פורסם by & קטגוריה בית, חידושים ופטנטים לבית, עיצוב, ריהוט.

VOX

בהתרוצצות בין שני הסגנונות הבולטים ביותר בעיצוב פנים הבית בימינו, אחד המדגיש פולקלור, אוריינטליזם, אקלקטיות, נוסטלגיה, הרבה צבעים, חומרי גלם טבעיים כמו עץ מלא ופשתן, ועבודת יד (געגועים לבית הסבתא בארצות המזרח אולי) והשני המדגיש גיאומטריה מאופקת, סולם צבעים שקט, ורטרו (געגועים לבית סבתא במזרח אירופה אולי), חומרי גלם סינטטיים ויצירה ממוחשבת – יצא לי בשבועות האחרונים להיתקל באופציה השנייה.

VOX בן ציון גליס 18 פתח תקווה

דוגמה מובהקת לכך מהווה חנות היבואן החדשה של המותג הפולני הבינלאומי VOX באזור צומת סגולה בפתח תקווה. מייד בכניסתי ראיתי מסך טלוויזיה גדול, שבהמשך התברר שניתן להעלות עליו תוכנת עיצוב דיגיטלית בשם VOXBOX  המראה כל רהיט שתרצו לקנות, ומאפשרת לבקש שייעצבו אותו לפי טעמכם האישי. על המסך ניתן לראות בסימולציית תלת ממד גם איך ייראה החדר הפרטי שלכם עם הרהיטים שתקנו ותעמידו בו. מהפכה חדשנית בהרגלי עיצוב הפנים הנותנת תחושה של "עשה זאת בעצמך", לצד צוות מעצבי החברה המסייע בייעוץ.

VOX. חיפויי קיר מרהיבים

לאחר מכן הבחנתי בקווים הגיאומטריים של הריהוט, בריפודים בלבן ושחור, בטפט שכולו עלווה ירוקה, בתמונות העדינות עם מוטיבים של ענפים ועלים, ובתפזורת  הכריות עם הדפסים קומיים של חיות מחמד ממושקפות. על אחד הקירות יש מקבץ דוגמאות של כל חומרי הציפוי (מלמין באיכות גבוהה), רגלי הרהיטים (עץ מלא), וסולם הצבעים (כאמור מאופק ורגוע – ירקרק וורדרד), והידיות, שבוחרים ומזמינים לרהיט. כך לא מוכרחים לקבל את הרהיטים כנתון מוגמר, אלא להרכיב אותם באופן אישי במחירים סבירים.

VOX פטנט ייחודי: מיטת תינוק הופכת למיטת מעבר

פינה שכבשה את תשומת לבי במיוחד בחנות שייכת לחדרי תינוקות.  VOX  מציעה מיטות תינוק שניתן להחליף את דפנותיהן, להגביה את הבסיס, ולהפוך למיטת מעבר. וכך אותו רהיט יכול להתאים מגיל הלידה עד כיתה א'. לחברה יש 13 קולקציות של מיטות שונות וגם פריטים נלווים כמו פינת החתלה ומעליה כיסי בד מקסימים לחיתולים, מגבונים ושמיכות. מגיני ראש, סדינים, כריות ומזרנים.

בין פתרונות העיצוב של החברה הזו יש גם אביזרי טקסטיל כולל מפות, וכריות נוי, מדפים ומראות לתלייה על הקיר, שעונים דמויי רובוטים,  וחיפויי קיר סינטטיים מפולימר חזק. אבל אישית הכי התפעלתי מאופציית העיצוב הווירטואלי המאפשרת לכל אחד מאיתנו להיות הסטייליסט ומעצב הפנים של דירתו.

VOX. עיצוב מינימליסטי ישר קווים עם תבלין של הומור בכריות

הבחירה בעיצוב גאומטרי מאופק  ובריהוט המאפשר יצירתיות, היא אפשרות קיימת בחברות ורשתות נוספות בארץ. כך למשל ברשת ZAGA לפינות אוכל יש שידה מלבנית, קונסולה קטנה, שאפשר להפוך לשולחן אוכל באורך של 3 מטרים (!), פטנט מתוחכם, וכך כשצריך, אפשר לארח עד 12 סועדים. כל ההרחבה מאוחסנת בתוך הקונסולה.

ZAGA. הקונסולה הופכת לשולחן באורך 3 מטרים. צילום סטודיו גולן

הדוגמה השלישית מוצגת בסטודיו PRAT LIVING, ברחוב החשמל בתל אביב. מעצבים ספרדיים, במיוחד מאזור ולנסיה וסן סבסטיאן, שהולכים על מראה מינימליסטי נקי קווים בכיסאות ברמת גימור גבוהה ובמחיר תואם.

PRAT LIVING

בעלת הסטודיו, כרמית רדליך, המתמחה ומעדיפה את העיצוב הסקנדינבי, הוסיפה את ספרד לקולקציה שלה, גם הודות לעיצוב המודרניסטי של כיסאות הבר בצורות אובליות ועגולות נטולות משענת גב, כי כשנשענים קדימה אין צורך בתמיכה מאחור, הודות לחומרי הגלם הטבעיים כמו עץ אלון ועץ אגוז, וברזל, והצבעים החמים.

לצד העיצובים היקרים והמיוחדים של prat living יש גם גרסה סינטטית צבעונית, במחירים נגישים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.