פורסם by & קטגוריה חגים, טיולים.

חול המועד סוכות קצר השנה, ומה שנשאר ממנו לטיולים וסיורים ללא לחץ של ערב שבת או ערב חג, הם שני ימים נטו. אז אם לא קיימתם עדיין את מצוות עליית הרגלים לירושלים, זה הזמן לחוות כמה מן האטרקציות המיוחדות הממתינות שם.

החברה לשיקום הרובע היהודי מציעה לבקר למשל בגן הארכיאולוגי – מרכז דוידסון, שם מוקרן סרט המתאר את חגיגות הסוכות בימי בית המקדש השני ולילדים מציעים אבני ספוג ענקיות מהן יוכלו לבנות דגם של הכותל המערבי.

בבית הכנסת החורבה הפתוח בחג לקהל מבקרים, שלא כבדרך כלל, ניתן לצפות בארון הקודש הגבוה בעולם, ולטפס לכיפתו המשקיפה על כל ירושלים. סוכת ענק מאפשרת לשלב את הביקור באכילה כשרה.

ב"בית השרוף" בלב הרובע היהודי יש מיצג המשחזר תלאות של משפחת כוהני המקדש, וגם רואים איך חיו עשירי העיר באותם ימים, כולל החדרים הגדולים, המקוואות, כלי ההגשה ושעוני השמש

לסיום, לכו לאורך הקרדו, שם מוצגת תמונת פסיפס שנוצרה באמצעות הקהל הישראלי, שהדביק את האבנים תוך כדי ביקור במקום.

כל אלה מתקיימים בימי חול המועד בשעות 9:00-19:00. 40 שקלים למבוגר, 30 לילד, וכרטיס משפחתי (זוג ללא מספר הילדים ב-160 שקלים. לעוד פרטים והזמנת כרטיסים: www.rova-yehudi.org.il ,או במוקד התיירות בטלפון4987*

הרובע היהודי. סיור במחילות תת קרקעיות. צילום יעל הרמן

הרובע היהודי. סיור במחילות תת קרקעיות. צילום יעל הרמן

אטרקציה חדשה של הקרן למורשת הכותל המערבי מתרחשת בחלל תת-קרקעי עתיק באזור הכותל. מרכיבים משקפי מציאות מדומה וחווים ב- 360 מעלות לכל כיוון ביקור בתוך בית המקדש השני על פארו ומממדיו העצומים. לפיתוח הטכנולוגיה החדשנית הזו אחראית חברת ארקטור ArchTour. החוויה נמשכת רבע שעה ועולה 20 שקלים למבוגר, 10 שקלים לילד. שווה ובלתי נשכח. לפרטים נוספים: www.thekotel.org או 050-6290777,

מגדל דוד. צילום איה ספירו

מגדל דוד. צילום איה ספירו

אוהבים אקשן נמרץ יותר? מה דעתכם על סנפלינג חומות ירושלים? בהחלט חידוש של סוכות תשע"ז. זה יכול להתחיל בסיור אתגרי עם קסדות ופנסים במערת צדקיהו וגלישה בסנפלינג מול כיכר העיריה, בשעות 11:00 ו-13:00 במחיר של 69 שקלים למשתתף. מתאים לכל גיל, לא כולל תינוקות בעגלות, וחייבים להזמין מראש באתר פמ"י www.Pami.co.il . יש גם סנפלינג המוגבל מעל גיל 9 בטיילת החומות הצפונית בשעות 11:00-16:00 עד יום חמישי של חול המועד, כולל, העולה 20 שקלים, או רק טיול חומות משער יפו עד שער שכם או משער יפו עד שער ציון, בעשרה שקלים בשעות 9:00-16:00. חינם עד גיל 5. כרטיסים קונים בשער יפו.

מגדל דוד. "האלבום הירושלמי שלי"

מגדל דוד. "האלבום הירושלמי שלי"

ואם הגעתם לשער יפו, אל תדלגו על מגדל דוד. מתקיימת שם פעילות בשם "האלבום הירושלמי שלי". מצטלמים בתחנות שונות במצודה, מגלים תוך כדי את הסיפורים, האירועים, המקומות והדמויות הירושלמיות שחיו בעיר בתקופות שונות, משתתפים בסדנת יצירה של קופסת אור מקושטת ושל הכנת מסגרת לתמונה ובסיום מקבלים שובר לקבלת אלבום הצילומים שלכם למזכרת בעלות דמי משלוח בלבד (בשיתוף לופה). הפעילות מתקיימת עד יום חמישי כולל, בשעות 10:00-17:00; 40 שקלים למבוגר, הילדים חינם. הסדנאות בעשרה שקלים. ובנוסף, בימים רביעי וחמישי של חול המועד בשעות 19:00 ו-20:00 יתקיים במגדל דוד חיזיון לילי אור קולי ב-40 שקלים למשתתף.

