פורסם by & קטגוריה אביזרים ותכשיטים, בית, עיצוב.

מי שלא אוהב פטנטים, שיקום. אף אחד לא קם? ברור, כי בדרך כלל פטנטים חדשים הופכים את חיי היום יום שלנו ליותר קלים. ולמרות שבפזמון המפורסם ששר אורי זוהר לפני שחזר בתשובה, "הראש היהודי ממציא לנו פטנטים" – בשנת 2018 התרשמתי שגם "הראש האנושי, מממציא לנו פטנטים". בני כל העמים שוברים את הראש להפתיע עם חידושים.

וילונות חכמים. עילית הלבשה לבית

מן התשעה שעשו לי את זה במיוחד, בחרתי תחילה את אלה מהסוג של "איך לא חשבו על זה קודם", או מהסוג של "אני חייב כזה בבית".
נתחיל בכמה שתורמים לחמימות ולביתיות, כתשובה לימים הקרים. למשל הווילונות החכמים שאפשר למצוא בעילית הלבשה לבית. לא ייאמן מה שהם מסוגלים לעשות. הם מפיצים ידע – אפשר להזמין אותם עם הדפסות של אותיות הא"ב או ה-ABC, לוח הכפל, מפת העולם ועוד. הילדים קולטים כמעט מבלי להיות מודעים לכך שהם לומדים. הם מסננים רעשים. הם מבודדים מפני חום וקור ומקטינים כך את השימוש במזגן. יש כאלה שלא נשרפים כי הם מצופים בחומר בלתי דליק.

BeGood בגדים מחטבים ומטפחים

פטנט נוסף שכבש לא רק את לבי אלא גם את רגלי, הוא טייטס בשם BeGood ניו יורק, שלא רק מיועד לחימום אלא להצרת היקפים וטיפוח העור תוך כדי לבישה. מדובר בפיתוח שווייצרי ואיטלקי, בטכנולוגיה הנקראת Dermofibra Cosmetics. לתוך סיבי הבד אורגים רכיבים המזינים את העור כמו אלוורה, קפאין, ויטמין A וויטמין E, ובנוסף קפסולות זעירות (מיקרוספרות), של קריסטלים אורגניים (מגנזיום, זינק, אלומיניום). ביחד עם החום הטבעי שמפיק הגוף תוך כדי לבישת הטייטס, נוצר תהליך הממריץ את זרם הדם וחילוף החומרים (מיקרוסרקולציה), שאמור להקטין את היקף הירכיים והמותניים כאשר לובשים בהתמדה לפחות עשרה ימים ועדיף חודש. תוך כדי, נהנה העור גם מחומרי ההזנה שנוספו לסיבים. אחרי עשרות כביסות (עדיף לכבס ביד או בחום של 30 מעלות בלי סחיטה), מתכלים חומרי הטיפוח, אבל הקריסטלים לא ניזוקים אפילו אז. בשלב הראשון ניתן להשיג את החידוש באתר (רושמים begoodny בגוגל), המציע טייטס שחורים חלקים לכל שעות היום והערב, אפורים, כחולים, בהדפס הסוואה, וכחולצות לאימונים או לשינה. בעתיד מדברים בין היתר על בגדי ים עם אותה טכנולוגיה. המחיר לטייטס המחטב הוא 439 שקלים ולמערכת הכוללת גם חולצה -799 שקלים. אגב, אישית עדיין לא יכולה להעיד על החיטוב, כי אני לובשת את "ביגוד" רק כמה ימים, אבל מדובר בבגד נעים ומחמם, וגיליתי שהבטחת החיטוב שהוא נושא, מעודדת להקפיד יותר על הקלוריות בסעודה ולצאת להליכה, כך שהתועלת משולשת.

 

ZIPPO מחמם ידיים

סובלים מקור בידיים? מותג המצתים האמריקאי ZIPPO משווק מחמם ידיים קומפקטי שמבחינת הגודל מתאים לכל כיס, ויכול להחליף את כפפות הידיים המגושמות והלא נוחות במיוחד בנהיגה. יש מיכל אחסון בתחתיתו וצריך לחמם את חלקו העליון מעל להבה במשך כשלוש שניות. פעולה זו מחממת את סיבי הזכוכית שבמכשיר, ואלו ממשיכים להתחמם ולחמם עד 12 שעות. המשווקים מסבירים שלמרות שהפעלתו הראשונית דורשת הדלקת אש, לא נוצרת להבה בתוך האביזר והשימוש בו בטוח. ניתן גם להחזיק בו ביד חשופה. מחירו 145 שקלים והוא נמכר באתר זיפו ישראל בלבד.

קמחי תאורה. מנורות אווירה

מאש לאור. בקמחי תאורה בבני ברק יש גופי תאורה מאלומיניום הנראים כמו דיסק שדרכו בוקע האור ומאיר ב-360 מעלות. הפטנט יוצר אווירה חלומית ומרתקת שמוסיפה ממד מיוחד כשמאירים תמונות, רהיט חשוב או פינה מסוימת בבית.

