פורסם by & קטגוריה אופנה, בית, חידושים ופטנטים לבית, כלי בית.

את ההוכחה שאפשר גם בגיל שבעים לחדש נעורים ולשדרג מיתוג ונראות, מוכיחה חברת סולתם המתמחה בכלי בישול וציוד מטבח בשנתיים האחרונות.

סולתם. המלך ג'ורג' תל אביב. צילום נעמי גוטקינד-גולן

החברה שנוסדה זמן לא רב אחרי קום המדינה, ממשיכה לפתוח סניפים חדשים גם כאשר ותיקות רבות אחרות פושטות את הרגל או נרכשות על ידי מתחרים, ומה שחשוב לא פחות, לרענן תפיסות בייצור ושיווק. אחרי שנכחתי בפתיחות של שני סניפים חדשים כאלה, מספר 33 בקניון הגדול בפתח תקווה, ומספר 34 ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב בין כיכר מסריק לקניון דיזנגוף, הצלחתי לפענח כמה מעקרונות ניסוי הכלים הגדול הזה. דבר ראשון, פיתוח "כלים חכמים". הבית החכם הוא מושג מפתח טרנדי, שמתקשר עם עולם המחשבים. אבל כיום אפשר "להחכים" גם כלי בישול והגשת מזון בסיסיים הקיימים ממש מקדמת דנא.

סולתם. סניף המלך ג'ורג' תל אביב

בסניף התל אביבי ראיתי מצקת מסיליקון גמיש, עם סימון של שנתות מידות: 30, 60, 90, ו-120 מ"ל. ובנוסף, יש בה אלמנט המאפשר להפריד בין עלים לגבעולים בעשבי תיבול ופיות מזיגה כפולות וכך היא הופכת גם לכלי רב תפקודי וגם מתאימה לשימוש ביד שמאל. הסדרה החכמה הזו כוללת גם כף ניילון גמישה המתאימה לכלים בעלי ציפוי Non- Stick ממש כמו המצקת, עם סימון שנתות ומפריד עלים, תרווד המשולב עם סכין בעל קצה משונן בחלקו לחיתוך מזון, תרווד משולב עם מגרדת, כף פסטה עם מסנן בתחתית ופתח מידה להכנת מנה בודדת ומשטח חיתוך דו כיווני עם דוקרנים במרכזו המסייעים למניעת תזוזה של המזון שמבקשים לחתוך.

סולתם. כלים לרווקים ומשפחות קטנות. "סדרה קטנה ומטריפיה"

הרב שימושיות בעידן של רב תרבותיות היא בהחלט אחד מסודות ההצלחה של סולתם. מרשימה לא פחות הערנות לשינויים החברתיים ולצרכים הצרכניים העכשוויים: פיתוח וייצור סירים, מחבתות, מגשים וכלים נוספים בגודל המתאים לבישול ואפייה של מנה אחת או שתיים בלבד. זאת עבור המספר הגדל של רווקים ורווקות, משפחות חד הוריות או הורים לילד אחד, במיוחד בערים הגדולות, שלא זקוקים לכלים גדולים במטבחם. סוד ההצלחה השלישי היא מדיניות המחירים הנוחה.

 DeLonghi  טיגון ללא שמן. צילום אסף לוי

מאחר שאנחנו כמעט ערב חנוכה, חג הטיגונים של לביבות וסופגניות, והחשש מעודף קלוריות והשמנה שבעקבותיו, כדאי להכיר את סירי הטיגון ללא שמן של חברת דלונגי (DeLonghi) האיטלקית. יש שתי גרסאות לסירים המתקדמים האלה, אחת מכנית ואחת דיגיטלית ושתיהן מתכתבות עם טרנד הבריאות העולמי של מזון מופחת שמן. לטכנולוגיה החדשה של טיגון ללא שמן קוראים SHS – Surround Heating System (מערכת חימום היקפית). אוויר חם זורם במהירות עצומה ומחליף למעשה את פעולת השמן. אפשר להכין כך לא רק סופגניות, אלא צ'יפס, ירקות צלויים, עופות, פיצות, מאפים, אורז ועוד. ובכל זאת גילוי נאות: צריך להוסיף כף שמן אחת לכל הסיר. הדגם המכני (699 שקלים)- מכיל גוף חימום עליון 1400 ואט ומצויד בכפתור לוויסות 4 רמות חום שונות. הדגם הדיגיטלי (1099 שקלים), מכיל בנוסף לגוף חימום עליון 1400 וואט, גם גוף חימום תחתון 300 וואט ומצויד ב- 5 תכניות בישול ואפייה, לוח בקרה דיגיטלי, ומכסה שקוף לבדיקת המזון בזמן התהליך.

פיפ סטודיו צילום באדיבות פלדינוקס
עיצובים חדשים משמחים בתחום הכלים לא פחות מפיתוחים טכנולוגיים. המותג ההולנדי PIP STUDIO שחברת פלדינוקס מייבאת ומשווקת, כולל עכשיו כלים מאוירים בשם Blushing birds – ציפורים מסמיקות – עם מגשים, כוסות, ספלים, קומקומים ועוד, מעוטרים בציורי נוף, פרחים וציפורי שיר. הם עשויים מפורצלן ומשווים אלגנטיות קסומה לשולחן האוכל. המחירים נעים בין 33 ל-276 שקלים וניתן להשיגם בחנות NOVELL COLLECTION, בגבעת שמואל. ובחנויות עיצוב מובחרות ברחבי הארץ.

H&O  צילום שמרית שבתאי

במחלקת כלי הבית של רשת O&H הכלים הלבנים הקלאסיים מעוטרים עם מסגרות דקות של פסי זהב, וניתן למצוא שם גם סלסלות תירס קטנות ומעוצבות, תבניות עם מכסה עץ שהופך למגש, אגרטלי זכוכית עם נגיעות של זהב, צנצנות זכוכית מעוטרות בדוגמאות אתניות, ועוד הרבה, במחירים נגישים המתחילים בכחמישה שקלים.

שטראוס מים

אחת ההפתעות המזומנות למי שמחפש בקבוקי שתייה מעוצבים ורב פעמיים הם אלה שהשיקה חברת שטראוס מים באתר הבית שלה, כמוצרי נלויים לבר המים תמי 4. בחנות האונליין של החברה יש גם מעמד כוסות עם 4 כוסות צבעוניים לילדים, קולט טיפות רחב, פיית בישול למילוי סירים בקלות ובקבוקי שתייה השומרים את המים קרים למשך 24 שעות או חמים למשך 12 שעות. הם מגיעים במשלוח בדואר או עם שליח עד הבית.

ס'וול. צילום איימי טל

גם למותג הבקבוקים המעוצבים S'well ברשת פלאנט יש בקבוקי שתייה רב פעמיים עם הדפסים טרנדיים עליהם, שכיף לשאת ולשתות מהם. צבעים ההדפסים: בורדו, כתום, ירוק, חום ועוד.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.