פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד, תרבות.

לא ייאמן כי יסופר- אבל חייבים לספר: שתי תהפוכות מתרחשות עכשיו מתחת לרדאר של תקשורת ההמונים המכורה לרזון וליופי. שמנות (לא מלאות – שמנות), הופכות לכוכבות טלוויזיה, קולנוע ומסלול, וזקנות (לא מבוגרות – זקנות, די למכבסת מילים, אין במה להתבייש), מככבות במודעות אופנה וקוסמטיקה. האם מדובר בטרנד חולף או בתפנית בתרבות המערבית? אביב נשי אמתי, שלא כמו האביב הערבי השקרי? מוקדם מלקבוע.

אבל הנה ההוכחות.

 אייריס אפפל, אושיית אופנה אמריקאית בת  92

אייריס אפפל, אושיית אופנה אמריקאית בת 92

 

נתחיל בקמטים, כי הם הבטן הרכה של תעשיית היופי. איריס אפפל, אושיית אופנה ניו-יורקית, נחשבת לכוהנת הגדולה של לבוש ותכשיטים, כשהיא בת 92. כרמן דל אורפיס בת ה-83 נחשבת לסופר-מודל המבוגרת ביותר בעולם. הסופרת ג'ון דידיון, בת ה-80, מופיעה במודעות האופנה של המותג סלין.

כוכבת הקולנוע זוכת האוסקר  הלן מירן, "הפנים, של  לוריאל בגיל 69

כוכבת הקולנוע זוכת האוסקר הלן מירן, "הפנים", של לוריאל בגיל 69

שרלוט ראמפלינג בת 66 כוכבת סדרת הטלוויזיה הבריטית "ברודצ'רץ'"

שרלוט ראמפלינג בת 66 כוכבת סדרת הטלוויזיה הבריטית "ברודצ'רץ'"

 

שחקנית הקולנוע הבריטית זוכת האוסקר הלן מירן בת ה-69, היא "הפנים" של לוריאל.  הזמרת ג'וני מיטשל בת ה-71, מככבת במודעות של בית איב סן לורן. שחקנית הקולנוע ג'סיקה לאנג בת ה-66, מדגמנת את האופנה של מארק ג'ייקוב. השחקנית שרלוט רמפלינג בת ה-66 מככבת בעונה החדשה של סדרת הטלוויזיה הבריטית המצוינת ברודצ'רץ.

כוכבת הקולנוע ג''סיקה לנג בת 66, מדגמנת את אופנת מרק ג'ייקוב

כוכבת הקולנוע ג"סיקה לנג בת 66, מדגמנת את אופנת מארק ג'ייקוב

 שרון רוני כוכבת סדרת הטלוויזיה "יומן השומן"

שרון רוני כוכבת סדרת הטלוויזיה "יומן השומן"

 

ונעבור לממדים. לברוק אליוט כוכבת סדרת הטלוויזיה "גדולה מהחיים", לא הפריעו הסנטר הכפול או מידת בגדים 56 פלוס, להופיע על המסך הקטן זו העונה השישית. גם לא לשרון רוני הענקית בגובה וברוחב, כוכבת סדרת הטלוויזיה "יומן השומן".

 

 ברוק אליוט כוכבת סדרת הטלוויזיה "גדולה מהחיים"

ברוק אליוט כוכבת סדרת הטלוויזיה "גדולה מהחיים"

 

מליסה מקרתי שגם היא ממש ממש שמנה, כיכבה מלאת כריזמה וכישרון בסרט "חשבון משותף", וסידיבה גבי, כוכבת הסרט "פרשס", השמנה בצורה חריגה – זכתה באוסקר. יש דוגמאות נוספות, אבל הפרינציפ מובן.

