פורסם by & קטגוריה בריאות, מזון ומסעדות.

נכון שעדיין לא יורד ממש גשם, אבל לשתות תה בערבים ובלילות הקרים כבר בהחלט מתאים. במיוחד תה ירוק שנחשב לאנטי מחמצן התורם לבריאות. וכאשר מגיעים אורחים אפשר להפוך את שתיית התה לטקס שלם כמו שנוהגים במזרח הרחוק, בסין, ביפן שיש בה בתי תה מסורתיים עם גיישות, באוהלי הבדואים, ולהבדיל בטרקלינים של לונדון ("התה של שעת חמש", המוגש בשעה ארבע דווקא).לא במקרה הסופר שכתב על מסיבת התה ההזויה ביותר בעולם (מסיבת התה של הכובען המטורף ב"עליסה בארץ הפלאות"), היה בריטי. אם האורחים שלכם ותיקים ואוהבי קולנוע, תוכלו להזכיר להם את הסרט "בית התה של ירח אוגוסט", למרות שעכשיו נובמבר, ואת משחקו הבלתי נשכח של מרלון ברנדו בסרט הזה.

כלי תה של נובל קולקשן. צילום עדי קראוס

כלי תה של נובל קולקשן. צילום עדי קראוס

מעוניינים בטקס תה? – כלים מתאימים למטרה הזו יש למותג Novel collection בסט הכולל קומקום זכוכית ו-6 כוסות בעיצוב "עתיק". הכוסות מוארכות ועם ידית אחיזה ובתחתית הקומקום ממוקמות שלוש רגליים. סט שלם עולה בחנויות כלי בית 432 שקלים, ומארז של 6 כוסות ללא הקומקום, עולה 202 שקלים.

מערכת דרגון להגשת תה נוסח סין כולל שולחן כפול. צ'יינה באי

מערכת דרגון להגשת תה נוסח סין כולל שולחן כפול. צ'יינה באי

גם הסינים הפכו מזה דורות את שתיית התה לטקס עתיר כלים מיוחדים. הסט שלהם (נקרא דרגון), כולל מלקחיים לאחיזת הכוס, "מחט"- כלי שקצהו האחד חד והשני נח לאחיזה ותפקידו לנקות זרבובית של קנקן תה מעלים שנשארו בפנים. כף תה עם ידית אחיזה ומשפך. באתר צ'יינה באי מחירו 20 שקלים.

קנקן תה סיני בסגנון קונג פו. צ'יינה באי

קנקן תה סיני בסגנון קונג פו. צ'יינה באי

לסינים יש גם שולחן תה מסורתי שהוא משטח עץ עם תחתית כפולה לתוכה שופכים את שאריות התה וכוסות קטנות של 40 מ"ל או 30 מ"ל. הכוסות עשויות חרס או זכוכית מצוידות במסננת למי שרוצה לסנן את המשקה המוגש לו. יש להם גם כלי חליטה מסורתי הנקרא גאיוון. מחזיקי כוסות. פסלונים לעיטור שולחן התה שכל אחד מהם מייצג אגדה מסורתית וצנצנת מיוחדת לאחסון עלי תה. ערכה כזו עולה בצ'יינה ביי 191 שקלים. האתר מציע גם קנקן זכוכית מודרני כפול שבתחתיתו רשת סינון. ברגע שתה מוכן לוחצים על כפתור והתה הנקי והמסונן יורד למיכל התחתון. מחירו 42 שקלים.

משחק מסיבת התה של נסיכת דיסני סופיה. חברת משחקי יצירה

משחק מסיבת התה של נסיכת דיסני סופיה. חברת משחקי יצירה

אפילו פעוטות יכולות לערוך מסיבת תה כמו של הגדולים עם הקופסה החדשה "מסיבת התה בארץ הפלאות" של קבוצת משחקי יצירה-אורדע. יש בתוכה מרכיבים להכנת "קינוחים" מאוריגמי צבעוני, קנקן תה, ספלים, צלחות וצלוחיות, דפים צבעוניים להכנת דגמי אוריגמי, פרטים על תרבות מסיבת התה האנגלית ועוד. כ-80 שקלים.

שני טעמים חדשים של ויסוצקי. תה ירוק עם קינמון ודבש ותה ירוק עם לימונית ויסמין

טעמים חדשים של ויסוצקי. תה ירוק עם קינמון ודבש ותה ירוק עם לימונית ויסמין

ומה עם הדבר כשלעצמו, כלומר עם התה? ההמלצה כידוע היא לשתות תה ירוק, הנחשב בין היתר לאנטי- מחמצן. ויסוצקי השיקה באחרונה בסדרת התה הירוק תה לימונית ויסמין ותה קינמון ודבש. קופסה של 25 תיונים שכל אחד מהם ארוז במעטפה אטומה עולה כ-15 עד כ-27.70 שקלים (המחיר הסופי נקבע ע"י הקמעונאי).

חליטות תה ירוק של "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית. צילום אלוניס

חליטות תה ירוק של "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית. צילום אלוניס

גם "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית מציעה עכשיו חליטות תה ירוק עם שילובים חדשים, כמו יסמין, ליצי, פקעות ורדים, פירות יער, אפרסק, פפאיה וכמובן מנטה

(16 שקלים ל-100 גרם עלים). לפרטים נוספים על החברה: http://www.derech-hatavlinim.co.il/.

חליטת מנטה בטעם לימון. פומפדור. צילום אפרת אשל

חליטת מנטה בטעם לימון. פומפדור. צילום אפרת אשל

החידוש בהיצע חליטות התה של המותג האירופאי פומפדור, הוא מנטה בטעם לימון. זו חליטה שאינה מכילה קפאין ואידיאלית להכנת תה חם, קר או לילדים.   אגב, סדרת התה הירוק של פומפדור כולל תה ירוק נענע, תה ירוק לימונית ולואיזה, תה ירוק לימונית תות, תה ירוק קמומיל ומנטה (היחיד בישראל ללא קפאין) ותה ירוק תפוז ג'ינג'ר. קופסה של 20 שקיקים עולה כ-13 עד כ-15 שקלים.

עלי תה ירוק. "חוות דרך התבלינים". צילום אלוניס

עלי תה ירוק. "חוות דרך התבלינים". צילום אלוניס

כתוספת תיבול לשתיית התה, אספר (לפי מידע שקיבלתי מאנשי פומפדור), שיש בעולם כ-15,000 מטעי תה מובילים. שקיימים טועמי תה (כשם שיש טועמי יין או שמן), שתפקידם לדגום כל יום 500 חליטות של תה ירוק מאזורי גידול שונים. עלי התה הירוק, בדיוק כמו עלי התה השחור, נקטפים מעץ התה וההבדל ביניהם נקבע לפי זמן הקטיף ותהליך הייבוש. כדי להגיע לתה ירוק, נערך רק ייבוש חלקי. לאחר הייבוש העלים עוברים לתופים גדולים, לערבול עדין ובתהליך אוטומטי, כמויות מדודות נארזות בשקית כפולה שבה מחולקת מנת התה לשניים. השקית נאטמת ומוצמד לה שרוך קשור לתגית (לא מאלומיניום). כל שקית נעטפת במעטפת, עוברת לקופסה, ומנוילנת. להשגת תה מושלם צריך למזוג על שקית מים רותחים ולהמתין 3 דקות. לקינוח

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.