פורסם by & קטגוריה ילדים.

בוגר גן החובה שלכם עומד בעוד כחודש לעלות לכיתה אלף. ההתרגשות גדולה. ההכנות חגיגיות. תיק ראשון. יומן ראשון. תלבושת אחידה ראשונה. החששות ישנים: האם יהיה מסוגל לשבת שיעור שלם בכיתה, האם יצליח להתמודד עם הווי החצר בהפסקות, ועם שיעורי הבית, ועם החבר או החברה לספסל הלימודים. ארבע השאלות והתשובות שניסחה היועצת החינוכית גלי אורן, יוכלו לסייע וגם לזהות בעיות אפשריות מראש:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

א. התחום המוטורי: שאלו את עצמכם האם הילד מצליח לבצע פעילויות גופניות, לרוץ, לקפוץ ולשבת בצורה נכונה? האם הוא מצליח לגזור, להדביק ולהחזיק את העיפרון בצורה נכונה? אם הוא מתחמק מלבצע פעולות כאלו, זה יכול להעיד על בעיה שצריך לטפל בה כבר בתקופת החופשה.

ב. התחום השכלי: בשיחה עם הילד, האם נראה שהוא מבין משפטים מורכבים? האם הוא מזהה אותיות ומספרים, מצליח לספור ומכיר את הצליל של האות? האם הוא יודע למיין עצמים על פי תכונה, מבחין ביוצאי דופן ומצליח לחרוז חרוזים?

ג. התחום החברתי: האם ילדכם יכול לשחק עם כמה חברים ביחד? כיצד הוא מתמודד במצבי תסכול, למשל כאשר הוא מפסיד במשחק או כשהוא לא קובע את החוקים? האם הוא יודע לחלוק בצעצועים וממתקים והאם הוא מצליח לקבל סמכות של מבוגר.

ד. התחום הרגשי: האם הילד מצליח לדחות סיפוקים? האם הוא מצליח להביא את עצמו לבקש ולקבל עזרה.

גלי אורן מציעה לראות בחופשת הקיץ הזדמנות להתמודד עם התחומים הללו ולהתכונן כראוי. לדבריה, כיתה אלף היא שלב קריטי בתהליך הגדילה וההתפתחות. הדרך שבה יתאקלם הילד בבית הספר מבחינה לימודית וחברתית יכולה לעצב את התפיסה שלו לגבי עצמו ולקבוע את מעמדו החברתי בכל תקופת הלימודים. חלק מהילדים לא מספרים על החששות, הלחץ הנפשי והכישלונות שלהם להוריהם ולכן חשוב שההורים יהיו מודעים לאפשרויות כאלה. סיוע נוסף ניתן למצוא ב-"מרגישים את כיתה א' באוויר", חוברת פעילות שכתבה אורן מניסיונה כיועצת חינוכית בבית ספר יסודי ומנחת קבוצות הורים החוברת אינטראקטיבית, וניתן לסרוק את הברקודים המופיעים בה ולצפות בסרטוני הסבר קצרים שלה או באמצעות עמוד הפייסבוק: www.facebook.com/galiorenmaagali

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.