פורסם by & קטגוריה בית, חגים, כלי בית, עיצוב.

כל כך הרבה סעיפי הכנה יש לקראת פסח וליל הסדר, עד שנושא סגנון עריכת שולחן החג נדחק לשוליים. מה יש לתכנן כאן, חושבים רוב המארחים, מפה לבנה, כלים לבנים, כוסות נקיות והגדה לכל סועד. אבל המתמחים בעיצוב חושבים אחרת. הקשר בין סולם הצבעים וסוג הכלים שעל השולחן – לבין התחושה של המתיישבים לידו, והאווירה הכללית בחדר, דורש לדעתם מחשבה מקדימה. אנחנו נמצאים מספיק זמן לפני ליל הסדר כדי להתרשם מהעצות שלהם, וגם ליישם כמה מהם.

בית קרן דניס. שולחן בסגנון רומנטי. צילום יפית בשבקין

בית קרן דניס. שולחן בסגנון רומנטי. צילום יפית בשבקין

הצוות של בית קרן דניס, למשל, סטודיו לפרטי מעצבים בקרית טבעון, המכנים את עצמם "שולחן מארץ הפלאות", עיצבו כנגד ארבעה הבנים של ההגדה, ארבעה שולחנות חג: מודרני, רומנטי, אוריינטלי ושאינו יודע לשאול. לכל אחד מאלה הם מציעים מצעיות (פלייסמנטים), ראנרים, תחתיות לכוסות, מגשים, ועוד. המודרני הולך על המינימליזם הסקנדינבי, והרבה לבן. אבל הרומנטי מה הוא אומר? נרות דולקים בצבעי פסטל. מפיות בד לבנות וסכ"ום זהוב. וגם הדפסי פרחים בגדלים וצבעים שונים על גבי ראנרים ופלייסמנטים. והשולחן האוריינטלי? הוא מנסה להחזיר את המסובים למקורות יציאת מצריים עם כלים ומפות בהדפסי ערבסקות ואריחים ישנים על פלייסמנטים, ראנרים ותחתיות לכוסות. אפשר גם לרפד את הכיסאות, לצורך מצוות הסבה, בכריות נוי בסגנון מזרח תיכוני, והגיש את האוכל על מגשי עץ. בהנחה שלא תגיעו עד קריית טבעון לחנות של קרן דניס, תוכלו לראות את הכלים ופריטי הטקסטיל במותג הזה בחנות מרמלדה מרקט, בחנויות עיצוב נבחרות ברחבי הארץ ובאתר kerendrnis.com.

במרכז העיצוב בפתח תקווה רוזנפלד, נסחו שבעה כללים לעריכת שולחן נבונה:

מרכז העיצוב בפתח תקווה, רוזנפלד. צילום אבישי פינקלשטיין

מרכז העיצוב בפתח תקווה, רוזנפלד. שולחן פסטלי.  צילום אבישי פינקלשטיין

למקם את הצלחות במרווח מספיק כך שלכל אורח יהיה נוח בעת הישיבה והקימה כדי לא לייצור צפיפות המקלקלת את האווירה.

להחליט מראש מי ישב ליד מי ולא לאפשר לכל אחד להתיישב היכן שנוח לו. כך יוצרים דינמיקה נכונה ואווירה נינוחה בליל הסדר. כהנחייה כללית כדאי להושיב את המבוגרים ביחד, ואת הצעירים ביחד.

להניח כלים בסגנון ערבב והתאם, כי המראה האקלקטי הוא מתוחכם ועליז יותר.

לא לשכוח פרחים המעניקים לשולחן מראה אביבי אבל אפשר לחשוב על סידורי פרחים קטנים ואישיים ולאו דווקא במרכז השולחן .

להתייעץ בבני הבית כאשר מתכננים את עיצוב השולחן, כך כולם מרגישים שייכים.

להכין בצלחת לכל אורח איזו הפתעה קטנה.

להשתמש גם באגוזים כפריט עיצוב.

בנוסף הרכיבו "רוזנפלד" שלושה סגנונות לשולחן עם הפריטים שניתן לרכוש במקום"

"שולחן מטאלי" – צלחות לבנות מעוטרות בפס כסף עדין, מגשי הגשה ומגשי מצה כסופים. פמוטי כסף. אגרטלים קטנים מגולים ושקופים היוצרים.

"שולחן בית הזכוכית" – מערכת האוכל כולה עשויה זכוכית מעוצבת כולל גביעי שמפניה שקופים. אגרטל זכוכית עגול. עציצים קטנים. "ראנר" אפור- כסוף.

"שולחן פסטל" – מגשי עוגה המשמשים כפלייסמנט. סכו"ם עם ידיות צבעוניות. מגשים דו-קומתיים. נרות דקורטיביים. להתרשם מהפריטים היוצרים את השולחנות האלה וגם להזמין ניתן: www.rozenfeld.co.il.

