פורסם by & קטגוריה ספרים.

לפי דו"ח העוני של המוסד לביטוח לאומי, כל ילד רביעי במדינה – עני. לפי דו"ח העוני האלטרנטיבי- כל ילד שלישי. לפי ריקי כהן מחדרה, והשכנים שלי בפתח-תקווה, גם מי שמרוויח שכר ממוצע במשק- לא גומר את החודש ו/או פראייר שמשלם סכומים מופרזים מאוד עבור סלטים במסעדות, יוגורט בסופרמרקט,  ומים-חשמל- דלק-ארנונה. אבל לפי צביקה ברגמן בספרו החדש "כלכלת המשפחה" (הוצאת "סודות". 99 שקלים. 300 עמודים), צריך ואפשר להפסיק לקטר, ובמקום זאת להתחיל לחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה, גם במציאות הכלכלית השערורייתית של ישראל, בלי טובות ובלי מע"מ אפס.

 

עוני אין דבר כזה 2

 

 

בצירוף מקרים או תכנון ממולח, יוצא הספר הזה, מסדרת "מדריכי ברגמן לשוק ההון והעסקים", בתקופה של מערכת בחירות המתמקדת ביוקר המחייה. בחרתי לכן מבין פרקיו המוקדשים לנושאים כמו דירה מקבלן או דירה ישנה, מכונית מיבואן או מכונית ישנה, תעלולים פסיכו-כלכליים וקידום אתרים עסקיים, את זה המפרט איך אומרים שלום למינוס ועוד נשארים עם מזומנים בסוף החודש. ברגמן מלמד את הטריק באמצעות 202 טיפים שאת רובם אנחנו מכירים אבל לא מפנימים. הנה אחדים הקשורים לקניות היום-יום. אגב, כל התורה על רגל אחת היא- מרד בתרבות הצריכה. בעברית פשוטה: "הצנע לכת". קל זה לא הולך להיות. שווה- כן בהחלט.

צביקה ברגמן. אפשר להימנע מעוני ולחסוך כמעט מכל סכום שמרוויחים

צביקה ברגמן. אפשר להימנע מעוני ולחסוך כמעט מכל סכום שמרוויחים

  • "בילוי משפחתי" בסופרמרקט ובקניונים, הוא אם כל בזבוז. כך תוציאו כ-20% יותר מאשר התכוונתם. יותר עיניים תרות אחר מוצרים ויותר ידיים נשלחות להוריד מהמדפים. התחילו ליישם את 8 הכללים הבאים: ב. בודקים מה שיש בבית לפני כל קנייה. לפעמים קונים עוד, כי לא זוכרים שיש עדיין סוכר, מלח שמן, מפיות נייר וכו'. ד. יוצאים לקנייה לבד, בלי ילדים ובני זוג. ו. לא מצאנו עגלה קטנה? ממלאים את הגדולה קודם כל במוצרים התופסים מקסימום נפח, כמו אריזות נייר טואלט או אריזות בקבוקי שתייה…ח. לא מתפתים למבצעים. כך קונים יותר ממה שצריכים ואחרי זמן העודפים נזרקים לפח.

 

    • ז. לפני קניית מוצרי חשמל גדולים, מקרר, מכונת כביסה, תנור וכו', מבצעים בדיקות באינטרנט כדי לבחון את טווחי המחירים השונים והמצאי הקיים בקטגוריה. לא יוצאים לקניות חסרי ידע כי אז קל למוכרים לשכנע או לפתות אותנו לקנות משהו גדול יותר, יקר יותר, משוכלל יותר ממה שאנחנו באמת זקוקים לו.
    • ה. מעדיפים עגלת קניות קטנה. בעלי המרכולים דואגים לעגלות גדולות כדי שנרגיש שלא קנינו כמעט כלום אם הן חצי ריקות. ליד הקופות יש בדרך כלל סלסילות קטנות על גלגלים שכדאי לקחת אותן לסיבוב בחנות, אם אין לנו רשימה גדולה.
    • ג. מכינים רשימה כתובה, דגש על כתובה, לפני היציאה לקניות.
    • א. לא הולכים לקניות רעבים. רעב גורם לקניית יתר.
  • אל תמדדו בגד לפני הצצה במחירו. אתם עלולים להתאהב בו כשהוא עליכם ואז לשלם יותר מכפי שאתם מסוגלים באמת.
  • שלמו תמיד במזומן ולא בכרטיס אשראי. ולא בתשלומים. כשרואים את הכסף נוזל מבין האצבעות בצורה מוחשית, זה מסייע מאוד לבזבז פחות.
  • קנו במכירות סוף עונה. מניסיוני האישי, עבור נעל גברים גבוהה שעלתה לפני כשבועיים 799 שקלים שילמתי השבוע 399 שקלים.
  • הפסיכולוגיה של קניות דומה לזו של אכילה. עם האוכל בא התיאבון. ככל שקונים יותר, רוצים עוד יותר. לפני כל קניה שאלו את עצמכם מדוע אתם קונים את המוצר הזה, האם כדי להרגיש מאושרים (אין סיכוי. זה לא המתכון לאושר), כדי להרשים מישהו (אפילו אם זה אתם עצמכם), או כי אתם באמת זקוקים לו. בהרבה מקרים תגלו שאפשר לוותר ולא לקנות.
  • במקום לקנות דירת 3 חדרים כשאתם זוג צעיר, ואז להגדיל ל-4 כשנולדים הילדים ואז ל-5, כשהם גדלים, עשו מאמץ, משכנתא גדולה, גיוס עזרה מהמשפחה וכו' כדי לקנות את זו שתגורו בה לאורך שנים. הסיבה: כל מעבר דירה עולה עשרות אלפי שקלים.
  • הכריחו את עצמכם לחסוך סכום כלשהו כל חודש, עד הפנסיה. תגלו שלעת זקנה יצטבר עבורכם סכום שיקל על רווחת היום יום שלכם.
  • אל תהיו נאמנים לנותני שירותים, לא לבנק, לא לחברת התקשורת, לא לספקים קבועים. שילמתם עבור שירות או מוצר יקר מדי? זה כאילו ויתרתם על כספכם מרצון וללא תמורה.
  • למדו לומר לא, ולהתמקח. כמעט תמיד ניתן להשיג יותר, עוד חצי אחוז על החיסכון בבנק, פחות שקלים על המוצר וכו'
Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.