פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד, ביגוד ילדים, הנעלה, חגים, ילדים.

הצבע הלבן נחשב במסורת היהודית לחגיגי או מקודש או שניהם, מאז ציוותה התורה על הכהן הגדול ללבוש בגדים לבנים ביום הכיפורים, דרך בגדי הלבן שלבשו המחוללות בכרמים בט"ו באב, ועד ימינו.

תמנון. קולקציית חגים. צילום אמיר יהל

גם בעזרת נשים בזמן תקיעת השופר בראש השנה ובזמן אמירת קול נדרי בליל יום הכיפורים הלבן שולט – בבגדים, בנעליים, בכובעים ובצעיפים.

שמלה של סטודיו שחרית בירידי בראשית העולה 389 שקלים. צילום לי אגמן

מה שחיזק את הקשר בין הלבן לחגי תשרי דווקא, כמסמל היטהרות מעוונות וחזרה בתשובה, הוא הפסוק בנבואות ישעיהו (פרק א' פסוק י"ח) : "לכו נא וניווכחה יאמר ה' – אם יהיו חטאיכם כשנים – כשלג ילבינו". שנים הוא צבע אדום, המסמל גם חטאים. ההלבנה לגוון שלג, הוא מירוק החטאים כמובן.

H&O צילום טל טרי

במחלקות נשים בחנויות הביגוד וההנעלה בארץ לא רואים במהלך השנה הרבה לבן. יש לכך סיבות רבות, ביניהן הסטיגמה של הלבן כ"משמין" או כ"מחוויר". אבל בימים אלה, לקראת החגים, חל שינוי גם בחלונות הראווה וגם על הקולבים וזו ההזדמנות להצטייד במלתחה לבנה. הנה מבחר קטן מתוך מאות דוגמאות שראיתי.
ברשת O&H ניתן למצוא שמלות לבנות, חצאיות מתרחבות וחולצות תחרה לבנות עם שרוולים תפוחים. וגם סריגים דקיקים. המחירים נוחים. המחיר ההתחלתי של החצאיות והשמלות הוא כ-90 שקלים.

H&O  צילום ליאור קסון. כ-80 שקלים

בירידי האופנה "בראשית" שיזמה לימור כץ, והם התקיימו באחרונה בשמונה ערים מצפון ועד דרום, האחרון שבהם בגבעת שמואל (24-25/9) מציעות עשרות מעצבות ישראליות חולצות חצאיות, גלביות, כיסויי ראש, בגדי ילדות ונערות בהנחות גדולות, ובהם גם הרבה לבן. פרטים נוספים אפשר למצוא בעמוד הפייסבוק של לימור SHEEK ME LIMOR KATZ

טליה. לבן גם למידות גדולות. צילום נעמי ים סוף

ב-90 הסניפים של רשת האופנה תמנון המתהדרת במחירים נוחים לכל כיס, יש בגדי נשים, ילדות ונערות מבדי כותנה, פשתן, ריב, ויסקוזה, קרפ , פרנצ' טרי ועוד, מאקסטרא סמול עד אקסטרא-אקסטרא לארג', בעשרות בודדות של שקלים. קצרים. בין הפריטים הבולטים שמלות וחצאיות בגזרת מעטפת, ושמלות ארוגות.

 RESERVED צילום אסף לוי. כ-70 שקלים

ברשת Reserved בקניון איילון בקניון גבעתיים שגם המחירים שלה נוחים (מחיר התחלתי של השמלות הוא כ-60 שקלים), מצאתי חולצה לבנה קרצת שרוולים עם סלסולים לקישוט. חלק גדול מהבגדים האלה שואב השראה מתחילת המאה העשרים כמו לדוגמה שמלות סאטן מכסות ברכיים עם שרוולים תפוחים.
בבית האופנה טליה שבו ניתן למצוא בגדים עד מידה 50 יש חולצות לבנות עם מחשוף וי ואפילו חצאיות לבנות צרות. מומלץ להזמין באתר ולזכות בהנחות משמעותיות. למשל 215 שקלים במקום 359.

קרטר'ס. צילום אסף לוי. כ-100 שקלים
לתינוקות ופעוטות יש בגדים לבנים כל השנה, וברשתות קרטרס- אושקוש ו-H&O ברחבי הארץ יש עכשיו מבחר חגיגי של שמלות "מסתובבות" משיפון, סרפנים, קרדיגנים דקים, אפילו בגדי גוף עם פפיון או שלייקס. השמלות החגיגיות עולות החל מכ-100 שקלים.
ברשת הילדים של קסטרו יש שמלות צחורות לפעוטות המזכירות את חנה'לה ושמלת השבת, חולצות סריג לבנות לבנים ולבנות, וטווח מחירים הנע בין כ-36 שקלים לכ-270.

הילדים של קסטרו. צילום שי יחזקאל

גם סנדלים לבנים ניתן למצוא די בקלות ברוב הרשתות והמותגים,

ליידי קומפורט. צילום קורל סילקו

לקראת החגים משכו את תשומת לבי נעל סירה צחורה וחלקה ברשת ליידי קומפורט שהנעליים בה הן במידות 37-41 ועולות בין 99 ל-390 שקלים ונעל סירה לבנה לילדות ברשת גלי המכונה גם נעל בובה, עם פפיון סרט.

גלי. צילום אסף לוי. כ-100 שקלים

המחיר ההתחלתי של נעלי בובה בגלי הוא כ-80 שקלים. עד ה-15 בספטמבר ניתן להשיג ברשת הזו שני זוגות במאה שקלים.

סלקט. צילום דמיטרי גרין. כ-30 שקלים

אסיים ברשת הדיסקאונט סלקט שבה ניתן למצוא בגדים לבנים לנשים, גברים וילדים במחירים הנעים בין כ-20 לכ-100 שקלים, חלקם עם רקמות המבליטות את הבוהק הלבן החגיגי, כמו החולצה שרואים בתמונה המצורפת העולה רק שלושים שקלים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.