פורסם by & קטגוריה טיפוח, קוסמטיקה.

אם העולם חוגג את "יום האישה הבינלאומי", למה לא זכאים גם גברים ליום משלהם? אז עכשיו יש: ה-19 בנובמבר 2019 הוא "יום הגבר הבינלאומי" וזה הזמן להדגיש שגם חברות הקוסמטיקה גילו את פלח השוק שעד כה הקדישו לו בעיקר שמפו נגד קשקשים, אפטרשייב ודיאודורנט והיום מציעים לו תכשירים לטיפוח הזקן ועוד הפנים.

קיל'ס. תכשיר לטיפוח הזקן

זה לא בגלל המגזר החרדי או להבדיל המוסלמים הקנאים, המגדלים זקן, אלא הודות לשובו של הזקן כטרנד מקובל בעדת ההיפסטרים בכל ארצות המערב. מה שהיה מקובל באירופה במאה ה-19 (זוכרים את הרצל וזקנו המפואר?) – זכה לתחייה אופנתית בימינו. אבל לפני שאתמקד בקוסמטיקה לגברים, הנה משהו על הלבוש הגברי. בעיקר זה המיועד לחתנים ובני לוויתם. גם גברים ישראלים הסולדים מעניבות וחליפות, נכנעים לעתים קרובות לתכתיבים של ההורים ולובשים ז'קט מתחת לחופה.

רשת חנויות O&H השיקה קולקציית גברים לסתיו הנחלקת לשתי קבוצות:
לילות אל. אי. בשחור, אפור ולבן, עם חולצות טי. מכותנה ולייקרה מכוסות בהדפס של ניטים, חולצות כותנה עם סרטי ספורט בשרוול, חולצות לבנות בשלוש גזרות מובילות של קלאסי, צמוד וסטרץ, חולצות אפורות ושחורות, סריגים דקיקים בפסים או בחוטי מלאנז', מכנסי כותנה עם או בלי לייקרה, ז'קט כותנה שחור או חום דמוי עור קל מקושט רוכסנים. וגם מכנסי גינס שחורים או אפורים משופשפים.

 H&O צילום ליאור קסון
הקבוצה השנייה נקראת מדבר קליפורניה, עם בגדים בצהוב גמלים ובז', אפור מאובק, וירוק, מכנסי כותנה בגזרת צ'ינו, מכנסי ג'ינס משופשף עם קרעים עדינים, חולצות טי. שחורות עם כיתובי זהב, סריגים דקים בצבעי שמנת וז'קט כותנה בצבע אדמה.

 

גם רשת טימברלנד השיקה כבר קולקציית גברים לסתיו חורף 2019, והייחוד שלה הוא שילוב של נוחות ומודעות "ירוקה". בין היתר משתמשים בטימברלנד בפלסטיק ובקבוקים ממוחזרים והפסיקו להשתמש בפלומות אווז במעילים החמים והמרופדים. ממלאים אותם באלטרנטיבות מחומרים שאינם מהטבע. חלק גדול מהמעילים כולל פנימית הניתנת להסרה ולבישה בנפרד. לסווטשירט יש רוכסן מלא. הסריגים הם מבדים חדשים ורכים בטכנולוגיה המשלבת צמר עם סיבים אחרים. לחולצות הטריקו יש שרוולים ארוכים, צווארון וכפתורים. קשת הצבעים כוללת ירוק ואדום, גוון של יין וכחול וגם תכלת. לאלה נוספים תיקים, חגורות, כובעי וארנקים בסגנון תואם. ניתן להשיג ברשתות טימברלנד, אמפוריום וברנדז.

טימברלנד

מותג אופנת הגברים השלישי שבדקתי, Patron, בבעלות הישראלים צדוק דר ודרור אחרק העוסקים בתחום אופנת הגברים כ-35 שנים, פתח בימים אלה חנות דגל ראשונה באזור התעשייה פולג בנתניה. המותג כולל בעיקר גזרות הצמודות לגוף מבדים טבעיים: צמר, פשתן ולייקרה, או כותנה משולבת לייקרה. לחלק מחליפות השלושה חלקים המהודרות לאנשי עסקים, חתנים ובר מצווה, יש פסי קטיפה לקישוט הדש, וליבת הקולקציה הזו הם הצבעים: חליפות גברים בצהוב, ירוק זית, תכלת, ורוד, ירוק בקבוק וסגול חציל ועליהן הדפסים של משבצות, פסים או נקודות.

  PATRON צילום איתן טל

למעדיפים צבעים שמרניים יש לפטרון גם חליפות באפור, כחול ושחור. בנוסף יש שם קולקציות של הוגו בוס וארמני, נעלי עור ואביזרים משלימים.

PATRON צילום איתן טל

הזכרתי את הקוסמטיקה הגברית. אסף נורי – מנהל רשת החנויות של מותג הטיפוח הניו יורקי קיל'ס אומר שבניגוד לתקופות בהן טיפוח היה מילה גסה בקרב המין הגברי, שהעדיף לטפח את תדמית המאצ'ו, זה שמתקלח ומתגלח רק כי צריך, בשנים האחרונות רואים כבר מגמה שונה. זה התחיל במוצרי חפיפה, התחזק עם טרנד הזקנים ולאט לאט "מספח" מוצרים לעור הפנים. קצף הגילוח הפך לקרם, האפטר שייב הפך לתחליב ונפטר מהאלכוהול שהתחלף באלוורה ונענע. ועכשיו תעשיית הקוסמטיקה מייצרת תכשירים לעור הפנים הגברי שונים מזה של האישה – כי עור הגבר עבה יותר, תהליכי ההזדקנות מופיעים בו מאוחר יותר אך כשהם מתחילים הם קורים בצורה מהירה יותר. הריחות המאפיינים את תכשירי הגברים הם נענע, אקליפטוס וקפה. ועמדת הטיפוח שקיל'ס יעמיד ליום אחד (ב- 19.11.2019 כאמור יום הגבר הבינלאומי) בדיזינגוף סנטר בתל אביב, יהיו בין היתר שמן ההזנה לזקן ולעור הפנים, קרם אנטי אייג'ינג ועוד. באותו יום, בקנייה מעל 200 שקלים יינתן מארז של 2 מוצרי גברים במתנה בכל סניפי הרשת.

לוריאל פריז. תכשירים לטיפוח הזקן והעור

על מדפי קוסמטיקת הגברים בחנויות מסוימות יש כבר גם סרום ופילינג וקרם גוף, נתונים באריזות בצבעים הנחשבים "גבריים" כמו חום כהה, שחור וכחול כהה.
גם חברת לוריאל פריז מדווחת כי בשנים האחרונות גברים השתכנעו לטפל בעור הפנים. ואחרי שנמצא כי כל גבר שני בישראל משתמש בקרם לחות לפנים (כשהוא נעזר לרוב במדף הקוסמטיקה של רעייתו), וכמעט כל שלישי מגדל זקן, השיקה לוריאל פריז לראשונה בישראל מותג בשם EXPERT L'ORÉAL MEN הכולל בין היתר קרם לחות, ג'ל ניקוי, מוצרי גילוח, ודאודורנטים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.