פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות.

 

את המשמעות הרוחנית של "זריזין מקדימין" (מי שאוהב את מצוות החגים, ממהר להתעסק בהן הרבה לפני המועד), החליפה בימינו המשמעות החומרית (מי שאוהב לעשות כסף מחגים, ממהר לייצר דברים הקשורים בהם), וכך ריח סופגניות עולה מהרשתות כשבקושי הספקנו לפרק את הסוכה, ומארזי "אוזני המן" מגיעים למרכולים כשעוד לא גמרנו לאכול את המשמשים והתמרים של ט"ו בשבט. אחד היתרונות של ההזדרזות הזו הוא שאפשר לטעום, להתרשם, להשוות מחירים ולהחליט מה שווה יותר ופחות, הרבה לפני פורים. וגם לגלות את החידושים. וחידושים יש גם השנה, כמו בכל אחד משני העשורים האחרונים, כי השף קונדיטורים משתעממים לאפות רק אוזני המן מסורתיים עם פרג, או כי הם משוכנעים שאת החידושים יצליחו למכור בכמויות גדולות יותר.

אוזני המן . ארקפה בייקרי. צילום יחצ

א. ארקפה בייקרי.

דבר הנסיינית: לאוזני המן במלית קפה אין אסוציאציה פורימית. הם גם לא מתאימים למי שמתנזר מקפאין. אבל כמאפה ליד כוס קפה זה בהחלט טעים. ואילו מלית אוזני המן ללא סוכר, קצת חמצמצה מדי. אלא שזה כנראה המחיר שצריכים לשלם הסוכרתיים.

חידושים לפורים:  אוזני המן עם מלית קרם קפה מוקה. ואוזני מן במילוי תפוחים ללא תוספת סוכר.

עוד ברשת: אוזני המן במילוי פצפוצי שוקולד וקרם פטיסייר, במילוי פרג, ובמילוי אגוזים.

המחיר: 4 שקלים ליחידה. 11 שקלים ל-3 יחידות.

ניתן להשיג:  בכ-35 סניפי ארקפה ברחבי הארץ.

אוזני המן . ביסקוטי. צילום יחצ

ב. ביסקוטי.

חידושים לפורים: מלית פרג והדרים, מלית חלבה, טחינה ופיסטוקים. מלית אגוזים מקורמלים. מלית תמרים, אגוזים ותבלינים.

דבר הנסיינית: שילוב הפרג וההדרים מוצלח. מלית החלבה, הטחינה והפיסטוקים מתכתבת עם טרנד הבריאות, אבל קצת עשיר מדי ונדבק מדי לשיניים. אחרי יחידה אחת בלבד מרגישים "מפוצצים". ואולי טוב שכך. מלית האגוזים המקורמלים מתוקה מדי ומיותרת. הכי טעימים, כצפוי, אוזני המן במילוי שוקולד בלגי מריר

הבצק הפריך עם טעמי חמאה ניכרים, איכותי בכל סוגי אוזני ההמן של הקונדיטוריה הזו.

המחיר: 36 שקלים ל-300 עד 400 גרם. למלית האגוזים המקורמלים המחיר הוא 42 שקלים.

ניתן להשיג: בחנויות "ביסקוטי" או בהזמנה טלפונית בכל הארץ.

צילום בועז לביא

צילום בועז לביא

 

ג. ברמן.

חידוש ים לפורים: אוזני המן בציפוי שוקולד.

עוד בהיצע אוזני המן מחולקים ל-5 סדרות לפי סוג הבצק: פריך, בצק שמרים, בצק פריך ללא סוכר, בצק שמרים ללא סוכר וסדרת המיוחדים. כולם פרווה. המליות האופייניות למאפייה הזו: קרם שוקולד, תמרים, חלבה, פרג. או שילובים של חלבה פלוס פרג, אגוזים פלוס תמרים. אוזני המן ללא סוכר הם במילוי קרם אגוזים או פרג.

