פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות.

איש העסקים גיא פרוביזור, האבא של מהפכת המזון האורגני ומייסד רשת "עדן טבע מרקט", פתח באחרונה בצנטרום של הפיילה של תל אביב (אבן גבירול כמעט פינת קפלן), את "בורגר פקטורי אקספרס", ראשון ברשת כשרה חדשה. עוד דגלון על מפת כיבושי הכשרות בעיר הגדולה ובארץ הקטנה שלנו.

אבל לא רק המיקום והכשרות מבטיחים לבורגרייה החדשה יכולת הישרדות. יש לה כישורים נוספים. למשל, את קציצות ההמבורגר וגם הפרוסות הדקיקות של האנטריקוט בלחמנייה, למי שמעדיף את הבקר שלו לא טחון, מכינים שם מבשר של בעלי חיים ארגנטינאים שאכלו רק תירס ולא את התערובות הנחותות המקובלות. וזה בהחלט מורגש מהביס הראשון. גם המגוון הרחב בתפריט (למעלה מ-10 סוגים של המבורגרים), מצדיק ביקורים חוזרים. ואסור לוותר על חלת הבצל שמנהל הסניף, השף ערן צור מפליא לעשות.

אחת האופציות הבריאות: תפוח אדמה אפוי ושעועית ירוקה

אחת האופציות הבריאות: תפוח אדמה אפוי ושעועית ירוקה

אם לסמוך על עדויות שותפי לשולחן – אסור גם לוותר על מנת הכנפיים הפריכות. ועכשיו הפתעה: נגיד נכנסתם למקום בחבורה גדולה שבה יש גם אחד טבעוני ואחד רגיש לגלוטן. הבעלים חשבו על כך, והם מציעים המבורגר טבעוני, ולחמנייה ללא גלוטן. כך שלא חייבים להפריד כוחות.

בעלי תיאבון ענק יכולים להזמין אנטריקוט של 320 גרם, בינוניים ילכו על 220 גרם וכמעט שבעים יתענגו על 160 גרם. אבל בכל שלוש האופציות, כדאי לנסות את התוספות: ביצת עין, פטריות, בצל מקורמל, צ'דר טבעוני ואננס. בריאותנים יכולים להחליף את הצ'יפס ותועפות השמן, בתפוח אדמה אפוי ושעועית ירוקה. ואת קציצת הבקר בחזה עוף.

טרנד חביב שחזר למקומותינו וקיים גם ב"בורגר פקטורי אקספרס" הוא בר גזוז. יש 9 סוגים, כולל סיגליות, מוחיטו, קוקוס ומלון.

עיצוב בסגנון ניו-יורק

עיצוב בסגנון ניו-יורק

משהו על התפאורה ועל השם. באופנת השמות באנגלית-אמריקנית הפושה בארץ כבר שני דורות, עייפתי מללחום. למרות שאני נעלבת תמיד מחדש בשם העברית ואוהביה. אבל העובדה שמדובר במה שבתרגום פירושו: בית חרושת מהיר להמבורגרים, יכולה להרים גבה או שתיים. אלא שגם זה בהשראת ניו-יורק, שם "סגנון בתי החרושת" משפיע על העיצוב של מוזיאונים, מסעדות וגלריות. גם ה"בורגר פקטורי אקספרס" מעוצב כמו בתי אוכל ניו יורקים, לדברי מי שביקר שם וראה.

ועכשיו לתכל'ס: כמה זה עולה. אז ההמבורגר הגדול פלוס סלט ושתייה – 59 שקלים. המבורגר 150 גרם פלוס חזה עוף בגריל, כנפיים, סלט ושתייה – 39 שקלים. ברשימת העסקיות הגדולות יש מגוון אופציות כשהמלאה שבהן היא ההמבורגר הגדול (320 גרם כאמור), פלוס צ'יפס בלגי, חלת בצל או סלט ושתייה, ב-69 שקלים.

ליד ההמבורגר, כוס גזוז וחלת בצל

ליד ההמבורגר, כוס גזוז וחלת בצל

לסניף הראשון הזה מתעתד פרוביזור להוסיף בשנתיים הקרובות עוד 4 סניפים בתל אביב בבעלותו, ולאחר מכן בפריסה ארצית בזכיינות. כולם כשרים. שהכשרות כובשת משלטים חדשים במסעדות המקומית, כבר אמרתי? אוסיף רק שהמקום פתוח מהצהריים ועד השעות הקטנות של הלילה ובמוצ"ש החל בשעה 20:00.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.