פורסם by & קטגוריה בריאות, טיפוח.

מים תרמו-מינראליים חמים, שעושים טוב לעצמות כואבות, שרירים תפוסים ועור עייף, לא חסרים בארץ. יש בחמת גדר ובטבריה בצפון, יש בחמי יואב בדרום, יש כמובן בים המלח, אז למה דווקא חמי געש? כי כאן אפשר להתענג על חוויה חורפית שאין באף אחד מהמקומות האחרים: לטבול בבריכות מינרליות חמות ומקורות, כאשר בחוץ יורד גשם זלעפות שרואים דרך חלונות ענק המקיפים אותן. הניגוד בין האדים החמים העולים מהמים בפנים, לזרזיפים הקרים שרואים בחוץ, עושה לנשמה משהו שמילים לא מספיקות כדי לתאר. תענוג בריבוע. ולזה יש להוסיף כמובן את העובדה שלתושבי מרכז הארץ, שהם בינתיים רוב אוכלוסיית המדינה, זה קל"ב. חמש דקות נסיעה מהרצליה. לא צריך לקחת חצי יום חופשה מהעבודה כדי להגיע. גם לא לחכות לחול המועד או לאיסרו חג. בביקור במקום פגשתי קבוצת הייטקיסטים שקפצו לעיסוי כדים וסאונה, בהפסקת הצהריים שלהם. הביטוי עיסוי כדים הוא לא טעות. בחדרי הטיפולים של האתר המכנה את עצמו "ספא פלוס", מניחים חמישה כדים קטנים וחמים על הגוף, במסגרת מסאג' שוודי. העניין כאן הוא לחוות מגוון של תחושות מגע: החרס של הכדים, שמן השקדים וידיים בשר ודם של המעסה. בעזרת הכדים, מסביר צוות הספא, אפשר להפעיל לחץ ממוקד באזורים תפוסים מאוד של הגוף, או בשפה מקצועית: "הכדים הם כלים להנעה אנרגטית".

טיפוח חמי געש 1

כניסה לבריכות המים החמים הנשאבים ממעיינות בבטן האדמה, פלוס עיסוי של 45 דקות, חלוק בהשאלה וכפכפים במתנה עולה 319 שקלים. לא זול אבל חשבו על החיסכון בדלק ובזמן נסיעה בפקקים ושאר מרעין בישין של כבישי ארצנו, אם מחליטים להגיע למקומות רחוקים יותר.

אגב, עם כל הכבוד לכדים, אישית אני ממליצה על האבנים החמות. הן שחורות, חלקלקות, חמות, והמעסים מעבירים אותן לאורכו ולרוחבו של הגוף המשוח בשמן, בתנועות מעוגלות. שוב, מילים לא מספיקות לתיאור מדויק של התחושה. חייבים לחוות.

Adult woman having hot stone massage in spa salon

 

חוץ מ-14 חדרי טיפולים עם מבחר הכולל עיסוי אירוודה (הכי מפנק, הכי פילוסופיית חיים הודית, הכי שמן שומשומין והכי יקר – 369 שקלים ל-60 דקות – אבל שווה), יש בגעש ארבע ברכות מים מינרליים מלוחים וחמים בטמפרטורות שונות, המזנקים בזרמים מהדפנות והרצפה, סאונות רטובות ויבשות ומסעדה למי שרוצה להשלים את חוויות הגוף בתענוג הכי אלמנטרי של הקיום האנושי – אכילה.

טיפוח חמי געש 2

למסעדה הכשרה של חמי געש קוראים "נוסטלגיה", אולי משום שמגישים בה אוכל ישראלי טיפוסי, אלמנטרי, משביע, מאוד לא פלצני. סלטים קטנים לפתיחה ב-15 שקלים. חזה או שניצל עוף ב-54 או 55 שקלים. נקניקיות חריפות (צ'וריסוס), ב-51 שקלים. וכרגיל אצלנו, למרות שהים התיכון משתרע במרחק קפיצה, מנת הדגים יקרה יותר: פילה אמנון ב-75 שקלים. אגב, למי שלא רוצה או אין לו זמן לארוחת צהריים או ערב מלאה, המקום גם פתוח בערבים, יש מזנון חלבי. שורה תחתונה: חוויה רב חושית.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.