פורסם by & קטגוריה הצגות וסרטים, ילדים, פנאי, תרבות.

הכנתם את כרטיס האשראי לקראת חנוכה, חג הפסטיגלים והפסטיבלים? עושה לכם פריחה לשמוע בכל אמצעי התקשורת שבחג הזה יהודה לוי יהיה הכוכב הזוהר ביותר על הבמה בהייסקול-פסטיגל? אז יש אלטרנטיבות. עשרות מופעים אחרים נדחסים לשבוע הבעייתי הזה שבו הילדים לא לומדים וההורים כן עובדים. אם כבר לפנות עבורם שעות של בילוי משותף, למה שלא יהיו בו עוד ערכים מעבר לפולחן סלבס ותפאורות מנקרות עיניים?

 "שרגא של חנוכה". בית אבי חי, ירושלים

"שרגא של חנוכה". בית אבי חי, ירושלים

דוגמה: "שרגא של חנוכה" – הצגה, משחק אינטראקטיבי ומסע בזמן אל ירושלים של פעם דרך תחנות, דמויות ורמזים שיחזירו את הצופים הצעירים לשנות החמישים. רטרו

הרי מאוד באופנה היום. האירוע יתקיים בבית אבי חי במהלך חופשת החנוכה (שלישי – חמישי, 8-10/12). האחים יעל ויונתן מגיעים בערב חנוכה לבקר את סבם. משעמם להם, אין מחשב, אין חיבור לאינטרנט ואין מכשירים "חכמים". לפתע האור כבה והם יוצאים לרחוב החשוך ומוצאים את עצמם בירושלים של תקופת ילדותו של הסב ופוגשים את מתי – הספרן המלומד, תהילה – מסיפורו של עגנון ויצרנית נרות מסתורית. הצופים לוקחים בעצמם חלק בפתרון תעלומות שיעזרו ליעל ויונתן להחזיר את האור לבית הסב. לגילאי 4-9. חינם למבוגר מלווה, 40 שקלים לילד. מספר המקומות מוגבל ומומלץ להזמין כרטיסים מראש.www.bac.org.il

 ספרים על הבמה

"ספרים על הבמה". תיאטרון ארצי לילדים ונוער

.דוגמה נוספת: פסטיבל הצגות הילדים "ספרים על הבמה" שיתקיים במוזיאון תל אביב (7-10 בדצמבר), ביוזמת העמותה הציבורית "תיאטרון ארצי לילדים ונוער". שמונה סיפורים קלאסיים מומחזים, מושרים ומשוחקים ברמה גבוהה ומתאימים לילדים מגיל 4 ולהוריהם: "הכבש השישה עשר", "והילד הזה הוא אני", "המפוזר מכפר אז"ר", "על נסים ונפלאות" ועוד 70-94 שקלים לכרטיס. לפרטים נוספים: *9066.

 "אי המטמון". תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער

"אי המטמון". תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער

אפשר לקרב את הילדים בחנוכה גם לקלאסיקות אחרות שהעשירו את ילדותנו שלנו. למשל "אי המטמון", הצגת בכורה של תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער, על פי הספר הקלאסי של רוברט לואיס סטיבנסון. ההצגה עולה במסגרת פסטיבל חנוכה (8-14 בדצמבר) שיתקיים בתיאטרון גבעתיים. כ -40 הצגות יעלו שם, מותאמות לגילאי שנה עד 12, וברחבה הצמודה יתקיימו פעילויות חינם לכל המשפחה. את "אי המטמון" ניתן יהיה לראות במהלך החג גם בהיכלי תרבות ברחבי הארץ. ילדינו לא ישכחו לאורך שנים, כמונו בשעתו, את שודד הים הערמומי והמסוכן ג'ון סילבר בעל רגל העץ. 40-90 שקלים לכרטיסים במכירה מוקדמת: 03-5111444 שלוחה 9. ואם קלאסיקה בריטית מהמאה ה-19, אז גם עם פיטר פן הילד המעופף שלא גדל לעולם, יוכלו הילדים לערוך היכרות במחזמר שירוץ בחנוכה ברחבי הארץ. גם פה יש שודדי ים, ובנוסף אינדיאנים, אי הילדים האבודים, מוסיקה, תלבושות וקסם בימתי שמצליח לחולל הבמאי הוותיק ירון כפכפי. את פיטר משחק עופר שכטר. חבל שהמחירים בשמיים: 139 שקלים לכרטיס. אבל במכירה מוקדמת זה עולה 99 שקלים וכרגיל יש הנחות לוועדי עובדים וחברות אשראי.

עופר שכטר ב"פיטר פן"

עופר שכטר ב"פיטר פן"

 

זו ההזדמנות להזכיר למאותגרי תקציב, ומי איננו כזה, שבכל הקניונים בארץ יתקיימו בחנוכה מופעי חינם בשעות שונות וכדאי להתעדכן מראש. דוגמה: בריכוזי חנויות האופנה של ביג שופ באשדוד, חיפה וירושלים, יהיו במהלך החג (8-10 בדצמבר), מתחמי ג'ימבורי, סדנאות יצירה, סדנאות קריאה, פינות איפור, הדלקת חנוכייה, חלוקת סופגניות והופעות של כוכבי ילדים. הוכחה לכך שלא חייבים להוציא מאות שקלים על בילוי עם הילדים.

