פורסם by & קטגוריה טיולים, פנאי.

סנובים, ביער שוקדה כבר הייתם? לא הספיקותם? אז יש לכם עוד חודש שלם של סופי שבוע, להשתתף באירועי פסטיבל "דרום אדום" (29.1), לראות מיליוני כלניות, להנות מהופעות של זמרים ידועים, לצפות בתחרות אופניים או לרכוב בעצמכם בין המרבדים האינסופיים שבין נחל שקמה לנחל הבשור בצפון הנגב.

דרום אדום 2

הכלנית, הפרח הלאומי של המדינה, די התקמצנה במספר הופעותיה בשנים האחרונות. כשלא יורד מספיק גשם, המלכה האדומה לא מואילה לפרוס עבורנו שטיחים אדום. אבל השנה זכינו לחגיגה. הגשמים החזקים גרמו לכך שמיליוני כלניות מנקדות באדום החזק שלהן גם את יער בן שמן, גם את גבעת התיתורה במודיעין, וגם כמעט כל פאתי שדה או כביש בארץ. אז למה דווקא לנסוע לראות אותן בנגב? גם כי הדרום שחווה טראומה קשה במהלך "צוק איתן", זקוק לנוכחות שלנו במרחביו, וגם כי בימים אלה הוא חוגג עשור לפסטיבל "דרום אדום".

דרום אדום 3

הפסטיבל מתקיים רק בסופי שבוע במהלך פברואר. אם תגיעו בימי שישי, תוכלו לקנות מוצרים חקלאיים ב"שוקשוקדה", ביער שוקדה, גבינות בכניסה לקיבוץ בארי, פירות וירקות בצומת כפר עזה, או בחוות היענים מול פארק אשכול, ולאכול ארוחה בשרית בקיבוץ ברור חיל. אופציה נוספת היא לרכוש סלי פיקניק במחלבות האזור. למי שלא מצליח להתארגן לנסיעה דרומה השבוע, כדאי לדעת שתחנות מידע מרכזיות יפעלו בצומת יד מרדכי ובצומת בית קמה ובאתרי הפריחה בנגב הצפוני בימי שישי ושבת עד סוף חודש פברואר, שם אפשר להצטייד במפות ומידע על מסלולי טיולים שיובילו לאתרי הפריחה עם ציון מיקומם המדויק. כדי לדעת עוד ניתן להוריד בסמאטפון אפליקציית חינם בשם "דרום אדום", ויש פרטים מלאים גם בפייסבוק של "פסטיבל דרום אדום".

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.