פורסם by & קטגוריה עיצוב, תרבות.

חנוכה סביבון 3

כמו המאמצים (המוגזמים?), להמציא את הגלגל מחדש בתחום הסופגניות ולהדהים מדי חנוכה עם מלית חדשה, כך גם אמני היודאיקה מתחרים ביניהם מי יציע חנוכייה פוסט מודרניסטית יותר, או סביבון שיסובב ראשים של מבוגרים, ולא רק של ילדים. את פרס החדשנות המכרכרת הייתי מעניקה השנה לערן גרבלר, מנהל "בית הסביבון" באתר שרונה בתל אביב. בין 800 הסביבונים שהוא מציג שם, יש כמה המחברים הומור, אקטואליה ועכשוויות, שקשה מאוד להישאר אדישים מולם.

חנוכה סביבון

סביבון להצלת קשרים רומנטיים שבמקום אותיות "נס גדול היה פה", רשומים על עליו משפטים שאסור לגבר לומר לאישה ("עוד פעם נעליים", "בחיים לא", "מה פתאום להזיז קיר", "את צריכה להקשיב לי בפעם הבאה"), סביבון לטבעונים שנושאו: "מה אוכלים היום", והתפריט נחשף תוך כדי סיבובים: "סלט קינואה", "ארטישוק ממולא בקינואה", "קציצות עדשים" וגו'. סביבון לייק הנראה כמו האייקון, סביבון לפולניות שנשאיר לדמיונכם להחליט איך הוא נראה, אפילו סביבון מנות ביניים. מדובר בצעצועים לא זולים (90-320 שקלים), שיכולים לקשט ויטרינה בסלון וגם להפוך לנושא שיחה במסיבות חנוכה של מתבגרים ומבוגרים.

חנוכה סביבון 2

גרבלר מקדיש לסביבונים למעלה משלושים שנות יצירה, ולדבריו הוא משתדל כל תקופה לעצב את האביזר המכרכר (ביאליק הציע לקרוא לסביבון "כרכר", ולמרבה הצער לא הצליח, כשם ש"נמנמה" שלו לפיג'מה לא התקבלה), במראה עכשווי ועד כמה שניתן, גם הומוריסטי. הביקור בבית הסביבון מהנה לא פחות מסיבוב גלריות. שעות הפתיחה: א-ה 10:00-22:00 ו׳ 9:30-15:00 .

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.