מליסה מקרתי בסרט "חשבון משותף"

מליסה מקרתי בסרט "חשבון משותף"

סידיבה מהסרט זוכת האוסקר בסרט "פרשס"

סידיבה מהסרט זוכת האוסקר בסרט "פרשס"

 

ומה קורה אצלנו? טרנדים אמריקניים ומערביים מגיעים כידוע לישראל קצת באיחור, אבל מגיעים. וכך, מותג האופנה למידות גדולות ML מציג את מיטב הטרנדים העכשוויים מטוניקות בסגנון אתני בשילוב רקמות, ועד גופיות בצבעי פסטל, דבר שלא היה עולה על הדעת בעבר, כאשר מי שהגיעה למידה 50 פלוס מצאה בחנויות גם שמלות בסגנון אוהל.

"נואמי פלוס". צילום שני צדיקריו

"NOEMI PLUS". צילום שני צדיקריו

 

בבוטיק הצפונבוני NOEMI PLUS במתחם בזל תל אביב יש אופנה עכשווית עד מידה 52. מי בכלל העזה פעם להיכנס לבוטיקים אם לבשה יותר ממידה 38. אבל הבוטיק הזה שובר בקמפיין חדש הרבה מיתוסים וקלישאות שגויות מסוג "תלבשי רק שחור- זה מרזה", "אל תלבשי צמוד שלא יראו את הצמיגים", "לשמנות אין אופנה- יש בגדים", "שמנה לא מכניסה חולצה למכנסיים" וכו'. אומרת נעמי יונה, בעלת "נואמי פלוס: "בתקשורת כבר מופיע המסר שגם שמנות יכולות ללבוש מותגים וטרנדים, אבל ביום יום אני מתרשמת מהלקוחות שלי שהן עדיין מרגישות שאין להן זכות להתלבש טרנדי ושהן צריכות להסתיר ולכסות את עצמן, ואת זה באתי לשנות".

בוטיק "נואמי פלוס"

בוטיק "NOEMI PLUS"

 

ברשת "את" ללבוש תחתון, נשים בשר ודם, ולא דוגמניות דקיקות, מככבות  במודעות, ועל מדפי החנויות ניתן למצוא חזיות לחזה גדול בדגמים אופנתיים, גם במידות מיוחדות עד היקף 120, מחוכים, ופיג'מות בייבי דול עד מידה XL3.

בוטיק "נואמי פלוס". צילום שני צדיקריו

בוטיק "נואמי פלוס". צילום שני צדיקריו

 

והמותג החדש Six Seconds מציע אופנה עדכנית לנערות, בדגש על בעלות מידות גדולות. הבגדים האלה הוצגו לראשונה ביריד המעצבים The Fashion Market שנערך בנמל תל אביב בחול המועד פסח, והיזמיות מיכל מיטלנסקי ואורלי כהן מנפנפות בסטטיסטיקה לפיה אחד מכל ארבעה ילדים בישראל סובל מעודף משקל. לעומת זאת, כמה אבסורדי שבני הנוער שבויים באובססיית רזון, וסובלים מסטיגמה ותדמית שלילית למידות גדולות. "הבנות המלאות יותר מתקשות למצוא בגדים אופנתיים שיאפשרו להם להרגיש בנוח עם הגוף שלהם", אומרות מיכל ואורלי. "אז החלטנו לקחת על עצמנו את המשימה". ביריד אחר, שהוקדש כולו למידות גדולות +FASHION ונערך לפני כחודש, הוצגו בגדים, אביזרים, לבנים, כובעים ותכשיטים, במידות 42-56, ביוזמת המותג פיפה http://www.pipafashion.co.il שהוכיחו כי מיטב המעצבים בעולם מקדישים תשומת לב גם למידות כאלה.

 

תצוגת אופנת אביב קיץ. "המשביר לצרכן"

תצוגת אופנת אביב קיץ. "המשביר לצרכן"

 

ההפתעה המשכנעת ביותר להוכחת המהפכה שבה מדובר, התרחשה בתצוגת אופנת האביב והקיץ האחרונה של רשת המשביר לצרכן. התצוגה לוותה בהופעת בלט מים בבריכה עם רקדניות רזות ושמנות שהדגימו בגדי ים והופיעו ביחד בטבעיות גמורה – וזו האינטגרציה והלגיטימציה האולטימטיביות לכל המידות.

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.