פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד, עיצוב.

מעילי החורף שגונבים את ההצגה

מזל שחוקי הפוליטיקלי קורקט האקולוגי, לא פסלו עדיין את פלומת האווזים הממלאת את מעילי הפוך בחורף, כי השנה, אולי יותר אפילו משנים קודמות, כל אדם שני ברחוב לובש בימים קרים מעיל יוניקלו או חיקויי יוניקלו עם מילוי פוך סינטטי ומעטפת ניילון. היתרונות של מעילים כאלה, קלי משקל, מחממים מאוד, בכל צבעי האופנה, בסגנון מתאים לשני המינים, ברור כל כך, שהם הפכו כמעט לתלבושת אחידה בכל הגילאים. ומה עוד? איזה ממצאים נוספים קיימים על קולבי המעילים בחורף הנוכחי?

פרווה מלאכותית שעירה וצבעונית. DMF צילום נעמי גוטקינד-גולן

את אחת הבשורות המשמחות כל מי שהטבע לא צייד אותה בממדים של דוגמנית, מצאתי בבית האופנה טליה, ובאתר טליה סטודיו: מעילים מבד ג'רסי מיקרו פליז עד מידה 50. הם רחבים, ללא רכיסה, אבל עם חגורה המהדקת אותם למותניים, ובניגוד לסולם הצבעים השגרתי של שחור ואפור, מייצרים אותם גם באדום וכתום, שגם משפרים את מצב הרוח בימי סגריר וגם מחמיאים לעור הפנים. טליה, שהיא גם המעצבת של בית האופנה הזה, מספר שכל שבוע היא משיקה ארבע דגמים חדשים, וכן שהמחיר הקבוע של כולם, לפני הנחות של סוף עונה ומבצעים הוא 589 שקלים.

טליה סטודיו. צילום נעמי ים סוף

מעצבת ישראלית מקורית במיוחד, ולא מספיק ידועה בציבור, היא רינה צין, ששמה עובר מפה לאוזן אצל פאשניסטיות בנות שלושים-ארבעים פלוס, שגם יכולות לעמוד במחירים שלה הנעים בין 590 ל-2300 שקלים. צין מצטיינת בפיסול בבד, במיוחד בד טאפט המתאים למטרה הזו, והיצירות שלה נראות לפעמים כמו אמנות טקסטיל שצריך להציג בגלריה. יש לה העדפה לשחור ולבן ולגוונים כהים ועמוקים של כחול, ירוק זית וחום, עם נגיעות של קרמל ובז' זהוב. מעילי החורף של צין הם ארוכים ומרשימים, חלקים עשויים מסריג עם רוכסנים, כשאחד הבולטים ביותר הוא מעיל טאפט ארוך רחב ובעל נפח, בחום-אספרסו. טווח המידות של צין נע בין אקסטרא סמול לאקסטרא לארג' (1-5). הרשת שלה כוללת ארבע חנויות, בתל אביב, יבנה, ירושלים ורמת השרון, וגם חנות עודפים בבית טפר בתל גיבורים,

רינה צין. צילום תום מרשק

מעיל פוך אחד, כאמור, הוא כמעט חובה בארון, וברשת לי קופר יש מגוון מניילון עם מילוי פוך סינטטי וצווארון פרווה מלאכותית, תפרים בסגנון קווילט, מעילים מדמוי עור, מעילים מבד קורדרוי במילוי פוך, וסולם צבעים של בורדו, חום, כחול, שחור ולבן. טווח המעילים של לי קופר נע בין כ-130 לכ-380 שקלים. 

גולברי. צילום נעמי גוטקינד-גולן

בית האופנה GOLBARY יכול לשמש מדריך טוב לכל מי שרוצה לדעת מה טרנדי עכשיו באופנה, ובגזרת המעילים שם בימים אלה שהמעיל הפך מפריט משלים לפריט המרכזי בחורף הנוכחי. יש מעילי פרווה סינטטיים בשלל צבעים, וגם במראה מנומר, מעילי פוך בוורוד, כחול ושחור ומעילי קווילט המשלבים אלמנטים מעולם הספורט. הכי מחממים הם המעילים הארוכים  העוטפים  את כל הגוף,  אבל המילה האחרונה הם מעילי צמר בוקלה בצבעי פסטל בהירים ובגזרות "אוברסייז" רחבות. המחיר ההתחלתי של מעיל בגולברי הוא כ-300 שקלים.

לי קופר. צילום טל טרי

ואם מדברים על מעילים צבעוניים, ברשת החדשה DMF שהגיעה מדרום אפריקה ופתחה בימים אלה חנות דגל מול קניון איילון ברמת גן, ראיתי מעילון שעיר בפסי רוחב של לבן, שחור וורוד-אדום עז. מדובר ברשת מעוררת סקרנות במיוחד, כי בחנות הענק תלויים בצפיפות בגדים מיובאים אותנטיים לכל עונה ומטרה, של מותגי אופנה מוכרים, בחצי, רבע או חמישית ממחירם בחנויות הממותגות הרגילות. לשאלה מהו סוד התמחור המפתיע עונים לי שלפעמים מדובר ברכישה בכמויות שמוזילה מראש את העלות, ולפעמים בעודפים מהעונה הקודמת, אבל בכל מקרה אלה מותגים ולא חיקויים. מעניין גם להדגיש שברוב המקרים מדובר בפריט יחיד ולא בסדרה שלמה של אותו הדגם. ולכן סיסמת DMF היא: "לצוד אופנה". כלומר, לחפש בסבלנות, למדוד ולבסוף למצוא דגם מותגי המתאים לכם, שגם יהיה היחיד בעיר (ONE OF A KIND) במחירים של כמאה עד כשלוש מאות שקלים ולא יותר.

GUESS

עוד חנות דגל שנפתחה בימים אלה שייכת למותג האופנה GUESS. תמצאו אותה בקניון TLV בתל אביב ובין היתר היא מייבאת מעילה פרווה מלאכותית בוורוד מעושן, כחול עמוק, צהוב גמלים וחברבורות נמר, כל אלה אמורים להישאר אופנתיים גם בחורף הבא.  חברת GUESS העולמית מתפארת מאוד במחויבות האקולוגית שלה לאופנה בת קיימא, משתמשת בסיבים ממוחזרים, בין היתר כאלה העשויים מבקבוקי פלסטיק שעברו תהליך מיוחד, ומייצרת בגדים רק מפרווה ועור מלאכותיים. בחנות התל אביבית החדשה ראיתי גם הדפסי עור נחש, בגדים מוויניל מבריק, בגדים לילדים מגיל אפס, ורמזים של קולקציית אביב 2020 הכוללים חצאיות משי באור מקסי, וצבעוניות של גווני פסטל כמו מנטה, לילך ואפור.

נאוטיקה. צילום עמיר צוק

גם מותג האופנה הבינלאומי נאוטיקה השיק מעילי חורף מעוטרים בפרווה סינטטית, רבים מהם עם קפושון, ורבים מהם בצבעוניות מפתיעה: ורוד, סגול, טורקיז וכו'. ברור שהופעה כזו מלמדת שוב שהמעיל בחורף הנוכחי גונב את ההצגה ומקבל מעמד מרכזי בסגנון הלבוש. מחירי המעילים ברשת נאוטיקה שניתן למצוא גם באתר המקוון של המותג וגם בחנויות אמפוריום ברחבי הארץ הם: 599-799 שקלים.

טליה. צילום נעמי ים סוף

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.