור מסגרת של פס שחור סביבו, או סביב הדלת או בקצוות של רהיט לבן. אפשר תקרה שחורה הזולגת מעט לקירות. או שחור בשילוב גוון זהב עמום, שילוב המעניק מראה עשיר, חם ומהודר. קופסה של 5 ליטר נירוקריל שחור עולה 190 שקלים.

EXTRA BLACK. נירלט

EXTRA BLACK. נירלט

שדרוגים ביתיים מתחברים בתודעה מיד עם הוצאה כספית גדולה. אבל יש גם אלטרנטיבות. רשת מן הפריפריה בשם "סיטי שופ" שמחיריה זולים (כלי העבודה, כלי האוכל וכלי המיטה זולים שם בכ-30% ממה שמקובל ברשתות המקבילות במרכז הארץ), פתחה לראשונה סניף במקום מרכזי, אתר "חנה וקנה" בראשון-לציון. בין ההפתעות במקום: סט מצעים זוגיים ב-99 שקלים. קומקום חשמלי צבעוני ב-99 שקלים. ופנס לד נייד הכולל חיישן המדליק אותו אוטומטית ל-20 שניות ברגע שהוא מזהה תנועה בחשיכה בטווח של כ-3 מטרים, ודולק ברציפות 12 שעות, ב-99 שקלים.

רשת סיטי שופ. קומקום חשמלי

רשת סיטי שופ. קומקום חשמלי ב-99 שקלים

הרשת שייכת לסוג חנויות "עשה זאת בעצמך" (DIY), ועד כה הכירו אותה בעיקר בקריית שמונה, עפולה, טבריה, פרדס חנה וכו', 12 סניפים בסך הכול. אבל עכשיו היא החליטה להגיע כאמור גם למרכז הארץ, עם למעלה מ-7000 פריטים כולל ציוד מחנאות, מוצרי חשמל של מותג הבית FIX. כלי מטבח וכלי עבודה. מרשים במיוחד המחיר של מקדחה-מברגה: 179 שקלים (ברוב הרשתות האחרות כלי כזה עולה קרוב ל-300 שקלים).

"בכל הארץ אפשר להוריד משמעותית מחירים אם רוצים", אומר יוסי ביבס שיחד עם שותפו דני אוהב ציון, הוא הבעלים של הרשת. והוא מוסף שבכוונתו לפתוח במרכז 30 סניפים נוספים, חלקם בזכיינות.

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.