פורסם by & קטגוריה בריאות, מזון ומסעדות.

סטארט-אפ זה לא רק הייטק. ומי כמו החקלאי הישראלי יודע את זה. לא משנה שוותיקי היישוב מתעקשים שעגבניות, מלונים, ופירות הקיץ שעברו השבחות ושדרוגים, ריסוסים והכלאות מסוג גזר סגול וגמבה גמדית, טעימים הרבה פחות מאלה שהם אכלו בילדותם, מכוני המחקר מסוג וולקני ויתר מדעני הניסויים החקלאיים ממשיכים במרץ להנפיק חידושים, וגם יצרניות המזון משתתפות בחגיגה. ההסבר שהם נותנים זה שאנחנו "אשמים". החך הישראלי משתעמם מהר והפה שלנו אוהב שמפתיעים אותו. כך קורה גם בימים אלה. אספתי רשימה חלקית של הפתעות, את אלה שטעמתי בעצמי והן מוצלחות יותר.


המותג "עוף טוב" למשל, שיצא לפני כשנה עם השיחוק "דג טוב" שכבש את השוק בסערה וקטף 40% מסך המכירות של מוצרי דגים קפואים בתוך חדשים ספורים, ראה כי טוב, ועכשיו הוא מציע "מיני פופקורן דג" – בצורת קציצות זעירות של פילה אמנון, ו"מיני פילה אמנון בציפוי צ'יפס". מדובר בהפתעה מוצלחת שדורשת רק חימום קצר (חשוב בקיץ), ואפשר לשלב בסלטים ומנות מוקפצות. כ-35 עד כ-37 שקלים ל-400 גרם.

 

 

השף צ'רלי פדידה ודג ברמונדי

ולחובבי הדגים יש עוד הפתעה: ברמונדי – דג אוסטרלי שעשה עליה ונקלט במכלי גידול הדגים ברמת נגב. אקוואטק פישריז, החברה המגדלת ומשווקת אותו, מסבירה שהיתרון הגדול של הברמונדי, במציאות שבה הימים והאוקיינוסים מתרוקנים בהדרגה מהדגה שלהם, ודג יקר וטעים כמו לוקוס, הפך לחיה נדירה, זה שהברמונדי בשרי ועסיסי וטעים לא פחות מלוקוס ומכונה אכן "הלוקוס האוסטרלי". מדובר אכן בדג איכות שיכול להוביל את חקלאות המים המתועשת בארץ, ואם יש בכלל חסרון לברמונדי הישראלי החדש הוא אולי מחירו: 50-70 שקלים לקילוגרם. אבל על טעמו האיכותי אין ויכוח.

מלון מלפפון. פאקוס. צילום מירב מידן

מעוניינים בהפתעה שמערבבת ירק עם פרי? – קבלו את פאקוס. מדובר בזן של מלון שלא הופך למתוק עם הבשלתו וכשאוכלים אותו בצעירותו, הוא פריך ומתקתק. הוא נראה כמו מלפפון בהיר וטיפה פלומתי, אבל אין להתבלבל, זהו לא "מלפפון לא בשל" וגם לא "קישוא בהיר עם זקן" אלא בהחלט מלון, אבל כזה המתאים להחמצה, וגם למילוי ובישול כמו קישוא.
מטפחי הפאקוס הם בעלי המשק האורגני "המפעיל" בעמק חפר, והם מסבירים שמדובר בירק ממשפחת הדלועים, אח למלפפון וקישוא ובן הדוד של הדלעת והאבטיח. עם קצת מלח ניתן לאכול אותו כמו שהוא, וכדאי למהר לחפש אותו בשווקים כי העונה שלו מסתיימת בסוף יולי. ניתן להשיג סל ירקות בסיסי של "המפעיל" דרך אתר הבית של החברה עם 10 סוגי ירקות ב-90 שקלים, לא כולל משלוח,

דלועים. משק אורגני המפעיל. צילום מירב מידן

ואם אתם חובבי דלועים (בעדות שונות מכינים מהם מרקים, ממולאים, צימס עם סוכר, בורקס או ריבה), תמצאו במשק אורגני המעפיל דלעת ירוקה, דלעות בצורת בוטנים, דלעת ערמונים, דלעת ספגטי ועוד. בין היתר ניתן למצוא שם גם עולש, חסת מצפן, חובזה, סרפד, חומעה ועשרות סוגים של ירקות ותבלינים נוספים. גם תפוחי אדמה בכל מיני צבעים. כולם ללא הדברה כימית.

 

 

טראפלס אבוקדו גרנות. צילום הדס ניצן

מי לא אוהב אבוקדו, אבל ב"אבוקדו גרנות", הופכים אותו לממתק וקינוח. בגלידריות בארץ ניתן כבר למצוא גלידת אבוקדו, ואילו בבית אתם יכולים להכין ממנו טראפלס שוקולד. לשם כך כותשים בבלנד כוס אגוזים עם בשר אבוקדו גדול אחד, מוסיפים כף וחצי אבקת קקאו, 10 תמרים ללא חרצן, קצת סירופ מייפל, ומקררים במקרר כמה שעות. לאחר מכן מגללים את העיסה ומצפים באבקת קקאו או שוקולד נמס ופירורי פיסטוק. שומרים במקפיא.

חוות צברי אורלי

גם עונת הסברס הישראלי נפתחת ביולי. הצבר האדום האורגני שמגדלים בחוות צברי אורלי בנגב נחשב למזון על ומזון בריאות, "הדבר הבא" בקערת פירות הקיץ שזכה לשדרוגים בטכנולוגיית אגרו-טכניות מוגנות בפטנט!

צילום אפרת אשל
ואם נכנסנו לתחום הבריאות, מותג חטיפי האנרגיה  FREE  השיק באחרונה חידוש משלו – חטיפים ללא תוספת סוכר המציעים 6 סוגי סינרגיה בין תמרים, אגוזי קשיו ולוז, בוטנים, חמוציות, תפוחי עץ, ועוד. הם מצוידים גם בתווית הבינלאומית Clean Label – המעידה שאכן אין בהם תוספת סוכר, חומרים משמרים וצבעי מאכל, ושהם דלים בנתרן. כ-15 עד כ-20 שקלים למארז עם 5 יחידות.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.