פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות, עיצוב, פנאי.

איך נלחמים מלונאים ישראלים במחירים הזולים של נופש בחו"ל (יוון ותורכיה, קפריסין וברצלונה)? – הם משדרגים, משפצרים, מוסיפים תפאורה גרנדיוזית, מתקינים פינוקי ספא, משלבים השראות בסגנון האקלקטי שהוא טרנד מקובל בעידן הרב תרבותיות.

מלון DAVID TOWER נתניה. הלובי. צילום איתי סיקולסקי

האם השדרוגים עובדים על הנופש הישראלי הממוצע שדבר ראשון בודק כמה גדול יהיה המינוס שלו בסוף חופשת הקיץ? לפעמים כן ולפעמים לא. אבל מרבית בעלי בתי המלון בארץ טוענים שוב ושוב שהם לא יכולים להוזיל עלויות בגלל סל שלם של נימוקים, כולל המצב הביטחוני, המשכורות הגבוהות שמשלמים אצלנו, המרחק של ישראל מאירופה וארצות הברית, יוקר המחיה, הירקות והפירות, רשימה חלקית.
בלי להתעמת עם הנימוקים הכלכליים והתחשיבים הפיננסיים, נהניתי לראות ולחוות במהלך הקיץ הנוכחי את החידושים העכשוויים בענף המלונאות. ההשקעות הגדולות שם מביאים אותי למסקנה שכנראה בכל זאת מדובר בענף מכניס.
מלכים וסולטאנים

מלון הבוטיק DAVID TOWER מקשר אותנו אסוציאטיבית דרך שמו עם דוד המלך, וגם עם הפאר האקזוטי של הסולטאן התורכי דאוד פאשה, שדיוקנו ודיוקן האישה שאהב, מוצגים בו בענק בגומחה המשתרעת מרצפה ועד תקרה. התדמית המלכותית מוצאת ביטוי בתפאורה האוריינטלית, בגוונים חומים זהובים, ברהיטים וטפטים, נברשות ושטיחים, אבל זו משולבת בפינוקי מלון ספא עירוני נטוע במאה ה-21. המלון ניצב סמוך לכיכר העצמאות מול חוף הים בנתניה, ושייך לסדרת BY SOFITEL MGALLERY של הרשת הבינלאומית Accor. ייחודו בכך שאפשר לנוח בו ממהומת הקייטנים של "החופש הגדול" לא רק הודות למגוון גדול של טיפולי ספא אלא גם משום שהכניסה לילדים היא מגיל 16.

 

מלון DAVID TOWER מראה הנוף והחוף מחלון החדר
לא במקרה הזכרתי את הקרבה לכיכר העצמאות של נתניה, שכן יש שם מיצגי תאורה, מוזיקה ומים, בריכת דגי נוי אקולוגית, שולחן מעוצב למשחקי ילדים, וגם השוק היפה של נתניה נמצא במרחק כמה דקות הליכה.
הספא VIA MARIS משתרע על שטח של 1000 מ"ר וגם בחדרי הטיפולים ועל המיטות החשמליות שלו חווים אקלקטיות של מזרח ומערב, גם ג'קוזי וגם חמאם טורקי, גם סאונה פינית, וגם אמבט שמנים מזרחי, גם פילינג מלח ים וגם קרם רפלקסולוגיה, גם בריכת שחייה פנימית מחוממת וגם פינת רביצה בסגנון הסולטאנים מול קיר זכוכית דרכו נחשפת פנורמה של חוף הים. הפינוק המערבי גורס עינוגי אכילה וטיפוח מכל התרבויות והמסורות וזה ניכר אפילו בארוחת הבוקר של המלון, שבין היתר ניתן למצוא בה מנות ללא גלוטן ומאכלים טבעוניים.

מלון DAVID TOWER נתניה. פינת הסלטים והפירות בחדר האוכל

מי שיכול להרשות לעצמו אוברול כללי, יכול להזמין שם חבילה משולבת לשבועיים של למידה והתנסות בסגנון חיים בריא יותר, עם נטורופאתית, מאמן כושר אישי ויועץ טיפולים אישי. ומי שיכול להרשות לעצמו נופשון מלכים וסולטאנים, שיזמין מקום בסוויטות קורדובה ואלהמברה בקומה ה-7. על שטח של 75 מ"ר יש בין היתר סלון גדול, פינת ישיבה עם שולחן עגול, חדר שינה עם מיטת קינגסייז, ראש גשם במקלחת, מרפסת מיטות שיזוף פונה לים, מכונת נספרסו, מיני בר חופשי, טיפול באמבט שמנים ועיסוי כפות רגליים ועו.
אסיים בארוחת הבוקר – גילוי נאות הוזמנתי אליה בעצמי –שנחרטת בזיכרון של בלוטות הטעם ימים רבים. היא כוללת בין היתר לחמי מחמצת טריים, תפוחי אדמה אפויים מוקרמים, ירקות קלויים, פסטות, אומלטים ושקשוקות, פנקייקים וסלמון אפוי, פירות שלמים וחתוכים, עוגות כמובן, מיצים טבעיים וקפה משובח.
ציורי קיר של פירות וירקות

הצנטרום של הצנטרום בירושלים

אם מדברים על ארוחת בוקר בלתי נשכחת, נסו גם את זו של מלון ibis Styles החדש במדרחוב בן יהודה בירושלים סמוך לכיכר ציון, שכן מתאים למשפחות עם ילדים, מציע ארוחת בוקר ותפריט לילדים וכן ערכות מתנה לילדים בצ'ק אין. לינה וארוחת בוקר עולה שם במהלך אוגוסט 599 שקלים, והקרבה למחנה יהודה, לתחנת הרכבת הקלה, לבית הכנסת הגדול, לשער יפו, למגדל דוד, לכיכר המוסיקה ובעצם לכל מה שירושלים מציעה, הופכת את מיקומו לאולטימטיבי.

