פורסם by & קטגוריה ביגוד ילדים, בית, חידושים ופטנטים לבית, עיצוב.

?

כשאומרים לי במבוק, אני רואה בעיקר שלושה דימויים ויזואליים: יער גזעי במבוק דקים וגבוהים מאוד, רהיטי מרפסת וחצר קלועים מנצרי במבוק, כלי אוכל מתכלים (קערות בעיקר) ובקבוקים דקורטיביים מלאים אבני חצץ קטנות בתוכם יש שתיל במבוק קטן שצומח בקצב מהיר אם רק מספקים לו מספיק מים.

אבל כשהגעתי לחנות ברחוב טרומפלדור ברמת השרון שעל השלט שלה התנוסס באותיות ענק הכיתוב Bamboo&co הופתעתי לראות מיטה מוצעת, שמיכות רכות, פיג'מות דקיקות, צעצוע "שמיכי" של תינוקות עם ראש דמוי פנדה.

חנות הבמבוק הראשונה והיחידה בארץ

איפה כאן הבמבוק?

שלומית כוחיי וגזע של במבוק

את התשובה סיפקה לי שלומית כוחיי, אם צעירה לשניים (השלישי בדרך), שחיפשה בגדים ומגבות בעלי מגע רך ועדין לצאצאיה, ולא כל כך מצאה. שלומית היא גם בעלת מודעות אקולוגית גבוהה, וחיפשה מוצרי טקסטיל עם מינימום מעורבות כימית, כי תעשיית הבגדים והצבעים הרגילה די מזהמת את הסביבה. כאשר גילתה כי בסין מצליחים לייצר מבמבוק לא רק כלים ורהיטים אלא גם אריג דקיק, עדין, עמיד וחזק, שאפשר לכבס שוב ושוב, והוא הופך לרך יותר בכביסה, החליטה ש"אאוריקה" זה האור בקצה המנהרה. היא החלה לייבא את בד הבמבוק לארץ בכוחות עצמה, ויצרה קשר עם מפעל המייצר עבורה סדינים, שמיכות, פיג'מות, שהם מאה אחוז אורגניים, אקולוגיים, היפו אלרגנים ואנטי בקטריאלים.

כדי להפוך את המותג שלה למושלם מבחינת השמירה על כדור הארץ, ויתרה אפילו על כפתורי פלסטיק או אריזות מניילון.

"שמיכי" מבמבוק עם ראש בובת פנדה

איך הופכים גזע במבוק לבד? שלומית מסבירה: צמח הבמבוק גדל בצורה טבעית, ללא צורך בהשקיה, דישון או מגע יד אדם. הוא משפר את איכות האוויר סביבו ומייצב את האדמה בזכות שורשיו. הסינים מרסקים אותו לעיסה ומושכים ממנה סיבים שאותם אורגים בשיטת סריגה (כמו בדי טריקו). אחת התכונות המופלאות של הבד המתקבל, שהוא קל משקל ועדין כמו משי, נובעת מהעובדה שסיבי הבמבוק חלולים, כמו צינורות דקים, ולכן משמשים באופן טבעי כשכבה מבודדת. התוצאה – בדים השומרים על טמפרטורת הגוף כל השנה, מצננים וקיץ ומחממים בחורף. בנוסף הם מתייבשים במהירות וסופגים יותר בהשוואה לכותנה. לכן משמשים חומר אידיאלי גם למגבות.

מצעי במבוק עדינים כמשי, סופגים יותר מכותנה, מחממים בחורף ומצננים בקיץ

החנות הראשונה והבלעדית שכולה על טהרת הבמבוק פתחה כוחיי בטרומפלדור 10 ברמת השרון, וניתן למצוא בה ערכות של מצעים זוגיים ומצעים ליחיד, ערכות מצעים לתינוקות ולילדים, חיתולי טטרה, שמיכות חורף, ומגבות. גם אהילי המנורות התלויות בחנות הם מבמבוק ורק השטיח שעל הרצפה עדיין לא. אבל בתכנון יש שטיחי במבוק ומוצרים נוספים.

אהיל במבוק בחנות bambo

למותג של שלומית כוחיי יש כבר אתר אינטרנט פעיל שדרכו ניתן גם לבצע הזמנות. כתובתו:  https://bambooco.co.il/

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.