פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד.

"לבן משמין", "לבן מתאים רק לכלות", "לבן זה לשבתות וחגים", "לבן עושה אותך חיוורת", מכירים אמירות כאלה? אופנת אביב-קיץ 2015 מתעלמת מהן. לפי תריסר תצוגות אופנה והשקות קולקציה בהן נכחתי בשבועיים האחרונים, לבן הולך להיות כוכב ארון הבגדים שלנו, בכל שעות היממה ולכל אירוע. לא סתם לבן, אלא תחרה לבנה בלי תחתית שתסתיר את הלמטה, כמו בתצוגה של גולף, או עם שכבה תחתונה דקיקה כמו בטוונטיפורסבן.

אביב לבן גולף

אביב לבן גולף

זה לא שייעדרו מהקולבים טרנדים צבעוניים אחרים, צהוב, תכלת, ירקרק, אפילו אדום, אבל כל פאשניסטית  המכבדת את עצמה תקפיד להצטייד בלפחות שמלה, עליונית, או חצאית לבנה אחת. מקור ההשראה הן שנות ה-50, 60, 70. וזה אומר כל אורכי מכפלת, מיני, מידי ומקסי. הזדמנות מעולה לכל אחת להתאים לגזרתה ולגובהה את הטרנד שיחמיא לה ביותר.

 

אביב לבן asos

אביב לבן asos

 

קשה להניח שהישראליות הצמודות למכנסיים כתלבושת אחידה יוותרו עליהם, אבל על מסלולי התצוגות פסעו בדרך כלל מעט מכנסיים והרבה שמלות. אחת החגיגיות שבהן, מורכבת מחצאית אורגנזה מתרחבת בסגנון טוטו (של רקדניות בלט), עתירת בד וכיווצים וחלק עליון כסוף רקום אבנים נוצצות במפתח הצוואר המעוגל, בקצה השרוולים הקצרים ובמותניים, שייכת למותג האינטרנטיASOS המציע יותר מ-75,000 פריטים ממותגים. הבגדים נשלחים בדואר ממרכז הפצה בבריטניה ל- 234 מדינות ביניהן ישראל. על השפעתו של המותג הבריטי הזה בתחום האופנה ניתן ללמוד מכך שנכנסים אליו כ- 83 מיליון מבקרים בחודש, ושהוא מספק אפליקציה חכמה לרכישה ישירות מהנייד. שיטוט באתר מלמד ששמלות מקסי וחצאיות היפיות, תכשיטי כסף בסגנון צועני, בדי תחרה, אורגנזה וכותנה לבנה, נחשבים, לצד רבים אחרים, ללהיטי הקיץ הקרוב. וגם תיקי עור לבנים, חולצות טי לבנות מודפסות. טווח המחירים מהווה עוד אטרקציה של ASOS  שכן הוא מתחיל ב-19 שקלים ומטפס רק עד 950 לשמלת ערב שתהלום אירועי שטיח אדום או חתונות.

 אביב לבן גולברי 2 יניב אדרי

אביב לבן גולברי.  צילום יניב אדרי

 

גם קולקציית רשת האופנה GOLBARY ׁ (גולברי) עוצבה העונה בהשראת מגמות האופנה של שנות השבעים. מקולקציית הקיץ החדשה שלה בחרתי שמלה לבנה צרה וצמודה באורך ברך עם שרוולים קצרים (הדוגמנית, איילת זורר, אוחזת בארנק מעטפה אדום), ושמלת קולר לבנה נטולת שרוולים באורך מכסה ברכיים (על הדוגמנית טהוניה). פלטת הגוונים העזים של הרשת, כוללת גם אדום, קורל, טורקיז, וכחול. אבל הלבן שולט.  בחלק מהבגדים הוא משולב בשחור בדפוסים גיאומטריים וצורות גרפיות. עובדה אופיינית נוספת: הדומיננטיות של השמלות והחצאיות העולות במספרן על המכנסיים. ואם כן מכנסיים, אז כשרוואל אוריינטלי, או ב"צעקה האחרונה" של קיץ 2015:  אוברול. זה שהיה הלהיט האופנתי של שנות השבעים, ועידן "ילדי הפרחים". יש אוברולים ללא שרוולים ועם שרוולים, צמודים, רפויים או בגזרת פעמון. ילדי הפרחים חוזרים גם בטוניקות ושמלות מקסי רחבות ורקומות או מודפסות, בבדים רכים ונשפכים. שנות השבעים משפיעות אפילו על מכנסי הג'ינס של גולברי, העשויים מבד שמברה דק ונשפך בגזרת פלייר. המחיר ההתחלתי של חולצות וחצאיות: כ-100 שקלים. ושל השמלות כ-200.

