פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד.

 

גליתה. צילום: נ. גולן

גליתה. צילום: נ. גולן

 

חוסר האונים של אירופה מול ההתעצמות האיסלאמית ביבשת, מתבטא לא רק בזירת הטרור, יש לו גם ביטוי אופנתי,. תקנות שאסרו על תלמידות להופיע ללימודים בצרפת ובלגיה בכיסויי ראש ופנים מסוג בורקה, למשל, כשלו מסיבות שונות, כולל בעזרת סיוע של עורכי דין שנצלו את חוקי שוויון הזכויות וחופש האזרח של הדמוקרטיות המערביות. אבל אם הבורקה, החיג'אב, הרעלה והג'לבאב ממשיכים לעורר מחלוקת והתנגדות, הגלבייה נצחה לאורך כל החזית. לא רק באירופה, גם בישראל. גילוי נאות: ברגע שלבשתי בעצמי גלביה, הבנתי את סודה: שמלת-חלוק נטולת חיתוכים ותפרים, מכסה בנדיבות קילוגרמים מיותרים ועודפי שומן, מאווררת מלמעלה ומלמטה, שומרת שוויון ולא שוברת שוויון, בניגוד לגופיות ומכנסונים וחצאיות מיני שלא מסתירים דבר. נקודה נוספת לזכותה (המדברת במיוחד לפמיניסטיות): גלביה לובשים גם גברים, במיוחד בצפון אפריקה. בקיצור, היא הפכה לצו השעה באופנה.

 לארה רוסנובסקי. צילום רון קדמי

לארה רוסנובסקי. צילום רון קדמי

הרבה מעצבי האופנה כוללים בקיץ 2015 גלביות בקולקציות החדשות שלהם. יש שעושים זאת עם סממנים מזרח תיכוניים מובהקים, כמו רקמות ערביות, ויש שלגזרה הרחבה והמשוחררת מוסיפים הדפסים וצבעים של הטרנדים המערביים. מגוון הסגנונות המוצג כאן מוכיח שכל אחת בכל גיל, גזרה ועדפות סגנוניות יכולה למצוא גלביה כלבבה.

מעצבת האופנה לארה רוסנובסקי, בקולקציה המכונה "נוסטלגיה", מציעה עשרות גלביות רחבות מותן, בסגנון ובסולם צבעים אתני המזכיר בדואיות וכפריות ערביות, אבל עם שילובי משי, כותנה ופשתן, ושרוולים רחבים באורך המרפק, על חלקם יש הדפסי ענק של פרחי גן עדן ואורכידיאות, תוכים וציפורים טרופיות אחרות שהיא ציירה בעצמה. ציירת במקור, המציירת בגואש ובאקריליק בסגנון נאיבי ואקספרסיבי, רוסנובסקי רואה גם בשמלות המקסי ובגלביות שלה שניתן למצוא בחנותה בשוק הפשפשים רחוב עמיעד 14 ביפו מעין בד ציור. היא מודה שהיא אוהבת בגדים מכסים טפחיים ולא חושפים טפחיים, ומשוכנעת שאורך מקסי מתאים גם לנמוכות, ומגביה אותן. נאה דורשת ונאה מקיימת. לא גבוהה בעצמה, היא מקדמת את פנינו בגלביה שחורה ארוכה בסגנון בדואי.

 

 סו סימפל בתצוגה של גאלה סטייטל. צילום לם וליץ סטודיו

 SO SIMPLE בתצוגה של גאלה סטייטל. צילום לם וליץ סטודיו

לא רק לנמוכות מתאימה כאמור הגלבייה, אלא גם לגדולות ממדים. קל היה להיווכח בכך בתצוגת אופנה למידות גדולות שנערכה ביוזמת גאלה סטייל בסיסמת "יפה בכל מידה", בה צעדו שתי דוגמניות בגלביות של המותג סו סימפל עם הדפסים גרפיים בשחור, תכלת וכתום.

 צילום קובי מהגר

  SACK'S צילום קובי מהגר

 

 

גלביה דמוית שכמיה ארוכה שחלקה העליון נראה כמו רקמה באדום ומתחתיה פסים אלכסוניים בכחול בהשראה אפריקנית, היא התרומה של רשת הבוטיקים SACK'Sל היצע הגלביות הקיציות. המותג מקפיד על בדים רכים באיכות גבוהה כמו וואל, משי וכותנה דקה, משולבים באפליקציות עדינות של חרוזים ורקמות, חלקם צבועים בשיטת טאי דאי או צביעות ידניות אחרות, ויש גם אג'נדה: "שמרי על זה פשוט אך עם משמעות. תגרמי לזה להראות כאילו זה מסע חסר מאמץ במקומות הכי מדהימים בעולם".

 

דורית בר אור לרשת גולף

דורית בר אור לרשת גולף

 

 

אחת הראשונות שיצאה השנה עם גלביות בסגנון בדואי הייתה דורית בר אור המכונה דודו שיצרה קולקציית קפסולה בשיתוף עם רשת גולף GOLFDODOBAROR   והציעה במחירים לא גבוהים שמלות שרוולים בגזרות דמויות גלביה או כפתן עם רקמות זהב, תחרה, וניטים משולשים במידות 34-42.

דורית בר אור לרשת גולף

דורית בר אור לרשת גולף

 

שמלת גלביה עם שרוולי מרפק רחבים, לבבית דמוית רקמה ופסים שחורים על רקע לבן, וגלביה עם הדפס דמוי פרחי ענק אבסטרקטיים המשתרעים על כל החזית, שתיהן ארוכות, שתיהן בסגנון אוריינטלי, כלולות בקולקציית הקיץ של רשת הגרה. בין היתר יש גם ליביות קרושה, רקמות מחוררות, גלביות מבדים דקים נשפכים, טוניקות רפויות שגם הן שייכות להשראה הנובעת מהגלבייה, וטווח מידות המתחיל ב-34 אבל מטפס עד 54.

הגרה. צילום אלון שפרנסקי

הגרה. צילום אלון שפרנסקי

 

נטע אפרתי עיצבה גלביה קצרת שרוולים ורחבה מאוד, בכחול פלדה עם מוטיב של פסים לבנים שזורים בתוכה, ולמותג גליתה יש גלביה מעניינת עם פרחי ענק כחולים בתוך הדפס דמוי רקמת משולשים צפופה ושרוולים החושפים כתפיים וזרועות אבל סגורים בגובה המרפק.

 נטע אפרתי צילום גורן ליובוניציץ

נטע אפרתי צילום גורן ליובוניציץ

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.