שופרסל. שולחן בגווני אדמה

שופרסל. שולחן בהשראת עצים ואדמה. צילום ישראל כהן

גם ברשת שופרסל עיצבו בהשראת הפריטים הנמכרים בה במותג הבית GALA HOME חמישה סוגי עריכת שולחן. האחד טרופי, עם הדפסים של אננס, קקטוסים ונופים אקזוטיים. השני, היפוכו, סגנון מלכותי (רויאל),עם צלחות מעוטרות בפסי זהב, סכו"ם בצבעי נחושת, כסף וזהב, מפות כותנה וסאטן. הסגנון השלישי הוא בהשראת עצים ואדמה. על השולחן יש צלחות מעץ, כלי הגשה מנחושת, כלי אכילה מבמבוק, ופריטים מקש. ולמי שזה נועז מדי, הסגנון הרביעי הוא בגווני תכלת ולבן, עם כלים מזכוכית שקופה ונרות ריחניים בעיצוב צדפים. ו"הבן הרביעי", שולחן אוריינטלי עם צלחות הגשה בסנון מרוקאי ומפות בהדפסים דמויי רקמות מזרח תיכוניות. חייבים לציין את המחירים הנוחים של הרשת לקראת החג, למשל סט צלחות של 18 חלקים ב-99 שקלים.

גולף אנד כו. צילום רונן מנגן

גולף אנד כו'. שולחן לבן. צילום רונן מנגן

לסיגל כספי, מרשת CO&GOLF יש ארבעה שולחנות משלה, ושימו לב למספר ארבע החוזר כאן. וזו הרביעייה: שולחן אלגנטי עם מפה לבנה ועליה סכו"ם שחור. במרכז זרי פרחים לבנים קטנים, או עציצים ירוקים קטנים בכלי שטוח.  שולחן לבן שעליו מפה לבנה כמובן, אבל כלים מעוטרים בכסף או זהב כדי "לשבור" את הלבן. שולחן טרנדי צבעוני שעליו כלים בצבעים מגוונים ולבסוף שולחן מהודר עם סכו"ם זהב, כוסות בצבע ענבר, קעריות הגשה גבוהות על רגליות, ופמוטים דקים מקריסטל.

ברשת פוקס הום, שוב בהתאמה למבחר הפריטים שיש בה, רואים שוב שאפשר לערוך שולחן חג לאו דווקא על טהרת הלבן. שולחן החג המלכותי שם הוא בגווני שמנת, הזהב וגם שחור. למשל, צלחות בלבן שמנת עם נקודות שחורות, חבקי נייר זהובים, פמוטים בשחור וזהב.הסגנון הבא הוא שולחן המכונה "מועדון הוואנה", עם צלחות מעוטרות במוטיבים הלקוחים מלבוש הנשים הקובניות למשל, ופונפונים בחבקי המפיות. ומפות רקומות

פוקס הום. צילום דניאל לילה

פוקס הום. שולחן מלכותי עם לבן, שחור וזהוב. צילום דניאל לילה

"אבטיח" (WATER MELONׂׂ) של רשת פוקס הום הוא שם השולחן הכי לא לבן בין השולחנות המעוצבים לחג. כאן יש צבעי טורקיז, אדום, שחור ולבן, ואפילו איורים ידניים של פלחי אבטיח וגרעינים שחורים על צלחות מלמין. "לחיות פשוט" קוראים בפוקס הום לשולחן בגווני פסטל. המפה, כלי הזכוכית, הסכו"ם עם הפרחים, צלחות הפורצלן המאוירות, צלחת הזכוכית הוורודה, חבקי המפיות עם הפרח, כולם בגוונים עדינים בהירים. השולחן הבא נקרא "שיק כפרי", והוא כולל בין היתר מפה במראה פשתן ארוג עם פסים באדום וכחול, כלים מעץ וקש, מגשי אמייל עם איור של תרנגול, סלסלות ברזל ועץ, ועוד.

כסף האחים חדד

 חדד כסף טהור

שולחן מהודר במיוחד, אחד היפים שראיתי, הוא זה שעצבה רשת חדד כסף טהור ואין להתפלא על כך, שהרי מדובר בכלי כסף טהור שיעטרו את השולחן במראה יוקרתי ונוצץ. זה כולל קערת סדר, הגדות כרוכות בעור עם לוחית כסף, כלי כסף למצות, לחרוסת, ליין, אפילו מלחייה ופלפלייה מכסך ברמה של 925 סטרלינג, למי שיכולים להרשות לעצמם. כולל גביעים כמובן בשיעורים הלכתיים שונים (ר' חיים נאה, החזון איש), וכוסות אליהו הנביא. ניתן לראות עוד בכתובת www.hadadbros.com

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.