פורסם by & קטגוריה אביזרים ותכשיטים, אופנה.

 

 

דקה אחרי שהשעונים הפכו מאביזר שימושי להצהרה אופנתית, הפכו גם משקפי השמש ממגן עיניים למשהו המגדיר את המעמד הכלכלי, המודעות הטרנדית, וההופעה הכללית, ועם הרבה יותר הנמקה. כי משעון על פרק היד אפשר אולי להתעלם, מה גם שלעתים הוא מוצנע מתחת לשרוול, אבל המשקפיים הם הדבר הראשון שרואים אצל מי שמרכיב אותם.

דיוק אופטיק. הייב. ציור גרפיטי על נרתיק המשקפיים

דיוק אופטיק. הייב. ציור גרפיטי על נרתיק המשקפיים

הצגת קולקציות חדשות הפכה לאירוע עתיר סלבריטאים, יחצ"נות, סטייל ובימוי, ומלווה מהומה תקשורתית. מחירו הגבוה של האביזר, המטפס לפעמים עד אלפי שקלים, גורם ליבואנים ולמשווקים הרוצים שנקנה חדש כל כמה חודשים – לגייס מעצבים התורמים מכישרונם ומשנים את צבע המסגרת, הקישוטים, צורת העדשה ועוד. וכך, בתוך עונה אחת משקפי השמש מהשנה שעברה נראים ענתיקה לא רלוונטית, ומי שרוצה להיראות "אין" מרגיש שחובה עליו לקנות את החדשים.

 הייב. דיוק אופטיק. צילום שמוליק אלטל

הייב. דיוק אופטיק. צילום שמוליק אלטל

ואיך נראים החדשים הללו? נתחיל מהסוף. להשקה האחרונה בה נכחתי אחראית חברת דיוק אופטיקס, שהעמידה על שולחנות המרפסת הפתוחה אל שדרות רוטשילד פינת אלנבי בתל אביב של בית קפה אופנתי, תצוגה של משקפי שמש רכונים מעל פחיות משקה, מציצים מגביעי קוקטייל או תלויים על ענפים. ובנוסף, דאגה לנרתיקים, שקיות ואפילו מטליות ניגוב, בהדפס צבעוני מאוד של איורים בסגנון גרפיטי ואמנות הרחוב. היה זה כדי להציג את המותג החדש הייב (,(HIVE  שאמור לדבר לגילאים צעירים, ולהימכר ב-349 עד 499 שקלים. 140 הדגמים כוללים הדפס מנומר על המסגרת, עדשות ראי, צבעים עזים (כחול וצהוב, שחור וכתום), מבנה של עין חתול וגימורים מוזהבים.

דיוק אפטיק. "לבן זה השחור החדש"

דיוק אפטיק. "לבן זה השחור החדש"

כדי לא להפסיד את בעלי הטעם הסולידי יותר, יש ל-HIVE גם מסגרות בסגנון משקפי טייסים, מסגרות עגולות דקיקות בצבעוניות מונוכרומטית, משקפיים ללא מסגרת ומשקפיים מתכתיים. משהו לכל מישהו. בחוגי דיוק אופטיקס מצהירים בנוסף ש"לבן זה השחור החדש". ובתרגום לעברית מדוברת: קיים בקיץ הנוכחי מגוון רחב של משקפי שמש עם מסגרת לבנה.

אופטיק גו'ניור. צילום עדי גלעד

אופטיק גו'ניור. צילום עדי גלעד

 

מתעדי אופנה עכשוויים אוהבים לומר שכל אחת ואחד יכולים לבחור לעצמם משקפי שמש בסגנון אחר: קטנים או גדולים, שחורים או צבעוניים, עגולים או מרובעים, מפלסטיק או ממתכת, שקופים או מנומרים, זהובים או כסופים, עם גשר כפול או גשר דקיק, ממש איש הישר בעיניו – ירכיב על האף. אבל אחרי שנחשפתי לכתריסר מותגים וקולקציות, יש בכל זאת קווים מנחים שאין לסור מהם. למשל, עדשות כהות, כמעט שחורות, ועדיף גדולות המסתירות שליש פנים. או עדשות ראי צבעוניות.

 איקס ריי, צילום תום מרשק

XRAY, צילום תום מרשק

ילדים בימינו מבשילים בגיל צעיר למודעות אופנתית. למען אלה נפתחה בקניון דיזנגוף סנטר בתל אביב חנות קונספט בשם , אופטיק ג'ונייר,  עם קולקציית משקפי שמש ומשקפיים אופטיות, בגודל מותאם לפנים של ילדים, אבל בסגנון של המבוגרים, כלומר מסגרות מנומרות, עדשות ראי, צבעוניות חזקה וגם  משקפי טייסים. החנות מצוידת גם במשחקים וצעצועים המיועדים להעביר את הזמן כשממתינים לבדיקת ראייה או קבלת ההזמנה, ציור קיר גדול ו"פרזנטור" שהוא ארנב כחלחל וממושקף.

