פורסם by & קטגוריה אופנה, הנעלה.

רנגלר גבוהות, מגושמות. עקב טרקטור. שרוכים. מנז'ט מרופד

רנגלר גבוהות, מגושמות. סגנון נעלי עבודה. עקבי טרקטור. שרוכים. מנז'ט מרופד

 

הנה עוד הבדל בין צעירים למבוגרים: גובה הנעליים. נועלים נעליים חצאיות? בטוח עברתם את גיל ארבעים. לא הגעתם עדיין לשלושים? לא יתפסו אתכם בחיים נועלים נעליים נמוכות. הצו המחייב את הנעורים כרגע הוא נעליים גבוהות, מגושמות, עם שרוכים, סוג של "נעלי גולדה" או נעלי עבודה גבריות. אצל הבנים זה מתקבל איכשהו טבעי, אבל בנות הגוררות רגליים דקיקות בנעליים הכבדות הן אבסורד מהלך שרק ציות כנוע לטרנדיות האופנתית יכול להסביר. תגידו רטרו? זה רטרו רק בכאילו. המבדיל בין החיקוי למקור של ימים עברו, הם הרוכסנים בצד. כי עם כל הכבוד לנוסטלגיה, לא באמת שמחים בימינו להשחיל שרוכים ולהתאמן בקשירה. מדובר הרי לגמרי בילדי רוכסנים, עבורם הכול צריך להיות מהיר וקל. וכך, גם בנעלי השרוכים מסתתר רוכסן בצד לנעילה וחליצה מהירים. משורה ישחרר רק הטרנד.

קליגולה שרוכים מלפנים רוכסן בצד

קליגולה שרוכים מלפנים רוכסן בצד

בסקירת קולקציות ההנעלה החורפיות החדשות של כעשרה רשתות ומותגים, מצאתי שכולם מציעים כמעט אותם עיצובים. גבוה כבר אמרתי. שרוכים בכאילו כבר אמרתי (כי יש רוכסנים בצד). הוסיפו מנג'טים מתקפלים, מרופדים בפרווה מלאכותית או בבד סרוג. לפעמים שילובים של עור ובד בצדדים, וסולם צבעים דומה, עם כמה יציאות מפתיעות כמו נעלי עבודה ורודות. ברשת Caligula ה"הארד קור" של הטרנדיות העכשווית הם נעלי העבודה לנוער (שהעבודה הכי קשה שהוא מבצע זו הקלקה), משולבים בטקסטיל מעובד, במחירים הנעים בין 169 עד 529 שקלים. ואם לא הזכרתי עדיין, מדובר גם בנעלי עבודה דומות לילדים.

 נעלי גלי. צילום מנחם עוז

נעלי גלי. צילום מנחם עוז

ברשת גלי, נעלי העבודה בעלות המראה הגברי לנשים, מזכירות את הפלדיום (רטרו, זוכרים?), בגוונים של צהוב, אפור וכחול. חלקן עם סוליות טרקטור, חלקן בשילוב פרוות, סריגים, בדי קנבס ודפוסים מנומרים. הרשת הצטיידה בכל הסגנונות המקובלים באופנה כרגע, וגם במבחר מרשים של מותגים, רובם במחירים שבין כ-300 לכ-400 שקלים.

גלי. צילום נעמי גולן

גלי. צילום נעמי גולן

 

המותג Timberland שכמעט רשם על שמו את מושג נעלי העבודה, ומתקשר בדמיון עם מסעות אקסטרים, ממשיך להטמיע את ערכי השמירה על איכות הסביבה בקולקציה "ירוקה" עם סוליות מגומי ממוחזר, חלקן מצמיגים ישנים או בד חזק העשוי מבקבוקים ממוחזרים. גם קופסאות הנעליים של טימברלנד הן מפסולת ממוחזרת. המראה מחוספס, חזק, ולדברי הרשת גם נוח לרגל הודות לסוליות מוקצפות בולמות זעזועים.

טימברלנד ורוד

טימברלנד ורוד

 טימברלנד שילובי צבעים

טימברלנד שילובי צבעים

 

נעל שרוכים גבוהה עם "צווארון" של פרווה אפורה מייצגת את קולקציית החורף של רשת SCOOP שכרגיל כוללת עשרות דגמים עכשוויים במחירי נוחים.

 

המותג CANDICE COOPER חדש יחסית, הוקם באיטליה ב-2005, ולא כל כך מוכר עדיין בארץ. הוא מתייחד בנעליים עבודת יד, מעורות טבעיים וצבעים ממקור צמחי, רפידות עור נשלפות עם שכבה דקה של קצף וניתן להשיגן בחנויות אוריג'ינלס. כמובן גם פה יש דגמים גבוהים עם שרוכים, אבל בסגנון מעודן יחסית, ולא מגושם כמו נעלי עבודה גבריות.

 קנדיס קופר. צילום דייב הארט

קנדיס קופר. צילום דייב הארט

מחוספסות למהדרין הן נעלי Wrangler שניתן להשיג ברשת אמפוריום, המשיקה אותן אצלה לראשונה בישראל. המבחר כולל חומרים כמו עור הפוך, עור מבריק, בד דנים וריפוד צמר. סולם הצבעים כולל בורדו וצהוב גמלים. רנגלר מצטרף למותגים הוותיקים של רשת אמפוריום כמו נאוטיקה, טימברלנד, ראלף לורן ואחרים. המחירים נעים בין 299 ל-699 שקלים.

 בן ישי. צילום עמירם בן ישי

בן ישי. צילום עמירם בן ישי

המותג הישראלי "בן ישי", נרכש לאחרונה על ידי בעלי B-unique ונשאר נאמן לאימומים תואמים את מבנה כף הרגל ובעור רך ומשובח. נוחות כאן היא שם הסיפור, אבל בלי לוותר על המראה הקובע של גובה ושרוכים. המידות: 36-45. טווח המחירים: 350-800. לפי עדותה של נסיינית שלא ירדה מזוג נעליים ירקרקות (זית מעושן הוא אחד מצבעי העונה), אפילו בימים שהחזאי תיאר כחמים מעל הממוצע לעונה, מדובר אכן בנעליים נוחות מאוד.

האש פאפיס. מנג'ט צמר משובץ. צילום מנחם עוז

האש פאפיס. מנז'ט צמר משובץ. צילום מנחם עוז

עוד מותג המתהדר בנוחות מקסימלית הוא האש פאפיס שניתן להשיג ברשת גלי. לצד עשרות דגמים במגוון סגנונות, כולל עור כפפה דקיק, כיווצים, טלאים וגימור מבריק, יש גם להאש פאפיס נעלי שרוכים גבוהות. טווח מחירי הנעליים: כ-150 עד כ-280 שקלים.

ל'אפיט. פרווה ושרוכים

ל'אפיט. פרווה ושרוכים

ולבסוף הפתעה המפריכה את התיאוריה שרק בני נעורים בוחרים במראה הגבוה: ברשת "ל'אפייט" המייעדת את נעליה לגבירות ולאו דווקא לנערות, ניתן למצוא נעלי שרוכים גבוהות ומהודרות. הוכחה שהטרנד חוצה את גבולות הגיל. ל'אפייט מייבאת לראשונה לסניפיה שלושה מעצבים איטלקיים בכירים, אנריקו ברבטו, ג'ילברטו באלין ופייטרו מאסרוטו, עם נעליים ייחודיות מעוטרות בתכשיטים, אבני סוורובסקי, אפליקציות, זריקות צבע עזות וסוליות ג'ל מרופדות.

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.