ורדינון. מצעים עם טכנולוגיית מציאות רבודה

פטנט ראשון מסוגו בישראל, שילהיב ילדים הם מצעי גלקסי עם מציאות רבודה של חברת ורדינון מקבוצת נעמן גרופ. צוות בראשות המעצבת הראשית של הקבוצה, ויקה יוסל, הצליח לשלב בתוך הבד טכנולוגיה של מציאות רבודה (Augmented Reality), שמאפשרת באמצעות אפליקציה בטלפון החכם לעורר לחיים איורים מודפסים על סדינים וציפות: מערכת השמש, מסע אסטרונאוטים בחלל, חדי קרן, משחקים שונים כמו "אסטרו קראש" ועוד. המצעים עשויים מכותנה, כולל סט זוהר בחושך (יש גם גרסה מבד ג'רסי למבוגרים), ויש שמיכות מיקרופייבר, ואפילו שטיחוני אמבטיה, מחברות ועפרונות עם האפליקציה.
יוסל מספרת ש"פרויקט גלקסי" של ורדינון נולד במסגרת לימודיה לתואר שני ביזמות וחדשנות: "נוכחתי בפוטנציאל האדיר של שילוב חדשנות טכנולוגית בהיבטים שונים בחיינו ואתגר אותי מאוד ליישם את הפיתוחים של המציאות המדומה בעולם אופנת הבית שבו אני מתמחה".
אז אם עד עכשיו לפני שהילדים נרדמים הם משתחררים (אולי), מהנייד, מעתה יש להם סיבה להמשיך איתו כדי לשחק באפליקציית הסדין. את ויקה יוסל זה לא מדאיג, להיפך, היא טוענת שהפיתוח החדש ימנע את הוויכוחים המתעוררים לא פעם כשמבקשים מהילדים בערב להיכנס למיטה. מעכשיו הם יעשו זאת בשמחה כדי לשחק עד שיירדמו. את הפטנט ניתן למצוא בחלק מהקניונים בחנויות פופ-אפ זמניות ובאתר האינטרנט של ורדינון. סדין גלקסי עם מציאות רבודה למיטת יחיד עולה כ-150 שקלים ובגודל של מיטה וחצי, כ-170 שקלים. מחברת או עיפרון במותג גלקסי עם טכנולוגיית המציאות הרבודה עולים כ-20 שקלים.

NUBY. סינר ובקצהו נשכן

כאשר יורדים בגיל מילדים לתינוקות, פטנט שהלהיב וגם שעשע אותי הוא סינר מבד טטרה, שבקצהו נשכן, המצאה שמשווקת חברת נובי. הסינרים מודפסים במוטיבים של פילים, פלמינגו, פסים ונקודות והנשכן רלוונטי כמובן לגיל בקיעת השיניים. זוג סינרים כזה עולה 50 שקלים.

תמנון. צעצוע מחמם. צילום מעיין קלימיאן

עדיין בחדר הילדים, רשת תמנון השיקה בסניפיה בחורף הנוכחי כרית חימום בצורת בובה רכה של כלבלב, חתלתול או כבשה שהקטנים לא ירצו להפסיק לחבק ולהתכרבל איתם. בתוך הכרית יש בקבוק נשלף למילוי מים חמים. המוצר העולה כ-40 שקלים כל כך חמוד שגם אני הייתי בשמחה מחבקת אותו כדי להתחמם.
ועוד פטנט המתכתב עם צעצועים רכים של בעלי חיים: מותג חדש בישראל בשם DUBIDO FACETORY מייבא דובונים, חדי קרן ובעלי חיים אחרים כמעטפת ללא מילוי, שילדים מתבקשים למלא בעצמם בדוכנים הממוקמים במעברים ראשיים של קניונים. הקטנים לא רק ממלאים בעצמם את הצעצוע, אלא גם מקליטים במהלך הרכישה מסר אישי על דיסק כפתור הנטמן בבטנו, מתבקשים לתת שם לבעל החיים שבחרו, להלביש אותו (בדוכנים יש בגדי בובות ואביזרים של בלרינה, ג'ודוקא ועוד), ולהכתיב למוכרים "תעודת לידה" לרישום ב"מרשם האוכלוסין של הדובים", שבה בין היתר מצהירים שהם הם הבעלים החוקיים. בתום התהליך המגניב הילד מקבל תיק גב ובתוכו הצעצוע פלוס תעודת הלידה. וזה עולה 99-149 שקלים.

 DUBIDO FACTORY צעצועים שילדים ממלאים בעצמם

במהלך 2019 הדוכן של דובידו יתארח בכל פעם למשך 1-2 חודשים בקניונים בכל רחבי הארץ. הראשון הוקם בקניון רמת אביב.

FUNKIDOOR חיפוי מגנטי מתחלף לדלתות 

ולבסוף למי שמשתעמם מהמראה הקבוע של המקרר או הפלדלת בכניסה לבית – חיפוי מגנטי לדלתות של מקררים ודלתות שמאפשר לשנות בקלות את המראה שלהן. משווקת את הפטנט חברת פאנקי דור (FUNCKYDOOR) במגוון עיצובים כולל איורים וצילומים . חודש אחד המקרר מקבל הדפס כפרי ואחריו מראה אתני, פרחוני או מנוקד. כך גם דלתות הכניסה או דלת הממ"ד. שנה אחת הן בכחול ושנה אחרת בירוק, ויש תחושה ששיפצנו גם אם רק הצמדנו לוח מגנט צבעוני חדש. את החיפוי מתקין צוות החברה אבל אפשר גם לעשות את זה לבד. המגנט מגיע ביריעה אחת מגולגלת, כאשר הן ההרכבה והן ההסרה נמשכות כעשר דקות.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.