פורסם by & קטגוריה בית, עיצוב.

"לעשות" חלונות, או "לא לעשות"?- זו השאלה. האם להמתין עד אחרי החג כדי להיות בטוחים שלא יגיעו חמסין מלווה בסופת חול, ואחריו טפטוף של גשם, כמו שקורה מנסיוננו רב השנים, ויכתימו שוב את החלונות שניקינו בעמל רב, או לנקות ולהבריק בכל זאת, ויהיה מה שיהיה? אין ספק שהימים שלפני פסח מעלים שוב לתודעה של כולנו את נושא החלונות. זה מוביל אותי אסוציאטיבית לחברת "קליל" המתמחה בתעשיית האלומיניום והחלונות המעוצבים בישראל – ולטיפים של הצוות המקצועי שלה שכדאי להפנים, לפני שאספר על כמה מהחידושים בתחום.

אז אם יש לכם חלונות ודלתות ממוסגרים באלומיניום, נקו את הפרופילים שלהם רק באמצעות מים וסבון. וכך עושים:

ממיסים סבון כלים במים, משתמשים בחומרים ייעודיים לניקוי חלונות, או שעוברים על הזכוכית עם אלכוהול בריכוז גבוה. בכל מקרה אין להשתמש בחומר ניקוי חריף. גם צריך להימנע מגירוד בסקוצ'ברייט, ולהסתפק במטליות רכות.

ואם כבר התחלנו, והגענו אפילו לתריסים, ויש לנו תריסי גלילה שאין אליהם גישה נוחה מבחוץ, צריך לסגור את התריס כמעט עד סופו, להסיר בזהירות את מכסה ארגז התריס (מתוך הבית), ולהעביר מטלית לחה לכל אורך השלבים הגלויים. ואז, "להעלות" את התריס 2-3 שלבים ולחזור על פעולת הניקוי עד לגלילת התריס כולו.

קליל. טרנד החלונות הבלגיים עם המסגרות הדקיקות

קליל. טרנד החלונות הבלגיים עם המסגרות הדקיקות

ניקינו? אפשר ללמוד ולהפנים את החידושים. בקליל מציגים סידרה חדשה של חלונות בלגיים עם מסגרות עדינות וצרות בהרבה מאלה שהיכרנו בעבר. יש בהן מינימום אלומיניום ומקסימום זכוכית. ניתן לשלב בהם גם זכוכית עם בידוד תרמי, בידוד אקוסטי ואפילו חסימת קרינה של קרני השמש. כך חוסכים בעלויות המיזוג והחימום של הבית.

מערכת "קליל נוף" הינה פיתוח טכנולוגי מתקדם המאפשר לבני הבית לתפעל בקלות דלתות ההזזה כבדות במיוחד.

החידוש הנקרא קליל נוף 2400 (שם המבטא את האפשרות לראות את הנוף דרך הפתחים של הבית ללא שום חציצה של מסגרות), מציע חלונות ודלתות הזזה בקווים אנכיים ופרופיל סמוי מן העין (שיטה הרשומה בפטנט). הכנפיים שקועות בצדדים ומה שרואים כאמור זה רק קיר זכוכית שלם. הכנפיים האלה זזות לתוך הקיר במסילות הודות למנגנון מיוחד שהתקבל עבורו תקן ישראלי לחלונות ת"י 1068 ברמה E (הגבוהה בתקן)

חידוש אחר, הנקרא "קליל קונטרול" קובע חיישנים המנהלים את תנועת התריסים באופן עצמאי על פי תנאי מזג האוויר (רוח / גשם /סופות ). אז עוד לפני שניסע כולנו במכונית עצמאית הקובעת את המסלול על הכביש, יש לנו כבר תריסים עצמאיים שבין היתר מופעלים בתקשורת אלחוטית וגלי רדיו, באמצעות שלט רחוק. אפשר להגדיר להם מראש מתי לפתוח, מתי לסגור גם כשאנחנו לא בבית או שכבנו לישון. אפשר להחליט שהתריס ירד כאשר השמש שוקעת והסנוור גובר, או כשיש גשם ולא רוצים שהחלון יתלכלך. הנה התשובה לשאלה שבה פתחתי למעלה. ויש גם אפשרות לקבוע מראש על פתיחה וסגירה בשבתות בלי התערבות פעילה שלנו.

קיר זכוכית מבודדת חום, קור, קרינה ורעש ומופעלת בטכנלוגיות ממוחשבות, גלי רדיו, ניידים ושלט רחוק

קליל. קיר זכוכית מבודדת חום, קור, קרינה ורעש. החלונות מופעלים בטכנולוגיות ממוחשבות, גלי רדיו, ניידים ושלט רחוק

 

בהרגשה שמה שהיה אתמול מדע בדיוני הוא היום אפשרי המציאות, שמעתי על רשימה שלמה של התניות שניתן לקבוע כיום בחלונות. למשל, תהליך מבוקר של חימום מדורג של הזכוכית ולאחריו קירור מהיר, המחזק אותה כנגד שבר פי 4 מזכוכית רגילה. תוספת של צריבה כימית של פני הזכוכית הנותנת מראה חלבי אחיד לחדרי שירותים ומקלחת למשל.

ציפוי הזכוכית בחומר דוחה נוזלים ולכלוך. תהליך הדפסה של פני הזכוכית עם צבע אחד המתמזג בה לשם עיטור, הסתרה והצללה. הוספת תחמוצות מתכתיות בתהליך הייצור כך שמתקבלת זכוכית צבעונית לפי הטעם והסגנון של הבית. החדרת שלבים של צלון בין שתי פלטות זכוכית, ויש עוד הרבה. אפשר להזמין גם דלתות התואמות לחלונות, להדפיס על הדלתות תמונות וצילומים, להחליף בדלת רק את החיפוי, בקיצור השמים והטכנולוגיה הם הגבול, וכמובן גם מגבלות התקציב האישי. ללמוד עוד על הנושא העיצובי החשוב הזה אפשר באתר http://www.klil.co.il/.

אגב, סקר שנערך על ידי מכון גאוקרטוגרפיה בנושא חלונות גילה של- 55.7% מהישראלים הכי חשוב שהחלונות יבודדו היטב את הבית מחום בקיץ ומקור בחורף. 37.2% רוצים שהחלונות יבודדו היטב מרעשים בחוץ. שבמהלך השנה האחרונה 12.3% מהציבור קנו או החליפו חלונות בבית ו- 14.3% מתכננים מהלך שכזה במהלך השנה הקרובה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.