פורסם by & קטגוריה ילדים, פנאי, תרבות.

 תערוכת חוטים וקשרים. מאיה אטון. ערוי

תערוכת חוטים וקשרים. מאיה אטון. ערוי

גם סרבני מוזיאונים מדופלמים יפלו שדודים בקסמי התערוכה החדשה "חוטים וקשרים" באגף הנוער של מוזיאון ישראל בירושלים.

תערוכת חוטים וקשרים. אורלי הומל

תערוכת חוטים וקשרים. אורלי הומל

כמדי שנה לקראת החופש הגדול, יוזם אגף הנוער נושא מפתיע שלא רק ילדים, אלא גם המבוגרים המלווים אותם, מוצאים בו עניין. ובקיץ הזה, כאמור, המטרה היא להעלות לתודעה פרט שמעטים שמים אליו לב.

תערוכת חוטים וקשרים. ציפורה רפאלוב

תערוכת חוטים וקשרים. ציפורה רפאלוב

אנחנו בעצם מוקפים חוטים, רצועות וחבלים בכל תחום, משרוכי הסניקרס ועד חוטי מטען הטלפון וחוטי האוזניות, מכבלי הכביסה ועד חוטי החשמל, מרצועות התיקים והילקוטים עד החוט הראשון המחבר אותנו לחיים: חבל הטבור. בתערוכה מוצגים גם פסלים עשויים מחוטים, חוטים של קרני אור, חבל וירטואלי שתלוי בין שני בניינים ועבודות רבות נוספות של אמנים מישראל ומחו"ל. וכך מה שחשבנו ליומיומי, זניח ואפרורי, זוכה להעלאה אל מעמד של אמנות ואומנות.

 תערוכת חוטים וקשרים. ארנסטו נטו

תערוכת חוטים וקשרים. ארנסטו נטו

בתערוכה הנפתחת ביוני אבל תישאר עד מרץ 2017 (מנהלות, גננות ומורות יוכלו ליזום ביקור של התלמידים בשנת הלימודים תשע"ז), רואים בכניסה מערת חוטים ענקית שטוותה האמנית עדנה אוחנה. התחושה היא שנכנסנו לתוך קורי עכביש או לקן ציפורים סבוך, כשהחוטים המקיפים אותנו מסביב יוצרים מקום מוגן ומורכב.

תערוכת חוטים וקשרים. גיל יפמן

תערוכת חוטים וקשרים. גיל יפמן

 

מוצגים חוטי קשירה של מפרשיות מתוחים בין שני קצוות גלריה, ונראים כמו מפל של קרני אור. ממעל מרחפים ציפורים ויצורים שונים עשויים חוטים. חבלים ושקי יוטה יוצרים סצנה של סעודה משפחתית שבה כל הכלים תלויים מהתקרה ומרחפים קשורים לחוטים כמובן, וגם חוטים פחות נעימים, כמו קורי העכביש, מקבלים תשומת לב. בהמשך מתייחסים לתופעה הנוגדת חוטים וקשרים פיזיים: טלפון אל-חוטי, וקישורי העולם הווירטואלי של המחשבים.

תערוכת חוטים וקשרים. מאיה גלפמן

תערוכת חוטים וקשרים. מאיה גלפמן

המבקרים מוזמנים לקחת חלק פעיל בנושא. למשל להביע משאלה ולקשור חוט של צמר צבעוני לעץ משאלות. לנסות ללכת על חבל מתוח. להתנועע על ערסל חוטים וחבלים ועוד. עשרות אמנים תרמו כאן את פרי דמיונם וכשרונם. ואחרי שמתרשמים מעבודותיהם, כולל סיור מודרך לגילאי 6-12, ברחבי המוזיאון, העוקב אחרי מלאכות השזירה, האריגה והרקמה בעולם של פעם, עם התנסות מעשית, חוזרים לחצר אגף הנוער שבה יכולים הילדים (גילאי 6-16), ללכת על גשר חבלים, לטפס על חבלים, ללמוד קשרים מיוחדים, למשוך בחבלים המפעילים מנגנונים שונים ועוד. הקטנים יותר, גילאי 3-7, יוזמנו לסדנת יצירה של לוליינים ומריונטות על חוט, כלי מיתר, חכה ודג וכל חפץ הכולל חוטים וקשרים. בספריית האגף יוצגו מדי יום סיפורי חוטים מאוירים בתנועה, במשחק ובשיר לגילאי 3 – 6. מחיר פעילות הסדנאות בחודשים יולי ואוגוסט: 15 שקלים למשתתף.

 תערוכת חוטים וקשרים. דבי סמית

תערוכת חוטים וקשרים. דבי סמית

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.