 איקס ריי. צילום תום מרשק

ARAY. צילום תום מרשק

 

מאחר שמשקפיים הפכו לנושא טרנדי, הקריצה לצעירים היא בלב התעשייה ונפתחות למענם עוד ועוד רשתות. אחת מהן, היא איקס ריי (XRAY . כ-10 חנויות ברחבי הארץ), שהחליטה לרתום לקמפיינים שלה ולעיצוב הקולקציות, אמנים צעירים. למשל, הצלמת התל אביבית דפי הגאי, (שזכתה לפרסום באחרונה כשהוציאה את Israeli Girls, ספר צילומים המציג נערות ישראליות בסביבתן הטבעית). הגאי צילמה עבור מותג המשקפיים החדש מתבגרים ישראלים על רקע בריכה נטושה בשפיים.  ולקמפיין נוסף המיועד לרשתות החברתיות היא צילמה צעירים וצעירות בעלי מראה מיוחד שבין המסוקס להיפסטר, כולל קעקועים ושיער כחול.

המשקפיים עצמם מתכתבים עם כללי האופנה העכשווית: אוברסייז (גדולות ומכסות שליש פנים), גשר אף כפול, עדשות עגולות במראה הסבנטיז, עדשות מראה צבעוניות עם גימורים זהובים וכסופים, מסגרות שקופות, מסגרות המשלבות פלסטיק ומתכת, משקפיים חתוליים, משקפי ספורט לחובבי ריצה וכושר, מסגרות מנומרות, אף טרנד לא מקופח. גם המחירים די מתחשבים בכיס של הצעירים: 129-299 שקלים.

סופרפארם אופטיק. קנזו

סופרפארם אופטיק. קנזו

 

במאה סניפי רשת סופרפארם, מתהדרים בהרבה "שמות גדולים": קנזו, רייבן, דולצ'ה וגבאנה, ראלף לורן, גוצי', פראדה, לקוסט, ווג, TOUS ועוד. ברשת שמכרה בשנה האחרונה  310 אלף זוגות משקפיים, אומר דני לוזון, המשנה למנכ"ל, שמה שהכי ראוי לציון זה שסופרפארם חוללה מהפכת מחירים במותגי היוקרה האלה והוזילה את מחירם בלפחות 50%. וכך זוג משקפיים של קנזו שנמכרו ב-800 שקלים הוזל ל-499.

אירוקה. גוצ'י. צילום דודי חסון

אירוקה. גוצ'י. צילום דודי חסון

 

גם ב-61 הסניפים של אירוקה יש "שמות" גדולים כמו גוצ'י, מרק ג'ייקוב, ג'וסי קוטור, גי'ימי צו, פארדה, אוקליי ועוד רבים,

אירוקה, גם משקפי ראייה. צילום עדיאל שיזף

אירוקה, גם משקפי ראייה. צילום עדיאל שיזף

 

אירוקה מדגישה במיוחד את הרכישות האחרונות שלה בקיץ הנוכחי: דיור, טיפאני, סלין ורוי פייר. רוי פייר הוא סטייליסט ועורך אופנה ניו יורקי המכוון במשקפיים שלו, לדבריו, לאווירה ולהווי האורבני של העיר הגדולה.

 ורובל אופטיק בוטיק. צילום עדי גילעד

ורובל אופטיק בוטיק. צילום עדי גילעד

 

חובבי מותגי יוקרה מכירים היטב את "ורובל אופטיק בוטיק" בקניון דיזנגוף סנטר בתל-אביב, שם ניתן למצוא "שמות" נדירים בארץ ובכלל, כמו טאו ו-Pq של רון ארד  לצד ידועים יותר כגון מיו מיו , פראדה, ורטרו. בדיקת קולקציית הקיץ במקום הזה מעלה כי מוטיב בולט הקיץ הוא שלל צבעי הסקאלה –כשאדום הוא צבע מוביל ביחד עם כתום, סגול וירוק. ומי שלא רוצה חגיגת צבעים על הפנים, יכול לבחור מסגרות בצבעי גלידה ופסטל כמו ורוד בייבי, טורקיז ותכלת. בצבעים האלה צבועות גם העדשות. לבן, מסתבר גם כאן, הוא טרנד חם. סגנון טייסים ואוברסייז, כבר הזכרתי. וגם טרנד ה-Heavy metal , מתכות מכל סוג וצורה מתלבשות על המסגרת. בנוסף למתכת ניתן למצוא ניטים ואבנים משובצות נוצצות.

 קרולינה למקה. צילום אייל נבו

קרולינה למקה. צילום אייל נבו

 

בקולקציית משקפי השמש של קרולינה למקה ברלין  (( CAROLINA LEMKE BERLIN, שבר רפאלי היא הפרזנטורית שלה וגם שותפה, יש מסגרות מאלומיניום, מאולטם (חומר העשוי שרף עצים) ומחומריים פלסטיים נוספים. ובין היתר, מסגרות חלקיות, חתוכות באמצע, או לאלה המשלבות מתכת דקה ואצטט. אבל חובבי הגוונים החומים לא מקופחים ויש מסגרות בצבע תה או מנומרות בחום. יש גם שילובים כמו למשל מסגרת שקופה סביב העדשות אבל עם זרועות בצבע נועז. ראוי לציין שהמחירים נוחים ונעים בין 150 ל-300 שקלים וניתן לקבל עליהם הנחה במבצעים שונים. עד כאן על קצה המזלג. תם ולא נשלם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.