פורסם by & קטגוריה אופנה, איפור ובישום, קוסמטיקה.

למרות שכל חברת קוסמטיקה גדולה מכריזה על סגנון איפור עצמאי – לקראת מסיבות סוף השנה האזרחית וחג החנוכה מתגלים כמה עקרונות המשותפים לכולן: השפתונים בגווני מאט. אבקות נצנצים מעטרות את העפעפיים ולפעמים גם את האף והמצח. הצלליות בצבעים חזקים שצריך לטשטש לגוון מעושן. ואת הפנים מפסלים בעזרת אבקות ומייקאפ במשחקים של בהיר וכהה היוצרים אפקט של אור וצל.

איל מקיאג'. צילום יוליה גורבצ'נקו

איל מקיאג'. צילום יוליה גורבצ'נקו

מודעות לאופנת האיפור חשובה לא פחות מאשר לאופנת הבגדים. להופיע בערב חגיגי עם שפתיים בוורוד מזעזע, כאשר כולן עם שפתון בורדו, זה סוג של הצהרת גיל (פאשלה נסלחת כשמדובר בסבתות – לא בנכדות שלהן), או למסגר את העיניים בקו שחור עבה כאשר כולן מורחות רק צלליות מעושנות על העפעפיים, ולהיפך, גם זה די פתטי.

וקיימת השאלה של מה עדיף להדגיש יותר, עיניים או שפתיים. היו תקופות שהשפתיים היו במוקד האיפור (שנות ה-40 וה-50 של המאה שעברה), ותקופות שכל הפוקוס היה על העיניים (שנות ה-60 וה-70). לפי התרשמותי מתריסר קולקציות איפור חורפי של יצרניות הקוסמטיקה העולמיות, נכון לעכשיו יש שוויון בהדגשי הצביעה בין השפתיים לעיניים.

ויחד עם זאת לכל חברה ההדגשים שלה.

ערן פאל, מאפר הבית של חברת IL MAKIAGE  דוגל בנגיעות זהובות כמו של עלי שלכת על העפעפיים ואפילו הריסים העליונים והתחתונים. הבלטת עצמות הלחיים באבקה מינרלית נוצצת (שימר), ושפתון מבריק.

בורז'ואה

בורז'ואה

במותג האיפור הפריזאי בורז'ואה איפור הלילה הנכון הוא צבעים עמוקים של סגול, ירוק וכחול כהה. העפעפיים מרוחים באבקה לבנה זהובה מנצנצת, ובצלליות הכהות יש נצנוצים כסופים. אתה העיניים ממסגרים באייליינר ומסקרה שחורים. והשפתיים באדום מט.

קולקציית האיפור של ג'יבנשי לחורף כוללת צללית בסגול שזיף, ואייליינר בכחול עז שחוזר גם בלק כחול עמוק. השפתיים בוורוד, ונגיעות כסופות של טיטניום על עצמות הלחיים.

ג'יבנשי

ג'יבנשי

בלוריאל פריז מציעים להאיר את עצמות הלחיים, המצח והסנטר בצבע בהיר, לפסל את שקעי הלחיים וצדי המצח בגוון כהה ולהשיג כך מראה של פנים מפוסלות ומעוצבות. INFAILLIBLE SCULPT)).  פלטת "הפיסול" של החברה (80 שקלים מחיר השקה עד סוף דצמבר), כוללת שלושה גוונים המותאמים לצבע העור של הישראליות שיש להן תת גוון ורוד או תת גוון צהבהב. במסגרת ההשקה, מי שקונה שניים ממוצרי הקולקציה הפיסולית, מקבלת מברשת מייק אפ מקצועית במתנה.

עדי פרג'י, מנהלת הדרכה בלוריאל פריז מסבירה איך משיגים את המראה המפוסל :

לוריאל פריז. המראה המפוסל

לוריאל פריז. המראה המפוסל

להדגיש את עצמות הלחיים, מרכז המצח, גשר האף והסנטר עם בצבע בהיר, כאילו האזורים הבולטים הללו מוארים בפנס.

להניח גוון כהה במקומות בהם יוטל צל כאשר הפנים מוארות בפנס, מתחת לעצמות הלחיים ולצדדי המצח. כשצריכים לחטב את הלסת, אפשר למרוח גוון כהה יותר (מייק אפ או צללית), תחת עצם הסנטר. אם יש צורך להצר את האף, מורחים מעט כהה משני צדדיו.

בכל מקרה חשוב לטשטש היטב את קווי הגבול שבין הצבעים על הפנים. בעלות מבנה פנים אובאלי צריכות לטשטש את הגוון הכהה כלפי מעלה.

