פורסם by & קטגוריה בית, בריאות, חידושים ופטנטים לבית.

למרות שאין קשר ידוע בין מגפת הקורונה למצבו האקולוגי של כדור הארץ, גם אקולוגיה היא נושא רלוונטי וחשוב, שמצדיק התייחסות וגורם לבעלי מודעות  לעודד מוצרים ידידותיים לסביבה. ארבעה כאלה הובאו לידיעתי בשבועות האחרונים.

פוליז. צילום שי אפשטיין

המותג הישראלי פוליז (Pulliez) השיק באחרונה גרביים אקולוגיות רב פעמיות במידה אחת ובצבע אחד לשני המינים במידה 24-35 לילדים ובמידה 36-47 למבוגרים. ניתן לכבס אותן במכונת הכביסה ללא הגבלה. הן נמכרות במארז הכולל  28 זוגות בצורה נשלפת והעובדה שצבען שחור או לבן ובגודל זהה, חוסכת את החיפוש המוכר של בת זוג של גרב שאבדה בכביסה. את הפטנט הזה המציאו בארץ בשיתוף פעולה עם חברת REPREVE® הבינלאומית ההופכת בקבוקי פלסטיק משומשים לסיבי בד רכים ושניתן לסרוג מהם גרביים. גם קופסת המארז עשויה מנייר ממוחזר. מחיר מארז עם 28 זוגות למבוגרים עולה כ-80 שקלים ולילדים כ-70 שקלים. ניתן להשיג און-ליין: https://pulliez.com/he/

פולירון

גם מצעים אקולוגיים על טהרת הכותנה הסרוקה בצבעים נטולי כימיקלים, משווקים בארץ על ידי רשת פולירון מקיבוץ זיקים. מתאימים במיוחד לבעלי עור רגיש ולתינוקות. הם מיוצרים באריגת שתי וערב המקנה למצעים גמישות וללא צורך בגיהוץ. ניתן להשיגם בצבעים לבן, אפור, שחור וקרם. סט זוגי מלא של סדין, ציפה ושתי ציפיות עולה 550 שקלים. לעוד פרטים: http://www.polyron.co.il/

טמבור

 אני מכירה משפחות בבידוד מעסיקות את עצמן בין היתר בטיפוח הבית. למשל סיוד חדר או קיר מרכזי בסלון. טמבור מציעה בימים אלה לשם כך צבע אקולוגי מסדרת eco2 הסופח את הפחמן הדו-חמצני שבאוויר. החברה מדווחת שהוא מיוצר מחומרים טבעיים, אנטיבקטריאלי ואנטי-אלרגני. בעצם הוא חשוב גם בימים נטולי סגר או בידוד כי מרביתנו מבלים כ-90% מהזמן בחללים סגורים: בבית, בעבודה ובלימודים. צבע המנטרל עובש, טחב, בקטריות ומזהמים נוספים משפר תמיד את האוויר שאנחנו נושמים. חשוב במיוחד לחדרי תינוקות, לסובלים מאסתמה, שיעול, בעיות עור ואלרגיות. סוד הפטנט הוא פיתוח חומר הנקרא גרפן, בעל חוזק וגמישות, ועמידות לאורך זמן, המאפשר צביעה ללא תרכובות נדיפות, חומרים משמרים או מיקרו פלסטיק. לדברי טמבור זה המוצר היחיד בישראל המשמיד כ-100% מהחיידקים בחלל החדר ואף קיבל את תו איכות למוצר אנטי אלרגני. בטמבור מדגישים שגם אריזת הצבע ניתנת למחזור.

קוקי. צילום אסף לוי

ואם ניכנס מחדרי המגורים לעבודה במטבח שגם בו אנחנו מבלים בימים אלה יותר מאשר בזמן רגיל, המותג קוקי, המשווק בימים אלה חמישה חידושים: רדיד אלומיניום עם נייר אפייה, נייר אפייה עגול, כיסויי ניילון עם גומי לקערות ותבניות אלומיניום עם נייר אפייה, יכול לדעתי להתפאר במיוחד בנייר האפייה האקולוגי, הסוגר את החמישייה הזו, העשוי מחומרים טבעיים, לא נשרף ולא נדבק. אריזה עם 40 יחידות עולה כ-11 שקלים. ניתן להשיג ברשתות השיווק ובאתר של חברת שסטוביץ.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.