"גולשים על הירח". גלובוס מקס

"גולשים על הירח". סרטי ילדים בהפצת גלובוס מקס

אם כבר הזדמנו לקניונים, קשה יהיה להימלט ממלכודת הדבש של בתי הקולנוע שקיימים במרביתם. בין הסרטים החדשים לילדים בהפצת גלובוס מקס תמצאו שם את "ברבי ציידת האוצרות", סרט שעיקר חינו בעדת גורי כלבלים המלווים חבורת בנות המחפשת אוצר אבוד, ואת "גולשים על הירח" עם תיאוריית הקונספירציה המפורסמת והמעניינת שהנחיתה האמריקנית של אפולו 13 על הירח בשנת 1969 הייתה בעצם מבוימת, ויותר לא נגלה כדי לא לעשות ספוילר.

 קרקס בבסקולה

  "בסקולה"- המרכז לאומנויות הקרקס"

 קרקס פלורנטין. צילום דפנה קפלן

קרקס פלורנטין. צילום דפנה קפלן

ילדים מכורים לקסם הקרקסים שווה יהיה לקחת בחנוכה למופע של "בסקולה- המרכז לאומנויות הקרקס" – "אלמנטס" עם להקת שקטק, המשלב אלמנטים קרקסיים עם מחול עכשווי קצבי, פנטומימה, מוסיקה, וידאו ואנימציה. מרתק גם למבוגרים המלווים את הילדים (מתאים לגילאי 5 ומעלה). מדובר באירוע אינטימי, המנצל באופן מוחלט את החלל הקטן (רחוב הרכבת 72 בתל אביב), בו הוא מוצג ומשתמש בטכנולוגית הקרנת וידאו מתקדמת ותפאורה מיוחדת על מנת ליצור מציאות אשלייתית שבה הקהל מוקף בכל עת בארבעת האלמנטים- קרקס, מחול, תיאטרון ומולטימדיה. 70 שקלים במכירה מוקדמת (077-5416529), 80 שקלים בקופות. אופציה קרקסית נוספת מציע קרקס פלורנטין המבוסס על אמנים המעלה באוהל ענק בכפר הירוק קבוצת אקרובטים מאוקראינה המקפיצים את הלב במופעי אש, "נדנדת הפחד" ו"קיר המוות" (5-14 בדצמבר). במכירה מוקדמת: ( 03-64838113851 *) 65-109 שקלים לכרטיס. ביום ההופעה: 139 שקלים. שני הקרקסים, ראוי להדגיש, מתבססים רק על כישורי אקרובטיקה ולהטוטים אנושיים ולא מנצלים בעלי חיים.

 "אמפיבי". מופע מחול עם טבלט. צילום עידן הרזון

"אמפיבי". מופע עם טבלטס. צילום עידן הרזון

כישורים פיזיים יוצאי דופן מציע גם מופע מחול ומולטימדיה לכל המשפחה הנקרא "אמפיבי" ומועלה במתחם התחנה הראשונה בירושלים (8-12 בדצמבר), על ידי מרכז מחול שלם. שני רקדנים משלבים תנועה, אקרובטיקה ומשחק, ויוצרים עולם פנטסטי המשתמש באלמנטים דמיוניים. התפאורה המפתיעה היא בעצם אוסף של טאבלטים עליהם רואים לאורך המופע תמונות, קטעי ווידאו, שיחות סקייפ (Skype), ואייקונים שהם חלק מוכר ומשמעותי מחיי הילדים בימינו. מומלץ כבר אמרתי? מתאים לגילאי 8-12, ועולה 40 שקלים לילד. מבוגר הנכנס עם 2 ילדים משלם 25 שקלים.

 היכל הקרח "אייס פיק", חולון. צילום שלומית בושינסקי

היכל הקרח "אייס פיק", חולון. צילום שלומית בושינסקי

ועוד כישורים פיזיים מרשימים יפגינו כוכבי סדרת הילדים "הבנים והבנות" במופע החלקה אומנותית בהיכל הקרח Ice Peaks בחולון (8-14 בדצמבר). לפני ואחרי ההופעה יכולים הילדים להחליק בעצמם, ב-65 שקלים ל-45 דקות.

סינדרלה צילום אייל לנדסמן

"סינדרלה", הבלט הישראלי. צילום אייל לנדסמן

בלרינות קטנות של חוגי בלט שצומחות במשפחתכם וחולמות להיות פרימה בלרינה בבגרותן, ישמחו לראות בחנוכה את סינדרלה, של הבלט הישראלי בהפקה חדשה לכל המשפחה. המופע יעלה בין 5 ל-14 בדצמבר במשכנים לאמנויות הבמה ברחבי הארץ ויעלה 85-179 שקלים לכרטיס. בהחלט יקר אם כי יש כרטיסים מסובסדים לוועדי עובדים.

"מותק של פסטיבל". צילום אורית פיני

"מותק של פסטיבל". צילום אורית פיני

 

בסוף בסוף, למרות הפתיח האנטי-פסטיבלי של הכתבה, מומלץ בכל זאת "מותק של פסטיבל" המיועד לילדים הקטנים ועוסק השנה ביצורי ים ובמסר האקולוגי של מניעת זיהום האוקיינוסים. חיובית בדרכה שלה היא השתתפותה של עינת שרוף בפסטיבל, שבחלק השני של המופע תעודד הורים וילדים לשיר שירי ילדות ישראלית מעורר נוסטלגיה ורגש. הקוץ שבאליה הוא כמובן המחיר: 169 שקלים לכרטיס. אבל ועדים יכולים להשיג הוזלה משמעותית – 79 שקלים לכרטיס ויש הנחות נוספות כמו 2 כרטיסים ב-119 שקלים למחזיקי לאומי קרד.

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.