פורסם by & קטגוריה אביזרים ותכשיטים, אופנה.

 

קשה להבין איך זה שעדות "תנו לחיות לחיות", הצמחונים והטבעונים לא מקיימים משמרות מחאה בפתח הגלריה של משכן מאירוב בחולון, שם נפתחה תערוכה חדשה של קבוצת "מיקינמור", MIKANMOR, בשם "ספורט אלגנט", אבל העובדה היא שעד ה-3 בינואר 2015 ניתן לראות שם עיצובים מקוריים של אביזרים ותכשיטים מעור אמתי, לא חיקוי עור.

קולאר מפיסות עור ארוכות וצמידים עם גדילי עור. בתערוכת מקינמור, גלריית מאירוב חולון. צילום: גורן לובוצ'יץ

קולר וצמידים עם גדילי עור. בתערוכת מקינמור, גלריית מאירוב חולון. צילום: גורן לובוצ'יץ

תמיהה נוספת היא הקשר שבין ספורט ועיצוב אופנה אמנותית. מסבירות מורן אג'י וענת אופיר, היוזמות והאוצרות: אופנת הספורט נחשבת לאחד הסגנונות שהשפיעו רבות על תעשיית הביגוד במהלך המאה העשרים. בגדי הספורט הראשונים היו שייכים למעמד הגבוה, אבל עם התרחבות מעמד הביניים הפכה הפעילות ספורטיבית לתופעה רווחת, ובגדי הספורט טשטשו את הבדלי המעמדות. הם גם טשטשו את הבדלי הסגנונות, והפכו כמעט למדים אחידים, כפי שרואים בכל רחוב ושכונה שם מסתובבות הבריות בטייצים, סווצ'רים, סניקרס, פוטרים וקפושונים. אלא שמטוטלת הטעם נוטה עם השנים לכיוון המנוגד של הצורך בהתבלטות אישית. כך נולדה מגמה של בגדי ספורט שלא נראים כמו אלה של הייצור ההמוני. אט אט נוספו להם אלמנטים אישיים, חומרים מעולמות אחרים שאינם טריקו ופוטר (מכאן הבחירה בעור המוצגת בתערוכה), ושימוש בטכנולוגיות חדישות. התוצאה היא שכיום צעידת ספורט על חוף הים או במסלולי ההליכה בפארקים, בערים ובחדרי הכושר – הפכה למסלול תצוגה אופנתית.

תיק ענק מעור אדום בתערוכת מקינמור, גלריית מאירוב חולון. צילום: גורן לובוצ'יץ'

תיק ענק מעור אדום בתערוכת מקינמור, גלריית מאירוב חולון. צילום: גורן לובוצ'יץ'

 

ב"ספורט אלגנט", מעמידים לכן מעצבים ישראלים שונים בסימן שאלה את הפונקציונליות של בגדי הספורט העכשוויים. הפריטים שהם מייצרים משקפים את השראת אפריקה ואסיה בצורות, מרקמים, וטכניקות שבטיות. האג'נדה היא סינרגיה בין המודרני למסורתי, בין עיצוב לחומרים, בין הצלליות הטבעיות של הגוף למראה אישי ייחודי. ובעיקר בין "ספורטיביות פונקציונליות" ל"מקוריות אמנותית". חייבים להדגיש עם זאת שיש שמירה על הקווים הנקיים של תרבות המוצר המערבית.

תיק עור חום אדמדם דמוי צ'לו או גוף אישה, גלריית מאירוב חולון. צילום: קית גלסמן

תיק עור חום אדמדם דמוי צ'לו או גוף אישה, גלריית מאירוב חולון. צילום: קית גלסמן

 

אגב, חלל הסטודיו פתוח לחנות הצמודה לגלריה, וזה מאפשר להתרשם מעבודת האמנים גם אם נכנסים לשם רק למטרות של קנייה, שכן המוצגים ניתנים לרכישה.

איפה: הרצפלד 31. חולון .

שעות פתיחה: א-ה בשעות 17:00-20:00.

עד מתי: 3.1.15

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.