כשיש מבנה פנים עגול – מורחים את הגוון הכהה מתחת לעצמות הלחיים ומטשטשים כלפי מטה.

במבנה פנים מרובע, על מנת להאריך ולהצר ולצמצם את הרוחב – מורחים גוון כהה מעל עצמות הלחיים ומטשטשים כלפי פנים.

ובמבנה פנים ארוך – כדי להרחיב, להקטין את גובה המצח ולעגל את צדדי הפנים, מורחים את הגוון הכהה במרכז הפנים.

לוריאל פריז. משחקי אור וצל באמצעות איפור

לוריאל פריז. משחקי אור וצל באמצעות איפור

חברת לנקום הפתיעה את תעשיית הקוסמטיקה לקראת חגי סוף השנה עם שני פטנטים טכנולוגיים, בשם גרנדיוז, שכאשר ראינו אותם לראשונה, שאלנו איך לא חשבו על זה קודם. מסתבר שחשבו, אבל זה היה סוד מקצועי של המאפרים הבינלאומיים ועכשיו הוא זמין לכל מתאפרת בבית. הפטנט הראשון – מברשת אייליינר שאפשר לכופף בזווית של 35 מעלות, המאפשרת להגיע לקו הריסים העליון ולמרוח קו עדין וישר, בקלות ובמדויק, מבצע שבלעדיה היה עד כה ממש קשה. למברשת קצה דק מאוד (2 מילימטר), והיא עשויה ממיקרופייבר ניילון במרקם של שרף. הצבעים: שחור פחם, כחול ספיר וחום עמוק במרקם מאט.

לנקום. סוד המאפרים הגדולים: אייליינר עם זווית

לנקום. סוד המאפרים הגדולים: אייליינר עם זווית

הפטנט השני הוא אפליקטור מסקרה עם סיבים מסודרים לסירוגין בזוגות בצורה המפרידה היטב בין הריסים ומאפשרת למרוח עליהם את הצבע בצורה אחידה. הצבע (שחור מאט), כולל פולימר המשפר את אחיזתו בריסים.

לנקום. מסקרת גרנדיוז אקסטרים

לנקום. מסקרת גרנדיוז אקסטרים

נאור אפל, המאפר הראשי של מייבלין ניו-יורק דוגל גם כן באיפור פיסולי של הפנים על ידי יצירת אור-צל. גוון בהיר על עצמות הלחיים, כהה יותר מתחת עצמות הלחיים, גוון בהיר צמוג לעצם הגבה, וגו'. את העפעפיים הוא מציע למרוח בבז' ולטשטש עם האצבע למראה מעשון, הריסים בשחור, והשפתיים, לפי ההצעה שלו, למרוח בוורוד מאט ולא להבליט יותר מדי.

מייבלין. צילום דודי חסון

מייבלין. צילום דודי חסון

עדה לזורגן הישראלית ((www.adahlazorgan.co.il, מציעה למרוח אבקה מנצנצת (שימר), לקראת מסיבות ואירועים גדולים, גם על הידיים ומפתח הצוואר בנוסף לעפעפיים, גשר האף, ועצמות הלחיים. הצלליות יהיו בגווני חום, אפור, כחול עמוק, כסוף או זהוב, ועל השפתיים גלוס מבריק, וגם קצת נצנצים במרכז כל שפה.

עדה לזורגן. נצנצים על הריסים והעפעפיים. צילום גיא הכט

עדה לזורגן. נצנצים על הריסים והעפעפיים. צילום גיא הכט

עוד מאפר ישראלי מפורסם, מיקי בוגנים, עיצב עבור מותג הקוסמטיקה OFRA Cosmetics USA ברונזר בגוון שוקולד לחיטוב עצמות הלחיים, צלליות בגווני נחושת מטאליים לעיניים,

אופרה קוסמטיקס. צילום דביר כחלון

OFRA קוסמטיקס  USA. צילום דביר כחלון

וג'ל להדגשת גבות בגוון חאקי. השפתיים מודגשות בגוון עמוק במרקם מאט.

בגזרה הישראלית בדקתי גם את צבעי האיפור של קרליין ואת הצעות האיפור של מאפר החברה עומר אסף. קרליין משווקת שפתון נוזלי הנמרח כמו גלוס אבל יוצר מראה מאט, ואסף מציע להשתמש בגוון כהה למסגור השפתיים ושפתון בהיר יותר במרכזם (הצבעים הרווחים כוללים סגול ואדום פוקסיה). ואת הריסים למרוח במסקרה בצבע שחור פחם בעזרת מברשת הבורג החדשה של החברה, המעגלת ומאריכה אותם.

קרליין. צילום דניאל קמינסקי

קרליין. צילום דניאל קמינסקי

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.