אביב לבן גולף צילום אבי ולדמן

אביב לבן גולף צילום אבי ולדמן

 

שמלת מיני ארוכת שרוולים הנראית כמו וילון קרושה לבן שהורידו מחלון (לדוגמנית יש ארנק חום קשור בחגורה ורצועות סנדל דקות כרוכות עד הברך), ושמלת מקסי ארוכת שרוולים מתחרה לבנה שקופה שרואים דרכה את התחתונים והחזיה, הלבנים כמובן גם הם, היו שניים משיאי התצוגה של קולקציית קיץ 2015  ברשת גולף. לא במקרה נקראת סדרת הבגדים הזו "נדוניה״. בין היתר ראינו שמלת קומבניזון לבנה, שמלת כותנה לבנה קטנה, חולצות שיפון רקומות בהשראת תחרות, סנדלי עור בלבן ותיקי צד מרובעים קטנים בלבן. משנות השבעים החזירו מעצבי גולף את הקשירות, השריכות, הפרנזים, רקמות חרוזים, בדים טבעיים, כמו פשתן, ומעשורים מוקדמים יותר, קפלים ופליסה. ולערבי קיץ קרירים, שכמייה מעור בלבן אבן. מי שלא מוותרת על מכנסיים, תמצא ברשת גם מכנסי כותנה לבנים בגזרת סקיני עם 5 כיסים. לא חסרו צבעי קיץ אחרים, כולל תכלת ואדום עז (סיני או מנדריני), אבל לא באלה נעסוק היום. שני מחירים לדוגמה: חצאיות בכ-140 עד כ-600 שקלים. שמלות בכ-180 עד כ-1300 שקלים.

אביב לבן. טוונטיפורסבן 2015

אביב לבן. טוונטיפורסבן 2015

 

מה שמרתק לדעתי בבגדי אביב 2015 של TWENTYFOURSEVEN זה שהלבן כיכב במותג הזה כבר בקולקציית אביב – קיץ 2014. צילום בובות חלון ראווה לובשות חולצות, שמלות וגופיות מתחרה צחורה, הוא מהשקת הקולקציה של האביב הנוכחי, שהתקיימה באולם תעשייתי של בית רנואר באזור התעשייה של ראשון לציון לפני כמה שבועות. ואילו קבוצת הדוגמניות והדוגמנים היושבים בגופיות רשת לבנות, שמלות מקסי עם כתפיות שרוכים ומכנסונים לבנים, צולמה לקראת האביב הקודם. מה שמוכיח את החושים האופנתיים החדים של מעצבי טוונטיפורסבן, שהקדימו בשנה את הטרנד הלבן הנוכחי וגם את החזרה למראה החלק, "הפשוט", והבסיסי שיככב הקיץ. כמקורות השראה מזכירים בטוונטיפורסבן  את המפה הלבנה של שולחן החג, ושרשרת הפנינים של סבתא.

 אביב לבן טוונטיפור סבן  2014. צילום אלון שפרנסקי

אביב לבן טוונטיפור סבן 2014. צילום אלון שפרנסקי

 

דוגמנית ברעמת שיער מסולסל כהה היורדת עד הכתפיים, בשמלת מקסי לבנה וצרה עם כתפיות דקיקות, ובובת חלון ראווה באוברול לבן, מצרפות לטרנד הלבן את קולקציית הבייסיק העדכנית של רשת פוקס לקיץ 2015. פוקס על כל מחלקותיה, נשים, גברים, ילדים ותינוקות, בחרה להדגיש פריטי בסיס שהם בעצם חובה בכל ארון. חולצות חלקות, גופיות כותנה, בגדים בשילוב ויסקוזה או פוליאסטר. בגדים שיאהבו תיכוניסטים וסטודנטים, כולל ג'ינס לבן. במבחר יש קשת שלמה של צבעים עדינים כמו ורוד ותכלת, שלא אתעכב עליהם היום, כי הנושא הוא הלבן. הבדים אווריריים: כותנה, ויסקוזה ושיפון, תחרות וקרושה. טווח המחירים של חולצות הבייסיק: כ-40 עד כ-100 שקלים.

אביב לבן פוקס.  צילום גיא כושי ויריב פיין

אביב לבן פוקס. צילום גיא כושי ויריב פיין

 

אביב לבן פוקס

אביב לבן פוקס

 

כל כך הרבה לבן, לא מאפשר ללבוש מתחתיו חזיות ותחתונים צבעוניים. ואכן, הלבנים חוזרים השנה להיות מתאימים לשמם, כלומר לבנים. ובתצוגת אביב-קיץ של רשת ההלבשה התחתונה פמינה נראו לצד סגול לילך וחציל, ורוד מעושן, קורל עמום, שחור נצחי ואדום יין, הרבה יותר פריטים לבנים מאשר בשנים הקודמות. בין החידושים הטכנולוגיים: בד ספייסר אוורירי בחזייה ללא ברזל וכן בחזייה בגזרה סגורה ומכסה יותר. בד מוברש בחלק הפנימי של החזיה למגע עדין יותר ושימוש בעצמות כפולות בצד החזייה לתמיכה בחזה גדול.

 

אביב לבן. פמינה

אביב לבן. פמינה

 

ואם הגענו לחזה גדול ולמידות גדולות בכלל, בהשקה של הקולקציה הראשונה במידות גדולות (עד 48), שעיצבה דפנה לוינסון  DHL  לרשת הבוטיקים so simple  אפשר להיווכח במה שאמרה כדרכה בבהירות ובשכנוע הסטייליטסית ובעלת בית הספר גאלה סטייל, גאלה רחמילביץ שהנחתה  את ההשקה: לבן לא משמין ולא מרזה. הוא פשוט יפה ומאיר את ההופעה כפי שמוכיח האוברול הלבן המיוצר גם במידות גדולות.

אביב לבן. .SO MSIMPLE צילום: איתן טל

אביב לבן. .SO MSIMPLE צילום: איתן טל

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.