פורסם by & קטגוריה ילדים, פנאי, תערוכות, תרבות.

אז מה נעשה עם הילדים בשבועיים וקצת שנשארו עד פתיחת שנת הלימודים? – ההצעה שלי: ניקח אותם לתערוכות המתאימות לכל המשפחה. שתישאר להם מזכרת חווייתית וחיובית יותר מקיץ קשה ולא פשוט של קורונה וסגר, בידוד ומתחים.

דיזנגוף סנטר. בליינד דייט עם עטלף. צילום יובל ברקאי

עטלפים קיבלו רייטינג אדיר בתקופת הקורונה, וגם סטיגמה כמפיצי הנגיף והמגפה כנראה על לא עוול בכנפם. כדי לתקן את ההשמצות האלה, תיפתח ביום ראשון 23 באוגוסט, בדיזנגוף סנטר בתל אביב, תערוכת צילומים של צלם הטבע האורבני יובל ברקאי בשם "בליינד דייט עם עטלף". באותו היום מציינים בעולם גם את יום העטלף הבינלאומי. מפתיע, אבל יש יום כזה. יתקיימו סיורים מודרכים במערת עטלפים במרתפי קניון דיזנגוף (מסתבר שיש שם מושבת עטלפי פירות), בעלות של 20 שקלים למשתתף, ותתקיים הרצאה ללא תשלום על היונק המעופף בעל המוניטין המרתיע, ביום חמישי 27 באוגוסט בשעות 18:30 ו-19:30. חייבים הרשמה מראש. חפשו עוד פרטים באתר הסנטר.

קניון עופר רמת אביב. מסיבת החיות. צילום אלון מאיר

ילדים נמשכים לבעלי חיים כידוע, וגם התערוכה הקבוצתית החדשה "מסיבת החיות" בקניון עופר רמת אביב מוקדשת להם. היא תיפתח השבוע, יום חמישי, 20.8 ויראו בה ציורים, צילומים ופסלים של כ-15 אמנים. התערוכה תוצג על הקיר החיצוני של הקניון הפונה לרחוב איינשטיין.

קניון עופר רמת אביב.מסיבת החיות. צילום אלון מאיר

אילו נדרשתי לציין מילה אחת שמבטאת את החודשים האחרונים שעברו עלינו, הייתי אומרת: בידוד. וזה הנושא של תערוכת הגמר בתוכנית לילדים יוצרים בבית האמנים של החברה העירונית רחובות.

בית האמנים רחובות. על הבידוד

התערוכה בבית האמנים ברחובות נקראת "על הבידוד" והילדים נותנים בה ביטוי להיבטים השונים של חווית הבידוד, בחברה, במשפחה, וכאתגר פיזי, רוחני ונפשי.

בית האמנים רחובות. על הבידוד

העבודות עשויות מעיסות ניר, קרטונים, סלים וציורי שמן. הכניסה חופשי אבל חייבים תיאום מראש בטלפון 08-9472960. התערוכה תינעל ב-4 בספטמבר. 

מוזיאון תל אביב לאמנות. אומרים אהבה יש בעולם

מוזיאון הוא כמובן המקום הטבעי ביותר לתערוכות, וכדי לקרב אליו את הילדים, מקיים מוזיאון תל אביב לאמנות בימים אלה פעילות לכל המשפחה בשעות שהוא סגור למבקרים (10:30-12:30). הפעילות כוללת סיור בתערוכת היצירות שאומנים ישראלים הכינו לחדרי הילדים הפרטיים שלהם ששמה "אומרים אהבה יש בעולם", הדרכה באוספי הקבע, כתב חידה בלשי לכל המשפחה ברחבי המוזיאון, ועוד. מתאים לגילאי 5-12. חייבים הרשמה ותשלום מראש. הכניסה למוזיאון היא חינם לילדים ונוער עד גיל 18. הפעילויות השונות וערכות היצירה וכתב החידה עולות 45-80 שקלים.

מוזיאון תל אביב לאמנות. אומרים אהבה יש בעולם

אסיים בפסטיבל אומנות ישראלית במרכז "פיאנו" בנתניה, שם יפעל מידי יום חמישי בשעות 16:30-20:30, ובאופן קבוע, במהלך חודשי  אוגוסט – ספטמבר, אירוע בהשתתפות כ-25 אמנים מתחומים שונים, שיציגו עבודות זכוכית, עץ, בד וסריגה, בובות עשויות מחומרים טבעיים, צורפות ותכשיטנות, פיסול וציור.

פסטיבל אמנות ישראלית. יוניטי ארט האוס. נתניה

בנוסף יהיו בנתניה סדנאות יצירה, מאיירים וליצנים ועוד. הכניסה חופשית ועמותת Unity Art House – גלריה קהילתית שנוסדה ללא כוונות רווח, אומרת שמטרתה לסייע לאומנים ישראלים לקדם את יצירותיהם.  

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.