פורסם by & קטגוריה בית, חידושים ופטנטים לבית.

אחרי שנתקלים בנפלאות המכשירים הביתיים של העתיד שהם כבר לגמרי הווה, די מתבאסים מאלה שאנחנו מכבסים, מנקים, מבשלים ומקפיאים בהם, אבל להתחמק אי אפשר: מדי כמה חודשים מתקיימת תערוכה טכנולוגית שבה לא רק מציגים את החידושים, אלא גם מבשרים שניתן לרכוש אותם, ולרוב גם בסכומים סבירים.

מטגן על ידי אוויר חם.  AIR FRYER צילום דיגיטל טרנדס

בתערוכת הטכנולוגיה המובילה בעולם CES שהתקיימה לפני חודשים ספורים בלאס וגאס ונראו בה מכשירים שעד כה היו בגדר חלום רחוק – מעוזר דיגיטלי של קיצ'ן אייד שישלוט במטבח החכם עד ברז שמגיב לפקודות קוליות. בעוזר הרובוטי יש מסך תצוגה מחובר לגוגל שמלמד להכין מתכון שלב אחרי שלב, להודיע על מוצרים שחסרים במקרר, להגיב לפקודות קוליות, להשמיע מוסיקה ולהראות סדרות טלוויזיה בזמן הבישול. חברת Gourmia הציגה מכשיר טיגון בשם Air fryer המזרים אוויר חם למזון מ-360 מעלות וחוסך שמן וקלוריות. ואם אין לכם עם מי לדבר, הברז החכם של KOHLER יציית לפקודות הקוליות שלכם להזרים או לסגור את זרם המים, בכמות מתואמת לכוס מים קטנה או לסיר גדול. על הברז הזה מותקן גם חיישן שעוקב אחר כמויות המים המתבזבזות ומתריע במידה ומזוהה שימוש חריג. ויש גם תנור מאסטרו של המותג TEKA שקובע בעצמו מהי הטמפרטורה האידיאלית לכל סוג של מזון שבתוכו, ומתריע כאשר האפייה הושלמה.

מקרר LG בתערוכת ברימאג. דלת הופכת שקופה בנקישה

ופיקוד שבת לקוביות קרח

כל אלה יגיעו לישראל רק בהמשך הדרך, אבל יש שהם כבר כאן, ואותם ראיתי בתערוכה שהתקיימה באחרונה בראשון לציון על ידי קבוצת ברימאג. נראו שם טכנולוגיות 2019 לבית ולמטבח של קנווד, דלונגי, LG, בראון, פנסוניק, הובר ועוד. בחרתי ארבע שנראים לי הכי מלהיבים. מקרר של LG שכאשר מקישים פעמיים על דלתו, הדלת נעשית שקופה ורואים מה שבתוכו, כך שלא צריך לפתוח. בקיץ הישראלי זה חשוב במיוחד, כדי שהקור לא "יברח". מחקרים גילו שפתיחה יום יומית גורמת לאיבוד של כ-41% מהאוויר הקר שבמקרר.
יש במקרר החדשני גם פונקציית שבת מאושרת על ידי המכון המדעי הטכנולוגי להלכה ליצירת קוביות קרח, ותאורת שבת שמייתרת את הצורך לזכור לכבות בפנים את האור לפני הדלקת נרות. עד כמה המקרר הזה חכם? עד כי תכלו לשלוט בו באמצעות הסלולרי שלכם, גם מחוץ לבית. למשל, אם הילדים שכחו לסגור את דלת המקרר אחרי שהוציאו ממנו דברים, המקרר מיידע אתכם. את מכשיר הפלאים הזה ניתן לרכוש בחנויות החשמל בארץ בכעשרת אלפים שקלים.

המכבשת של LG. גם מכבסת וגם מייבשת כמויות שונות באותו הזמן

עוד מכשיר שהלהיב אותי הוא המכבשת (שילוב של מכבסת ומייבשת), מילה עברית חדשה לתיאור מכונת כביסה של LG וברימאג שחוסכת מקום למייבש כי היא עושה את שתי הפעולות גם יחד. קיימים 4 דגמים של המְכַבֵּשֶת ביניהם קיבולת של עד 17 ק"ג כביסה + 10 ק"ג ייבוש, קיבולת של עד 8 ק"ג כביסה + 5 ק"ג ייבוש ועוד. גם כאן השתלט העידן הדיגיטלי ואפשר לשלוט בפעולת המכונה באמצעות הטלפון החכם, למשל לפקד עליה לשלב קיטור בתהליך הכביסה כדי לנקות כתמים קשים, ולהשמיד אלרגנים וקרדית אבק. טווח המחירים, תלוי בגודל, נע בין כ-4000 לכ-7500 שקלים.

 

קנווד. המיקסר שגם מבשל
ומה דעתכם על מיקסר שגם מבשל? הוא שייך למותג קנווד. יש גוף חימום המבשל את המזון ישירות בקערת המיקסר במיוחד למאכלים הדורשים הקצפה או בישול על סיר אדים בחום נמוך וקבוע. במכשיר הזה יש טיימר ל-3 שעות המאפשר לתכנת זמן בישול עתידי לפי סדר היום שלכם. מחירו כ-5000 שקלים.

AEG התנורים האופים באדים בשיטת SteamBake מאפשרים לכל אחד לאפות ולבשל כמו מאסטר שף

בישול ואפייה באדים נחשבים כיום להכי בריאותיים, ובהשקה של סדרת תנורי הבישול החדשים של חברת AEG –מיניליין – ראיתי איך משלבים אדים בתהליך הנקרא SteamBake. חיישן טמפרטורה עוקב במדויק על החום שבתוך העוף או העוגה, למשל, כדי לקבוע את דרגת הטמפרטורה הטובה ביותר, ובזכותו גם מי שלא מאסטר שף יכול להתגאות בלחם אפוי היטב, עוגת גבינה אוורירית וגבוהה שלא צונחת או תבשילים פריכים ועסיסיים. יש גדלים שונים וטווח המחירים נע בין כ-3000 לכ-10000 שקלים.

קרשר. המכשירים המנקים במקומנו
סיימנו לבשל ולאפות ולמי יש כוח עכשיו לנקות? גם בתחום הזה יש פחות עבודת ידיים ויותר מכשור אלקטרוני. חברת קרשר מייבאת להיט בשם פלור קלינר שמטאטא, שוטף רצפה ומייבש אותה, שואב אבק ואם צריך גם מקרצף. יש גם מנקה חלונות חשמלי, מבריק מראות, שואב נוזלים. בקיצור אפשר כבר לשלוח דליים וסחבות לפנסיה כמו הפתיליות והפרימוסים של פעם. ולסובלים מאסטמה או אלרגיה לאבק כדאי לדעת שקיים שואב אבק ראשון מסוגו בעולם השואב את כל האבק לתוך מיכל מים, קוטל את קרדית האבק ומסנן את האוויר בחדר.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.