פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות, פנאי.

רשתות בתי קפה ובתי מלון משוכנעים, כנראה בצדק, ששווה להשקיע כישרון ודמיון בהמצאת מתכוני קוקטיילים ותערובות של משקאות צוננים, עם או בלי טיפת אלכוהול, עם או בלי קוביות קרח, כאמצעי למשוך אותנו לבלות בהם. כל אמן משקאות, מיקסולוג – משוכנע שההמצאה שלו היא הטעימה ביותר בארץ ואולי בעולם, ואישית, בכל מקום שזכיתי לרוות מההמצאות הללו, במיוחד כשבחוץ לוהט ובפנים יש מזגן, אני נוטה להסכים. אז הנה התפריט הרטוב של ארבעה רשתות בתי קפה ורשת אחת של בתי מלון, לשיפוטכם.

קפה גרג. צילום דן פרץ

ברשת קפה גרג על 140 סניפיה יש שייקים על בסיס מים, חלקב, מיץ תפוזים או יוגורט עם תמהיל פירות כמו אננס ופיסטוק, מיץ תפוזים וספירולינה או עם סוגים שונים של שוקולד, וחלווה, וגם הפתעה של גרניטה (קרח גרוס), בטעם פקאן ועוד.

רשת קפה קפה. צילום בן יוסטר

ברשת "קפה קפה", תפריט המשקאות החדשים של קיץ 2019 זכה לשם "פריז" (קפוא) "FREEZE 2019" והוא כולל "אייס מנגו" בטעם טרופי מתקתק, אייס אמריקנו שהוא קפה קרחוני, ואייס קוקי, שטעמו כעוגיות קרמל. אלה מצטרפים לתפריט הקבוע שבין היתר יש בו לימונענע גרוס, קפה פקאן, שייק פירות, מילקשייק ועוד. כל כוס צוננת מהקולקציה החדשה עולה 19-22 שקלים. ולמרות שעל טעם וריח לא מתווכחים כידוע אישית אהבתי במיוחד את האייס מנגו, מה גם שהמנגו עכשיו בשיא עונתו.

 

רשת קפה ג'ו. צילום דניאל לילה

ברשת "קפה ג'ו" מפתה את החך משקה מילקשייק עם גלידת וניל, שברי מקופלת, וקצפת ואפשר לשדרג אותו עם מנת אספרסו. מחירו 29 שקלים. ויש גם מילקשייק חלווה שכולל טחינה גולמית, סילאן, פקאן מסוכר וקצפת ומחירו 26 שקלים. כל אחד משני אלה יכול להשביע כמעט כמו ארוחת בוקר או ארוחת ערב שלמה. אבל אם אתם מעדיפים משקאות בריאות, יש בקפה קפה משקה סויה הכולל גם אבוקדו, בננה, דבר וזרעי צ'יה, שגם הוא ממלא ומשביע כצפוי ועולה 19 שקלים, יש משקאות ירוקים של חה, פטרוזיליה, נענע, תמר וסילאן על בסיס תפוזים סחוטים ב-16 שקלים, ומאחר שנגמרה עונת התפוזים ואלה שישנם הם כנראה מהקפאה, אני הייתי מדלגת על זה והולכת על משקה שורשים עם סלק, תפוח, גזר, סלרי נענע ולימון ב-16 שקלים. או משקה סלק סחוט טרי קטן ב-15 שקלים. ומה היה לי הכי טעים בקפה ג'ו? חייבת להכות על חטא ולהודות שזה עם הכי הרבה קלוריות כנראה, המילקשייק עם שברי המקופלת..

רשת BBB. צילום רשת  BBB  צילום אפיק גבאי

נעבור לקוקטיילים. ברשת מסעדות BBB יש קוקטייל מלבי על בסיס אוזו בשילוב טעמי אבטיח, כנראה המלצה ישראלית מזרח תיכונית מקורית שראויה לרישום פטנט. המחיר: 29 שקלים. קוקטייל על בסיס ויסקי בשילוב טקילה מכיל טעמי פסיפלורה וניחוח למון גרס ומוגש עם מקל קינמון ועלי רוזמרין ועולה 36 שקלים ואישית, טעמתי רק שלוק אחד כי אני לא מסתדרת עם אלכוהול, קוקטייל בשם פלמינגו שלצד ג'ין וקצת וודקה יש בו טעמי ליצ'י ופרוסות מלפפון ועולה 36 שקלים. אוהבי פירות יער ימצאו גם משקה משלב רום, קמפרי, פירות יער, תותים ויין לבן מבעבע ב-36 שקלים.

תרשים קוקטיילים של מלון הילטון. רשת הילטון חוגגת 100 להיווסדה 

אם כבר הגענו לקוקטיילים, שווה לנסות את אלה שהמוגשים במרפסת הפנוה לים במלון הילטון תל אביב. רשת הילטון מציינת בימים אלה מאה שנה להקמתה, והתפריט שהמציאה המיקסולוגית שחר קרייזלר, כולל 11 שילובים, עם שמות של ערים ומקומות בישראל, המצאה חביבה ומקורית. ובין היתר יש שם קוקטייל בשם כנרת, המכיל תזקיק דובדבנים ועולה 75 שקלים, בהחלט יקר. חיפה זכתה שהקוקטייל על שמה כולל זעתר ועלי ערער (70 שקלים), המשקה הנקרא הרי יהודה מכיל בין היתר צימוקים לציון הכרמים והיקבים הרבים באזור (75 שקלים), בקוקטייל הר חרמון יש ליקר ביצים שמספרים לי כי הוא פופולרי באתרי סקי (39 שקלים), ומה לדעתכם יש בקוקטייל "כרם התימנים"? – כמון שחווייאג' אבל גם אניס (62 שקלים). קוקטייל ים המלח מכיל מי מלח (62 שקלים), ובקוקטייל שוק מחנה יהודה יש המון תבלינים (70 שקלים).

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.