מלון IBIS ירושלים. ציורי פירות וירקות על הכתלים

אכלתי שם את הפיצה הטובה ביותר שיצא לי לטעום מזה שנים, וגם אם לא לנים באחד מ-104 חדריו, אפשר לעלות למסעדה שבמרומיו לארוחת בוקר ישראלית עשירה בין השעות 06:30-10:00. האטרקציה האדריכלית באיביס סטייל הם איורים של פירות וירקות צבעוניים וענקים על הקירות בחדרים, בהשראת שוק מחנה יהודה הסמוך. הברקה של משרדה האדריכלים אריה דבילנסקי.

מלון IBIS ירושלים. הלובי. מראה העיר מלמעלה בחלונות

ריזורט וטברנה

את פני קיץ 2019 קידם מלון דן קיסריה לאחר שמונה חודשי שיפוץ וחידוש בהשקעה של 80 מיליון שקלים, בסגנון חדש עבורו: ריזורט, כלומר נופש בסגנון ספא. לשם כך טופלו כל 116 החדרים והסוויטות, הלובי, חדר האוכל והאולמות, הספא ומועדון הילדים ו-62 הדונמים הירוקים של מדשאות ועצים. ואיך מתבטאת כאן הרב תרבותיות של הפוסט-פוסט מודרניזם? למשל בכך שבמקום "מזנון הבריכה" הישן, נפתחה "טברנה" בסגנון יווני, שבה ניתן לרכוש בין היתר סלסלות פיקניק. רונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות דן מפנה את תשומת לבנו גם לכך שבכל החדרים תלויות עבודות אמנות שהוזמנו במיוחד עבורו, שבתקרה של הלובי תלויים עננים כחולים שעיצב האמן רוני אלוני, שבמקום שולחן הכתיבה המסורתי בחדרים יש שם עכשיו שולחן בטון עגול הניצב מול נוף הים, שהרצפות הן עץ אגוז איטליה, לצד המיטות הענקיות יש שקעי USB, ואפילו גרמופון Bluetooth ייחודי שהובא במיוחד, ולכל חדר יש מבואה פרטית. הכי מושך תשומת לב לעניות דעתי הוא מה שתלוי בכניסה לדן קיסריה: עבודה של האמן רון ארד בצורת…מכונית ביואיק בגודל טבעי.

מלון דן קיסריה. הלובי ו-62 דונם ירוקים בסביבתו. צילום אורי אקרמן

מאחר שעכשיו חופש גדול, חשוב לגלות מה מציע המלון לילדים. לשם כך הציגו בפני את מועדון "דנילנד" הכולל משחקי רטרו, אקווריום שלתוכו ניתן להכניס ציורי דגים שהילדים מציירים, "עולם של דינוזאורים" שהוא מתקן המשלב ארגז חול קלאסי עם הקרנות תלת-ממד ועוד. ובשטח המקיף את המלון הוקמו בתי עץ, ומגרשי כדורגל, טניס, מיני גולף וטניס שולחן. כשהילדים משחקים, ההורים יכולים לנסות את החמאם, הסאונה היבשה וחדר הכושר.

המצאת סלט וולדורף וביצי בנדיקט

רשת מלונות הילטון, המציינת מאה שנה להקמתה, משדרגת את חוויית האירוח הקיצית שלה בוולדורף אסטוריה ירושלים, בגינת גג תחת פתוחה המשקיפה אל קו הרקיע של העיר, שמוגשות בה מנות טאפאס בסגנון ים תיכוני, וקוקטיילים בצירופים המשקפים את כל היבשות וכל המיקסים שבעולם. אקלקטיות תרבותית וקולינארית, כבר אמרתי.

וולדורף אסטוריה מרשת הילטון, ירושלים

חגיגות המאה של רשת הילטון מתבטאות גם בשחזור מאכלים ומשקאות שהומצאו במלונות הרשת לאורך מאה שנותיה. בולטים בהם סלט וולדורף – שהוגש לראשונה במלון וולדורף אסטוריה ניו-יורק בשנת 1896 וכלל חזה עוף, רצועות תפוח עץ, רצועות סלרי, ענבים ואגוזי מלך. ביצים בנוסח בנדיקט, המצאה משנת 1894 עם ביצה עלומה, עלי תרד, עגבניות צ'ילי ומאפה בריוש. עוגיות בראוניז, שהומצאו בהילטון עבור חגיגות 400 לגילוי יבשת אמריקה בשנת 1893, משקה פינה קולדה שהוגש לראשונה בהילטון פוארטו ריקו באיים הקאריביים ב-1954 ועוד.

 ביצי בנדיקט, המתכון הומצא בהילטון בשנת 1894

מרפסת הגג בוולדורף אסטוריה ירושלים פתוחה לאורחי המלון ולציבור הרחב מיום ראשון עד חמישי בין השעות 18:30 – 23:30, ומרפסת הלובי בהילטון תל-אביב פתוחה בכל ימות השבוע, משעות הבוקר ועד שעות הלילה המאוחרות. אין צורך להזמין מקומות מראש.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.