פורסם by & קטגוריה ילדים, מזון ומסעדות.

 

גלידה אוכלים כל השנה, ודאי בארץ חמה כמו זו שלנו שגם החורף ברובו מוצף שמש – אבל בין פורים לפסח מתעוררת התעניינות מיוחדת בחידושים בתחום המתוק והצונן הזה, וגדלה הרלוונטיות של גלידות כשרות לפסח.

גלידת חרוסת. בן & ג'רי.

גלידת חרוסת. בן & ג'ריס

את אחת הגלידות הכשרות לפסח, בטעם מפתיע ולא צפוי, משווקת חברת בן & ג'ריס: גלידת חרוסת. הבסיס היא גלידת שמנת אבל הכניסו לתוכה חרוסת ואגוזי מלך. לצדה מציעה בן & ג'ריס לפסח גם גלידת בננה עם אגוזי מלך וגלידת קפה, גלידת ריבת חלב (ודולצ'ה דה לצ'ה) ועוד.

קוקוס, פיסטוק, קרמל מלוח. גלידות נסטלה. ג'ויה

קוקוס, פיסטוק, קרמל מלוח. גלידות נסטלה. ג'ויה

הגדולה ביצרניות הגלידה בישראל, נסטלה, פותחת את הקיץ עם גרסת מיני לשלגון השוקולד המפורסם ביותר שלה, במותג ג'ויה. המיני מעוטר מעל ציפוי השוקולד בתוספות של חלבה ושברי פיסטוק, פיסטוק וקוקוס קלוי (טעים רצח), טופי וקרמל מלוח (מפתיע את החך וממכר), וויסקי-אספסו. לסופרי קלוריות נגיד שכל שלגון כזה מכיל 250 קלוריות שזה הרבה פחות מהג'ויה בגודל המלא.

גלידות נסטלה. לבריאותנים

גלידות נסטלה. לבריאותנים

חידוש אחר של נסטלה היא גלידת יוגורט שפותחה בארץ ספציפית לטעם הישראלי עם עוגיות מדגנים מלאים, או מחית בננה, או ריפל בננה-תמרים. למעדיפים את הגישה הזו, הבריאותנית, אל המעדנים הקרים מציעים גם שלגוני פרי עם 70-99 קלוריות ליחידה, שהחברה מתחייבת שכל אחד מהם מכיל 50% פרי. ההפתעה בשלגוני הפרי טמונה בהרכביהם: בננה-תמר-פקאן, מנגו טרופי (הכי טעים מבחינתי), אננס-תפוז, מלון-תפוח, ועוד.

שלגוני המיניונים פלוס בובות חותמת. גלידות נסטלה

שלגוני המיניונים פלוס בובות חותמת. גלידות נסטלה

ילדים חובבי מיניונים שקיבלו קרחון שרבט עם בובת חותמת בצורת מיניון בתוך האריזה, גילו התלהבות גדולה לחידוש. מדובר ב-12 בובות חותמת של דמויות המיניונים שייאספו לסדרות שהילדים יש להניח יחליפו ביניהם. סדרה נוספת של קרחוני ילדים, נקראת צומצום, וכוללת 16 בובות של דמויות דיסני ובהן מיקי ומיני מאוס ופו הדוב. ויש גם שלגוני חמשושים מפלצות בטעמי פירות עם ציפוי חלבי. גלית בר, סמנכ"לית השיווק של גלידות נסטלה מדווחת שהשלגונים המסומנים בכיתוב "במיוחד עבור ילדים", מוגבלים בערכים הקלוריים, בכמות הסוכרים ובאחוזי השומן הרווי והנתרן וגם בגודל, על פי נתוני התזונה המומלצים על ידי דיאטנים.