דבר הנסיינית: הטעם של מרבית המליות סביר, אבל השילוב של חלבה ופרג לא מלהיב בלשון המעטה. אוזני המן ללא סוכר מאכזבים  למדי. הכי טעימים: אוזני המן בציפוי שוקולד.

ניתן להשיג: בחנויות של ברמן וברשתות השיווק.

מחיר: 69.90 שקלים לקילוגרם.

 צילום אסף לוי

צילום אסף לוי

 

ד.  קפה גרג וקפה ביגה.

חידוש לפורים: ברשת גרג, אוזני המן במילוי פרג ושוקולד בניחוח הדרים שמשיגים באמצעות גרידת קליפת תפוז בבצק החמאה וגם במלית הפרג. ברשת ביגה, שבבעלות קפה גרג, אוזני במן במלית שוקולד בלגי וקינמון.

דבר הנסיינית: אוזני המן של גרג פריכים וטעימים ולמלית טעם מסורתי עם מגע מקורי הודות לקליפת התפוז. ברשת ביגה, הקינמון מעניק לשוקולד טעם מוזר. אולי חדשני מדי. לחובבי קינמון מובהקים.

מחיר: 3 שקלים ליחידה ברשת גרג. 33 שקלים למארז של 320 גרם ברשת ביגה.

ניתן להשיג: בסניפי הרשתות.

 

ה. מתוקה רומסרוויס".

צילום: בני גם זו לטובה

צילום: בני גם זו לטובה

 

 

החידושים לפורים: א. שיטת חצי חצי – כל אוזן המן ממולאת ב-2 מילויים (חצי פטל וחצי פיסטוק. חצי תפוז ג'ינג'ר וחצי תפוז. חצי בננה וחצי אגוזי פקאן. חצי פרג חצי קקאו). הבצק צבוע בצבעים שונים. למשל

בצק ירקרק עשוי מתה יפני, בצק חום מקינמון או קקאו, או שקדים. בצק צהוב מכורכום, וכו' וליין טבעוני מבצק פריך עשוי עם חמאת קוקוס.

עוד בהיצע: אוזני המן עם תחליפי סוכר. אוזני המן במילוי ממרח שוקולד השחר עם סוכריות עדשים צבעוניות. אוזני המן במלית חלבה וקפה מנוקדים בסגול.

דבר הנסיינית: הרצון לחדשנות קצת מוגזם. הצבעוניות של הבצקים אכן פורימית וקרנבלית, אבל לא כל מליות החצי חצי, מוצלחת. למשל, השילוב של בננה ואגוזים מזכיר רסק פירות לתינוקות. הכי מוצלח הוא השילוב בין תפוז וג'ינג'ר.

מחיר: 35 שקלים ל-240 עד 270 גרם.

ניתן להשיג: קייטרינג "מתוקה "ROOMSERVICE- 1-700-723-723 משלוחים ברחבי הארץ. חנות הקייטרינג האינטרנטית: http://www.metuka.co.il/Dev2Go.web?Anchor=idune&rnd=1

אוזני המן  רולדין

ו. רולדין.

חידושים לפורים: אוזני המן מצופים בשכבה קשיחה- פריכה של שוקולד ואבקת זהב, במהדורה מוגבלת. מלית של תפוחים ופירורי בצק (שטרוזיל) בסגנון פשטידת תפוחים. מלית אגוזי מלך וקינמון. מלית שוקולד בלגי וקרם קוקוס. אוזני המן ללא תוספת סוכר וללא קמח. מלית תמרים ואגוזים עם תבליני מסאלה.

דבר הנסיינית: המהדורה עם אבקת הזהב מדהימה וטעימה במיוחד, אבל גם יקרה מאוד: 12 יחידות עולות 45 שקלים. המלית עם תבליני מסאלה מעניינת אבל קצת מוגזמת בתיבול.

המחיר: כ-10 שקלים ל-100 גרם.

ניתן להשיג: בסניפי הרשת.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.