פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות.

ל'אנטריקוט ממוקמת באחד האזורים האטרקטיביים ביותר בתל אביב: אחד העם פינת נחלת בנימין, לא רחוק ממגדל שלום. מדובר במסעדת יוקרה השוכנת במבנה ההולם את מעמדה, זה שהיה בימי המנדט הבריטי מלון פלטין עתיר ההיסטוריה ואירועי התרבות. האירוע המשמעותי כיום הוא לחוות תפריט גורמה בסגנון צרפתי ובאווירת פריזאית עם כשרות למהדרין ובשרים באישור הרב מחפוד. השקת השילוב החדש בשבוע שעבר, נתנה לנו תירוץ מצוין לבדוק את התפריט, בלי לשכוח לרגע שקשה למצוא בצנטרום של העיר ללא הפסקה עוד חיה כזו.

 לאנטרקוט חתוך לקוביות במחבת לוהט

לאנטרקוט חתוך לקוביות במחבת לוהט

 

מכיוון שלמסעדה הגענו בהרכב של שני זוגות, הדבר אפשר לנו לטעום ממגוון רחב של המנות המוצעות. בסבב הראשון הגיע לשולחן סביצ'ה קליל וטעים של דג ים שהוגש לצד ממרח אבוקדו. מנה נוספת הייתה סלט פטריות יער חמות וטעימות. במקצה מנות הפתיחה המפתיעות טעמנו קרפצ'יו סלק בתיבול קליל של שמן זית, שמרחוק לא ניתן להבחין בינו לבין רעהו העשוי פרוסות בקר דקיקות שנעלמו בשניות מהצלחת. הסלק כיכב גם ליד עגבניות, בסלט נחמד ומרענן. סגרו את קונצרט טעמי הפתיחה קבבוני אנטריקוט על מצע קרם חצילים שרופים ונענע, רסק עגבניות וטחינה. תחליף נאות לקבבוני כבש, שכל כך שגורים ופופולריים במחוזותינו.

ריהוט ואווירה: פריז א-לה תל אביב

ריהוט ואווירה: פריז א-לה תל אביב

 

אולם הכוכב הגדול ללא עוררין בסבב המנות הראשונות היה פטה כבד אווז שלצדו לחם בירה וצ'אטני אננס מתובל. הפטה נעלם במהירות מהצלחת, ולמרות שהמלצר הפציר בנו להשאיר מקום גם למנות העיקריות, לא התאפקנו והזמנו עוד מנה של פטה. מחירי המנות הראשונות נעו בין 32 –ל-42 שקלים.

במסעדה ששמה ל'אנטריקוט לא ניתן כמובן לוותר על טעימה של אנטריקוט – ואנחנו ניסינו אותו בשתי צורות. הראשונה הייתה בתור סטייק על הגריל, שהגיע עשוי בדיוק במידה הנדרשת, ולצדו רוטב חרדל. אגב, על רוטב החרדל אפשר לוותר כי השמנת הצמחית אינה מיטיבה עימו. אם כבר מרגישים צורך לטבול את הסטייק במשהו, נסו את ממרחי הבית – טפנד וממרח עגבניות מיובשות – המוגשים על השולחן. באופן אישי אני אוהבת את הסטייק שלי בטעם סטייק וזה של ל'אנטריקוט בהחלט עמד בציפיות. והיה גם אנטריקוט בגרסה אחרת: חתוך לקוביות (כמו גולש) ומבושל בקדירה עם יין ופטריות יער. המנה הזו מוגשת לשולחן במחבת ברזל מחוממת (זהירות). פשוט מעדן. אפשר לוותר על התוספת המוצעת (צ'יפס או תפוח אדמה בשמן זית ועשבי תיבול) ולטבול ברוטב את לחמניות הבית הקטנות והשובבות.

הסטייק המושלם

הסטייק המושלם

 

מנה נוספת שניסינו בשלב העיקריות הייתה פילה בקר ברוטב יין אדום שהוגש על מצע של ניוקי תפוחי אדמה. הפילה היה ורדרד כנדרש, רך ונימוח ונעלם מהצלחת במהירות רבה, בליווי של אנחות הנאה בלתי נשלטות.

לחובבי הדגים מוצעים בתפריט העיקריות פילה דניס צלוי בתנור ופילה סלמון נורבגי צלוי. יש גם מנה עיקרית צמחונית (רביולי בטטה). אבל אנחנו מאמינים שמי שמגיע למסעדה שהתמחותה בבשרים צריך לאכול בשר, אז ויתרנו על הדגים והצמחוני.

חגיגה לחובבי בשר

חגיגה לחובבי בשר

 

מחירי העיקריות נעים בין 55 לרביולי ועד 132 לפילה הבקר. אפשר גם להגיע בצהרים וליהנות מאחת משתי ההצעות העסקיות. יש בתפריט גם מבחר קטן יחסית של קינוחים, אבל היינו כבר מלאים והחלטנו לבדוק אותם בפעם אחרת, כי המקום והתפריט בהחלט שווים ביקור חוזר. נשמח לגלות בביקור חוזר שכזה, רמז דק לבעלים שהוא גם קונדיטור, קינוח איכותי ללא סוכר. אתגר שהוא בהחלט יכול לעמוד בו. לא במקרה הוא הצאצא של מייסד מסעדת אלהמברה המיתולוגית.

אכלה, נהנתה וכתבה: אורית ענבר

           

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.