פורסם by & קטגוריה חגים, מזון ומסעדות.

מונייר. צילום דניאל לילה

איפה כתוב שאוזני המן חייבות להיות מתוקות? אפילו השם של העוגיות המשולשות הללו, המן, לא מתקשר בדמיון עם מתיקות. אז מפתיע שצריך היה להמתין עד ימינו כדי להבין שאפשר בהחלט למלא אוזני המן במליות מלוחות. אחת הרשתות המתמחות בכך היא מונייר, המציעה בימים אלה אוזני המן עבודת יד במלית חציל וטחינה, גבינת עזים ופטה, קרם בטטה וגבינת פרמז'ן. גם הבצק הפריך ממנו קורצים את "האוזניים" האלה הוא לא מתוק, אלא עשוי עם עגבניות, או תרד, או כורכום. לצד  המלוחים מציעים במונייר גם 6 טעמים מתוקים כמו בצק פטל אדום במילוי קרם שקדים, פיסטוק וחמוציות. בצק פריך קקאו במילוי פטיסייר שוקולד. בצק פריך וניל במילוי מרציפן ומשמש ובצק תפוז כתום במילוי קרם וניל ותפוזים. כל המבחר, גם המלוחות, הם בכשרות חלבית. מגש עם 45 אוזני המן עולה במונייר 188-199 שקלים.

מתוקה. עוגת "אסתר" מורכבת מאוזני המן בטעמים מגוונים

אופציה מלוחה יש גם ברשת קונדיטוריית "מתוקה" ובקייטרינג מגשי האירוח "מתוקה רומסרוויס". מירי ארזי, הבעלים והקונדיטורית, אומרת שהיא נענית בכך לבקשת הקהל. הליין המלוח כולל מליות כמו גבינת עזים וריבת בצל בבצק פריך מתובל בתימין, או בולגרית, פסטו וצ'אטני בטטה בבצק פריך שומשום.

המתוקות של מתוקה מפתיעות עם מלית פטל ומקרון בבצק חמאה, או קרם חלבה וקפה טורקי, או תמרים בבצק מקמח כוסמין. ויש שם גם אוזני המן טבעוניות עם חלבה או נוגט. אבל ההמצאה המבריקה ביותר של מירי ארזי היא עוגת אסתר שלה, המורכבת מכמה אוזני המן מבצק בריוש, עם מליות מתוקות שונות, שוקולד, פיסטוק ופטל, וקרם שקדים ואפרסקים שאופים ביחד בתבנית עגולה של עוגה. עוד דמות נשית מהגדת אסתר המופיעה במתוקה היא ושתי. ניתן לקנות שם "צנצנת ושתי" מלאה אוזני המן בארבעה מילויים. מגש של חצי קילו אוזני המן עולה במתוקה 76 שקלים. לצד חנויות הרשת בתל אביב וקניון גבעתיים, "מתוקה רומסרוויס" מבצעת משלוחים לכל רחבי הארץ.

קפה גרג. אוזני המן ללא גלוטן וללא סוכר. צילום גליה אבירם

אגב, יצא לי לטעום כבר אוזני המן במלית מרשמלו וממרח נוטלה, ואפילו פולי קפה טחונים, אבל בקונדיטוריות דווקא המלית הכי מסורתית והכי מקובלת בפורים, פרג, קיימת  אמנם, אבל לא זוכר לרייטינג שיש להמצאות החדשניות של הקונדיטורים. לעומת זאת ברשתות השיווק וגם בשתי רשתות בתי קפה, ביגה וגרג, יש מבחר גדול של אוזני המן במלית פרג. בגרג וביגה המחיכר הוא 4 שקלים ליחידה במלית, לצד מלית שוקולד ופרג, וחלבה או תמרים. ברשת קפה ביגה יש גם אוזני המן ללא גלוטן וללא סוכר.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.