שלגון בריאות יוגורט ופסיפלורה. גלידות פלדמן

שלגון בריאות יוגורט ופסיפלורה. גלידות פלדמן

גם חברת "הגלידות של פלדמן" מגלה רגישות לטרנד "הבריאותני" ומפתיעה עם שלגון תפוז וגזר. דרור אשל, מנכ"ל החברה מודה כי ההחלטה ללכת עד לקצה של ייצור שלגון בטעמי גזר וסלק לא הייתה פשוטה, כי היא הולכת נגד הקונוטציה הטבעית של גלידה : "אבל אנחנו החלטנו להוביל את הבשורה, ככול שתשמע 'מטורפת', ולייצר גלידה המכילה 40% פרי וירק טבעי".

שלגון בריאות מנגו ואפרסק. גלידות פלדמן

שלגון בריאות מנגו ואפרסק. גלידות פלדמן

שי שלו, מנהל השיווק ומבעלי החברה מדווח על חידושים נוספים כמו גלידה משפחתית בטעמי מילק שייק, ונילה שוקולטה ועל שלגון שיהיה מצופה בפצפוצי אורז. ויש גם שלגון Moto GP לילדים עם דגם זעיר של אופנוע ורמפה בצבעי זהב וכסף. האופנוע הינו בעל מנוע, וכאשר מניעים אותו אחורה וקדימה ומשחררים, הוא נוסע לבד. האתגר – להצליח לכוון את האופנוע כך שיעלה על הרמפה. הסדרה כוללת 8 דגמי אופנועים שונים כך שגם היא עילה לאספנות.

בקיץ 2016 יוכלו הילדים להוסיף לאוסף אופנועי כסף וזהב.

פרווה, סויה, טבעוני ונטול גלוטן. רשת אלדו. צילום טרודי דהן

דיאט, פרווה, סויה, סברס, לטבעונים, ועוד. רשת אלדו. צילום טרודי דהן

רשת הגלידה האיטלקית אלדו המונה כ- 40 סניפים ברחבי הארץ, עסק משפחתי המייבא מאיטליה כל יום את החומרי הגלם לייצור הגלידות, מתגאה בעובדה שמוצריה אינם מכילים חמאה, ביצים או חומרים אחרים הידועים כלא בריאים בתעשיית הגלידות. שבכדור גלידה שלה יש רק 100 קלוריות ואחוז וחצי שומן בלבד, ושגם גלידת השמנת שלה מכילה רק 6%-8% שומן, בעוד בגלידת הסורבה 0% שומן (מלבד שומן הפרי עצמו).

גלידות הדייט של אלדו נטולות סוכר או שומן, ולמען הקהל הטבעוני והאלרגני יש גלידות פרווה, הקרובות בטעמן לגלידות שמנת אולם אינן מכילות חלב. אחת הגלידות המפתיעות שטעמתי באלדו, היא על בסיס סויה עם תקן VEGAN FRIENDLY. אבל יש גם גלידות עם עוגיות קרמל-קפוצ׳ינו, בננה קרמל ואגוזי מלך, פיסטוק, שוקולד מנטה ועוד. מומלצות במיוחד גלידות הסורבה המיוצרים בסניפי הרשת עצמם,  עם 50% פרי בטעמי אננס, תות, מנגו, סברס ועוד.

מייצרים גלידה לפי הזמנה וטעם הלקוחות. רשת ג'לה

מייצרים גלידה לפי הזמנה וטעם הלקוחות. רשת ג'לה

ומה חדש בקיץ 2016 ברשתות הקטנות כמו רשת ג'לה? אומר גיא טשקנד, השף וממציא הגלידות (ה"גלסייר"), של ג'לה: "הציבור עצמו יכול להמציא אצלנו את טעם הגלידה שהוא רוצה. אנשים מגיעים אלינו ומזמינים הרכבי גלידה שהם חושקים בהם, ואנחנו מכינים להם בדיוק את הטעם המוזמן".

בנוסף יש בג'לה סדרת גלידות סורבה מותאמות לטבעונים, ולסובלים מבעיית לקטוז. ההזמנות האישיות הן מקילוגרם ומעלה, וניתן להזמינן דרך עמוד הפייסבוק של הרשת:

https://www.facebook.com/gelaicecream?fref=ts.

 

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.