פורסם by & קטגוריה טיולים, מזון ומסעדות, פנאי.

מלון "יערות הכרמל" הגיע באחרונה לכותרות בגלל שערוריית "השמים הסגורים" מעל חתונתה של בר רפאלי שהתקיימה בו. כך התוודע הציבור לעובדה שקיימים בארץ בתי נופש לעשירונים העליונים הסגורים בפני עמך ומשפחות עם ילדים, והם טובלים בשקט ומוקפים בירוק ועולים בהתאם. אבל יש עוד מקומות שניתן למצוא בהם את כל אלה, שגם אני ואתם יכולים לנוח בהם, ממוקמים בפינות עוד יותר מבודדות ועוד יותר ירוקות מאשר הכרמל. מלון "אמירי הגליל" למשל, השוכן בין כרמי היין וכרמי הזיתים של בקעת בית כרם, אי שם ברכסי הגליל העליון.

מלון אמירי הגליל הנוף בחלון

מלון אמירי הגליל. הנוף מחלון החדרים

רוצים לברוח לכמה ימים מעקת הטרור והמתח הביטחוני? רוצים להתאושש מעונת החגים וסעודותיה, ויכולים להרשות לעצמכם להתרחק לזמן מה מהטף (לשם מה יש סבתות בפנסיה), העבודה, החדשות, הצרות וכל מה שמעכיר את חיינו? זה המקום. הלובי השקוף, מצמיח במרכזו עץ זית גדול ומכתליו משתלשלים שרכים וצמחים, והוא דומם כמו שרק חממת זכוכית נטולת מוסיקת רקע, מסכי טלוויזיה או צהלות ילדים (מותר ילדים מגיל 12 ומעלה בלבד), יכולה להיות. מהחלונות הענקיים רואים את הכנרת, מצוק הארבל ורמת הגולן, ואל קומת החדרים מטפסים בגרם מדרגות השתול בתוך הלובי. בקיצור, חוויה של ניקוי רעלים נפשיים וצבירת אנרגיות חדשות לקראת השיבה "לארץ", בלי לטוס לחוץ לארץ.

הלובי במלון אמירי הגליל. צמחים ושרכים ויש גם עץ זית במרכז

הלובי במלון אמירי הגליל. צמחים ושרכים ויש גם עץ זית במרכז

 

מדובר במקום קטן, מלון בוטיק עם רק 17 יחידות אירוח הכוללות ג'קוזי. הגג מקורה ברעפים. מהמרפסת רואים עצים ורכסים. וכאשר מתעמקים יותר בבנייה, רואים שהיא מצייתת לכללים "הירוקים": הפנייה נכונה של כיוון החלונות, הצללה ובידוד המאפשרים חסכון באנרגיה ואוורור טבעי, מוטיבים פרחוניים וצמחיים העונים לפריחה ולצמחייה שבחוץ. כמעט חששתי שבמסעדה המקומית, הנקראת איך לא, "בין הכרמים", יאכילו אותנו מספוא ותבן טבעוניים, אבל לא, זוהי מסעדה בשרית כשרה ועוד אחזור אליה. להרגעת הצמחונים והטבעונים אומר מיד שגם תפריטים כאלה יש שם.

פינת התרגעות מול הספא עם כתלי זכוכית אל הנוף

פינת התרגעות מול הספא עם כתלי זכוכית אל הנוף

בינתיים נכנסים לאזור הספא שהשימוש במתקניו (סאונה יבשה, ג'קוזי, פינת קפה וחליטות תה ופינות מנוחה), הוא ללא תשלום נוסף. הספא מציע, כן בתשלום, למעלה מ-20 עיסויים וטיפולים, ביניהם כמה מיוחדים ויוצאי דופן כמו קערות טיבטיות, או את טיפול הבית על טהרת שמן הזית. שעה ורבע מערסלות מהן קמים משוחים בשמן בתחושה שהחיים יפים ושווים למרות כל הבעיות. גם התיאבון מתעורר, לא שהחשק לאכול במסעדה מושקעת נעלם אי פעם.

 6 מזאטים לפתיחת הארוחה במסעדת בין הכרמים

6 מזאטים לפתיחת הארוחה במסעדת בין הכרמים

אנחנו נכנסים דרך דלת צדדית בלובי אל "בין כרמים" ופוגשים את איתי לייבוביץ שייצר מנות בשריות עם נגיעות כפריות ומציע יינות של היקבים הסמוכים למלון. איתי מספר שבמסעדה שלו מתקיימות הרצאות יין וסדנאות יין ובישול. תוך כדי כך מוזרמים לשולחן שישה סוגים של מתאבנים (מאזטים), המוגשים עם לחם מחמצת, מרק, וסורבה פירות לריענון החך. בין המזאטים המומלצים: ממרח עדשים כתומות, טפנד עגבניות מיובשות, חצילים בוויניגרט כוסברה וממרח בטטה עם אגוזי פקאן. לא כדאי להגזים עם אלה, כי בדרך יש מדליוני סינטה צרובים עם מלח ים וצ'ימצ'ורי, נתחי פרגית ברוטב יין אדום, תאנים מיובשות וקורנית, או, סינייה טלה ועגל בטחינה. אפשר להזמין גם סלמון אפוי עם זיתי קלמטה ועגבניות שרי צלויות בשום וקורנית, אבל הבשרים מנצחים במבחן הטעימות. נשאר מקום לקינוחים? הטעים שבהם הוא טארט פיסטוק עם קרם קוקוס וחלבה. כל הארוחה, כולל שתייה קלה, עולה 128 שקלים לאדם. לשומרי שבת המגיעים לסוף שבוע אספר שדלת הכניסה לא חשמלית, שהדלתות לחדרים ננעלות במפתחות מתכת ולא בכרטיסים אלקטרוניים, שיש בית כנסת במושב אמירים הסמוך, ושבליל שבת מוגשת ארוחה של תבשילים וקדרות ב-138 שקלים לסועד.

 ארוחת בוקר של המלון המוגשת במסעדת "בין הכרמים"

ארוחת בוקר של המלון המוגשת במסעדת "בין הכרמים"

האירוח באמירי הגליל הוא בסגנון של חצי פנסיון, וארוחת הבוקר המוגשת גם היא ב"בין הכרמים" היא בסגנון בופה.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.