פורסם by & קטגוריה חגים, חידושים ופטנטים לבית, עיצוב, תרבות.

מוז"א עיצוב וצילום: גרשטיין

את המראה המסורתי של החנוכיות כולנו מכירים. חלקן מושפעות מסגנון מנורת המקדש, אחרות מהארכיטקטורה המקומית בתפוצות המזרח והמערב, רובן עם פתילות בתוך שמן, ורבות עם נרות צבעוניים. אבל אם נפלה בחלקכם הזכות לקנות חנוכייה עכשווית לזוג צעיר חובב עיצובים מודרניים, או שבעצמכם תרצו לחדש השנה, תוכלו לגלות הפתעות שלא שיערום אבותינו.

מוז"א. צילום לביא זוהר

התמקדתי בחיפוש חידושים שכאלה, ומצאתי אותם בשפע בחנות של מוזיאון ארץ ישראל, (מוז"א) ברמת אביב. כולן יצירות של אמנים ישראלים.

מוז"א. צילום אלכסנדר קוצ'רנקו

יש שם חנוכייה בצורת טווס, חנוכיית כתר, חנוכיות חיות מקרמיקה, חנוכייה "מחוץ לקופסא" (קופסת פח ובתוכה נרות ומכסה על תקן חנוכייה…), חנוכיית גלידה וניל וקונוסים, חנוכיית חרוב, חנוכיית גלים, חנוכיית פרפרים, חנוכיית עץ וציפורים (של משה כגשטיין), ועוד. וטווח המחירים: 2,720 – 360 שקלים. החנוכיות החדשניות האלה עשויות זהב או מתכת פליז צבועה באמייל, קרמיקה או יציקת בטון, פרספקס או נירוסטה, או אלומיניום.

מוז"א

החנוכיות במוז"א לא זולות אבל כל אחת מהן היא יצירת אמנות מקורית ושווה לגמרי את ההשקעה. כמה מהן רואים בצילומים המצורפים. ניתן לרכוש בחנות המוזיאון או באתר האונליין של המוזיאון.

הצורפים. צילום צחי קיברשטיין

על התשוקה של בני זמננו לחדש את מראה החנוכיות תעיד גם העובדה שאפילו מפעל צורפים, שהתפרסם במשך עשרות שנים בעיצובים המסורתיים והקלאסיים הנצחיים, מציע עכשיו קולקציה חדשנית כמו חנוכיית ברקת, שרבים מחלקיה הם בצורת משושה המזכירה את אבן הברקת בחושן של כהן גדול, חנוכיה בצורת סימן שאלה, חנוכייה עם בסיס דמוי גלים המכונה חנוכיית מעגלים, שראשי הקנים שלה יושבים על גולות מוזהבות,  חנוכיית חוטי כסף דקיקים מלופפים לצד כיפות וחרוזים מכסף טהור, חנוכייה במראה גשר המחבר בין שתי גדות, ועוד. גם כמה מאלה תראו בתמונות המצורפות. אגב, ברשת הצורפים מתהדרים בפיתוח בלעדי: ציפוי לכל יצירות הכסף המונע השחקה לאורך שנים.

זר פור יו

ברשת זר פור יו, שילבו חנוכייה עם פרחים ותבליט על כתוב "ביחד ננצח"  יצירה מבטון של האן מורן לסקוב, וברשת גולף אנד קו, יש חנוכייה מדגם ויולה בצורת גביעונים שקופים.

גולף אנד קו. צילום עמית שמש

מה שמשמח בסיפור זו העובדה שיודאיקה לא מפסיקה להיות ענף אמנותי מתפתח ומתחדש, מרענן ומאוד רלוונטי.

הצורפים. צילום צחי קיבנשטיין

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.