כד בני דרום. סדנת צנצנת זיתים כאטרקציה לילדים

כד בני דרום. סדנת צנצנת זיתים כאטרקציה לילדים

מעדיפים לטייל בסוכות בדרום הארץ? עונת מסיק הזיתים החל, והיא מגיעה לשיאה כידוע בחנוכה, אבל במושב הוותיק בני דרום, במפעל כד בני דרום, יש סיור מרתק בעקבות הזית, מהעץ לצלחת, ומהעץ לבקבוק השמן. המתחיל מהעץ ועד לצלחת. המפעל מייצר זיתים, מלפפונים חמוצים, ממרחים, ירקות אנטיפסטי, שמן זית ומוצרי טיפוח טבעיים, אבל הסיור מתמקד בסרט המתאר את שיטת "הסינולאה", שיטה ייחודית לעצירת שמן בבית בד עתיק, בחידון שטח ("מצא את המטמון"), עם שאלות שהתשובות להן מסתתרות בחצר המפעל, במשחקים קלפים לכל המשפחה בנושא הזית, ובשולחן טעימות ממוצרי המקום. יש גם חנות שבה ניתן לקנות את סדרת "פותחים שולחן", עם ממרחים מעולים, וגם לרכוש את הסבונים והקרמים המיוצרים משמן זית. הסיור חינם. שעות הפעילות עד יום חמישי כולל: 10:00-17:00. המחיר: 15 שקלים לילד, 9 למבוגר.7 שקלים עבור צנצנת זיתים לא מעובדים שהילדים מקבלים אותם מכסים במלח ומים וממתינים כחודשיים עד שהמרירות נעלמת.

כד בני דרום. שולחן טעימות ממוצרי המפעל

כד בני דרום. שולחן טעימות ממוצרי המפעל

אם תדרימו עוד יותר, אין מושב או קיבוץ באזור צפון הנגב שלא תמצאו בו אטרקציות ואירועים מיוחדים לחול המועד. חובבי צאן יוכלו לסייר במחלבת צאלה במושבי עין הבשור, כולל טעימות מהמוצרים הכשרים ב-20 שקלים אבל חייבים הרשמה מראש, חובבי בעלי חיים ישמחו למפגש עם יענים שניתן גם להאכיל ב"אל היען" מול פארק אשכול ב-10 שקלים מחיר כניסה, חובבי דבורים יזכו ללקק דבש טהור ולהכין נרות דונג במכוורת של קיבוץ יד מרדכי, כ-55 שקלים, חובבי חול ייהנו מאוד בדיונות של מרכז קטיף בניצן, שיש בו גם פינת ליטוף פעילות של אפיית פיתות בטבון, 10-20 שקלים.

 

הנגב הצפוני. "אל יען"

הנגב הצפוני. "אל יען"

חובבי פירות יתרגשו בבוסתן של אורה שבו 80 עצי פרי אקזוטיים, כולל אתרוג תימני במשקל 3-4 ק"ג, פיתייה, שעועית הגלידה, ספותה לבנה, קרמבולה, לונגן ועוד. האורחים מוסמנים לטעימת מיצי פירות וליקרים תוצרת עצמית בסוכה הכשרה. 30 שקלים לסיור. וחובבי ירקות מוזמנים לסיור ב"שביל הסלט" כולל אכילה ב-37 שקלים. רוב המקומות נפתחים בשעה 10:00. רובם מבקשים לצלצל ולהודיע מראש, כך שחפשו בגוגל פרטי התקשרות. תקצר היריעה מלהזכיר את כולם, אז אספר רק על מרכז המבקרים של מפוני ימית, העיר שהוקמה בסוכות, שם יש תמונות וסרט קצר על האזור שפינינו בעקבות הסכם השלום עם מצרים. 15 שקלים. עד גיל 5 ללא תשלום.

הנגב הצפוני. "שביל הסלט"

הנגב הצפוני. "שביל הסלט"

 כיוון אחר לבילוי חול המועד הוא פסטיבל "צלילי ילדות 2016" בחולון שהפקת הדגל שלו נקראת 'נגן לי סיפור' עם תזמורת הקאמרטה הישראלית, שמנחה השחקן דרור קרן וסרטי אנימציה. בכורה בפסטיבל הזה היא ההצגה 'הקסם של מוצרט' ומומלץ גם מופע המחול-תיאטרון 'נעל הזכוכית'. מחירי הכרטיסים נעים בין 50 ל-98 שקלים.

פסטיבל הפפריקה ב"חוות דרך התבלינים". צילום ענת לוי

פסטיבל הפפריקה ב"חוות דרך התבלינים". צילום ענת לוי

  ואם פנינו לצפון? בבית לחם הגלילית מתקיים פסטיבל פפריקה ב"חוות דרך התבלינים" עם הדגמות של תבשילים משולבי פפריקה אדומה, שוק עם יותר מ-600 סוגי תבלינים ותערובות, מתחם בועות ענק, סיורים רגליים בשדות הפפריקה והכנת חליטות מהטבע (בשעות 11:00, 12:30, 14:00). משחק שבו כל ילד בתורו מחפש פפריקה ירוקה בין אלפי הפפריקות האדומות שבבריכה, ועוד. יש סוכה כשרה עם קישוטי פפריקה וארבעת המינים. 45 שקלים כניסה. 20 שקלים לפעילות. כמו ברוב המקומות בחול המועד הפעילות מתקיימת החל בשעה 10:00. פתוח גם ביום שישי השבוע עד השעה 15:00.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כיוון אחר לבילוי חול המועד הוא פסטיבל "צלילי ילדות 2016" בחולון שהפקת הדגל שלו נקראת 'נגן לי סיפור' עם תזמורת הקאמרטה הישראלית, שמנחה השחקן דרור קרן וסרטי אנימציה. בכורה בפסטיבל הזה היא ההצגה 'הקסם של מוצרט' ומומלץ גם מופע המחול-תיאטרון 'נעל הזכוכית'. מחירי הכרטיסים נעים בין 50 ל-98 שקלים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.